Saturday, May 23, 2009

Hari Sabtu...Hari Jalan-Jalan...

Salam Buat Semua....

Huhuhu..hujung minggu bermula...tak berapa hujung..kira separa la..hehe...mulakan dengan shopping list di tangan...bukan untuk shopping baju atau kasut..tapi shopping untuk membeli barangan isi rumah...walaupun tinggal berdua..aku lebih menitik beratkan makan di rumah dan kebersihan di rumah...jadi segala perbelanjaan di atur...jadi mulakan perjalanan ke Tesco Ampang sekitar jam 2.00pm selepas Zohor...nasib baik laa panas...tak hujan...sebab kami sibuk angkat barang-barang recycle spt paper lama, botol plastik & baju-baju lama...semua nak di hantar di pusar kitar semula di tepi Tesco Ampang...mungkin selama ini aku tak berapa sedar tentang kepentingan kitar semula...disamping bleh gak menambah pendapatan kan..tambah laa duit sket untuk membeli belah...hehehe..sambung balik..tadi dpt gak la RM7.00...duit tu kami buat makan tengahari & beli surat khabar untuk hari ini...hehehe...ada untung gak kan...masa aku ke Kuching ari tu....duit kitar semula tu aku buat untuk pergi berjalan di Kuching..hehe best kan...tambah duit yang dah di simpan...

Dalam Tesco...pelik plak aku...nape laa tak ramai orang ari ni...selalunya kalau time gaji cam nie..ramai gak ...sampai tak de tempat parking...hari nie agak lengang lak...aku tak kisah sangat...kat hujung dan jauh pun aku parking jer..sebab tak kisah laa..senaman sket bila berjalan nie kan...orait laa dari tak de tempat nak parking kan...anyway, dalam Tesco...ramai as usual laa...beli beberapa barang dalam list...penuh gak troli aku tu...alaa...barang untuk sebulan kan biasa la tu...selesai beli barang pusing-pusing dalam Tesco...then terus keluar...

Hmm....tadi pagi aku dengar hubby cakap nak pi makan kat My Asam Pedas Linda Onn...terletak di tepi Tesco Ampang tu jer...bleh nampak bila nak masuk ke Tesco tu...under my expectation laa....biasa jer...tak de laa best sangat....memula rasa teruja gak nak makan...interior lawa laa...restoran dia more to macam kedai ikan bakar dan jual lauk pauk laa...aku order jus oren & hubby order jus sour plum...air dia sungguh laa MANIS...mungkin nak amek berkat agar tuannye nampak manis dan cepat dapat jodoh kot..hehehe ...poster dia besar gile kat depan restoran tu..hehehe(aku tau apa yg korang fikir kan)...


Lepas makan...terus balik la ke Melawati...MRR II banyak kereta yang laju-laju..merempit je depa nie...ada yang jalan bersilang-silang...naik pening aku tengok gelagat pemandu kereta di Malaysia nie....sewel jer...bawak kereta sesuka hati..dah eksiden sok baru laa kelam kabut..tu pun kalau hidup lagi laa...ntah la apa nak jadi kan orang Malaysia....mereka memang hebat dengan perkataan MALAYSIA BOLEH ...tu pasal bawak kereta laju & tak ikut peraturan pun still 'boleh hidup' lagi..ntah laa..

Esok dah rancang nak pi tengok wayang... movie ANGLE & DEMONS dan PUSH...nak tengok kat GSC Pavillion...ehehehe...dah lama rasanya tak tengok wayang...last tengok wayang rasanya hujung tahun lepas..hehehe lama tu...mulanya nak tengok Night at Museum 2...tapi tak jadi lak....hubby cakap kita tengok DVD jer laa...hehehe...tak pe laa...PUSH pun ok gak...ala-ala macam HEROES lak citer tu....harap best laa kan.. esok jer laa baru tau best ke dak...tiket dah booked online...senang nanti esok tinggal pi kat kaunter untuk ambil jer....tak yah la nak beratur panjang2 kan...heheh...penat laa nak berdiri situ...mulanya kami nak pi tengok kat TGV KLCC...tapi cancel laa...sebab dah buruk...then kalau pi sana pun macam tak best jer...so, tengok lat kat Pavillion..aku tengah tunggu Wangsa Walk ni siap...sebab ada TGV...hehehe..sok tak yah laa pi jejauh kan...pi situ jer laa kalau nak tengok.. lagi dekat ngan umah aku...balik keje pun still bleh pi tengok lagi cam tu... hehehe..
Okeh laaa..nak tido laa...penat kemas rumah tadi...esok nak jalan lagi kan...esok jer laa aku sambung citer aku lagi ek...good nite....byee...

Wassalaam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...