Saturday, October 01, 2011

Kisah Langkawi - Part II

Assalamualaikum wrth wbkth....

Day 2...Pagi di mulakan dengan sarapan. Sarapan di mana? Dok pusing-pusing gak tapi banyak kedai tutup lak masa tu. So, mana nak lepak nie? Hmmm...akhirnya jumpa satu restoran di tepi simpang, Restoran Haji Jelani. So, tinggah la makan situ. Dok carik Nasi Lemak. Tak de? Aikk...apa nak makan? Yang ada naik berlauk macam lauk makan tengah hari lak tu. Ada kerabu mangga lak tu. So, terpaksa la sauk n makan aje. Auntie & Ibu menikmati Bihun Sup saja. Me & Hubby makan nasi berlauk. Perghhh...berat ke? Hmmm...makan saja la. Janji makan.

 :: Restoran Haji Jelani ::
:: Lauk Kerabu Mangga + Sambal Telur ::

:: Bihun Sup ::

 Melepak ala-ala berada di Australia laa konon. Petronas Quay. Antara tempat yang sempat di singgah sebelum sampai ke Oriental Village. Sini tempat paling ramai orang akan bergambar bila berada di Langkawi. Yatch Club...deretan kapal layar membuatkan suasana seperti berada di Australia. Hehe, kita orang pun bergaya sakan la di sana. 

:: Petronas Quay, Langkawi ::

:: Yatch Club ::

Oriental Village adalah destinasi seterusnya.Kat sini macam-macam ada. Daripada tempat makan, jualan baju-baju, urutan kaki & spa, tempat bergambar dengan haiwan dan paling penting adalah Langkawi Cable Car. Tapi Langkawi Cable Car, tak dapat naik masa tu, sebab hujan turun dan angin agak kuat. Cuak gak kan.

:: Gerbang Oriental Village ::

 :: Langkawi Cable Car ::

 :: Rusa yang Friendly ::

:: Rabbit yg kiut ::

 :: Rimau yg ada pesbuk ::

Pas dah abis pusing-pusing semua kawasan di Oriental Village, hujan turun lagi.  Lebat lak tu. Jadi kami pun berlari-lari ke tempat teduh. Dan rupanya adalah tempat makan. Jadi, apa lagi la kan, terus isi perut untuk petang itu. Makan burger aje. Tapi service memang slow....tapi makanan sedap. Lambat tapi sedap! Pas abis makan terus gerak. Sebab kejar masa untuk memusing pulau. Nampak kecik tapi nak sampai hujung ke hujung macam jauh lak.

:: Burger Oblong yang sedap ::

Hmmmm...to be continue lagi....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...