Tuesday, May 12, 2009

Musim Panas & Musim Sakit...


Assalamualaikum wrth wbkth....

Dah lama lak tak tulis blog...ntah laa..mungkin sebab kesihatan kurang memuaskan....jadi masa untuk menaip blog tu macam susah sket....demam...batuk...selsema...letih...semua ada dlm kamus hidup sepanjang beberapa minggu nie...ntah laa...musim penyakit agaknya...suhu bumi pun kian meningkat...jadi bila panas...virus senang membiak..tu pasal laa sekarang nie banyak penyakit....A(H1N1) laa...Meningitis la...Sakit Kuku & Mulut la...macam penyakit time nie timbul kan...dah akhir zaman dah...tu pun manusia masih tak bleh fikir lagi kan...kesan2 yang mereka buat terhadap bumi....dan akhirnya memakan diri sendiri....bila difikirkan semua...aku kadangkala jadi bimbang dan takut...bila semua ini akan berakhir?

Beberapa hari nie...memang susah nak tido malam...bahang semacam bila ada di rumah...sejak aku balik Lumut ari tu aku dah mula terasa...bahang sampai aku berpeluh-peluh walaupun baru lepas mandi...huhuhu...rupanya musim panas....sepatutnya bulan Mei dah mula turun hujan walaupun tak lebat...tapi ada la sket...nie tak...macam nak hujan...tapi tidak hujan gak...semalam pun panas..pasang kipas dah full...tapi sama gak...masa kat umah Ibu ari tu dah pasang aircond pun masih panas gak...ntah laaa...kat ofis walaupun aircond 'turbo' kat tmpt aku nie...tapi dah tak rasa...sebab cuaca di luar lebih 'kuat'...dulu sejuk...sekarang dah panas..tapi lega gak...kalau tak smpi sakit aku dibuatnye...sejuk sangat plak kan....asyik komplen je kan kita nie...

Okeh laa....sambung buat keje lak..keja ada lagi....tapi sebab boring..buat keje lain laa dulu kan...heheh ... okeh...ada citer...aku citer gi naa...babaiii...

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...