Sunday, November 28, 2004

:: Beraya Sakan

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm...Dah Syawal ke 15 dah...aku masih lagi beraya sakan...hehehe..kat umah sibuk dok perabih kuih raya...hehehe..orang datang tak leh nak makan la plak...hehehe...tadi aku beraya ke rumah sepupu ayah aku...umah pakcik aku...tak jauh...dalam 10 km jer...kira orait ar...ada gak sedara kat sini...tak ler sedih sangat kan...kalau tak memang susah nak tengok muka sedara..semua jauh beribu batu dari kami...ntah-ntah ada yang dah lupakan kami kot...nak buat macam mana kan...biarlah....masa kat rumah pakcik aku tuh...macam-macam lar dia cerita...dia memang jenis yang suka bercerita...hehehe...aku dengar jer...sekali sekala aku menyampuk ler...sebab aku sibuk makan kuih raya..tu kan memang fav aku...merasa kuih raya kat rumah orang...hehehe...biasa la kan...part paling aku suka...dan jangan tak tau....aku dapat duit raya tau...hehehe..jangan jealous...sukanya aku...

Before keluar rumah untuk beraya...aku kemas bilik dan rumah aku jap...dok plaster dinding umah aku...hehehe...ada yang lubang-lubang tu...aku tampal lar...sakit mata aku tengok dinding semacam jer...tak rata...sakit mata wooo...tu lar aku dok kerjakan...dok simen sinki dapur sket...dah kering kelmarin...nie tinggal nak repair mana yang patut lar..b4 aku balik kena settle kan ler...nanti mak aku tak payah buat lar kan...dia pun tak berapa sihat sangat..cian lak..dia tinggal sorang...hmmm...rasa macam nak cat bilik...tapi nanti lar...hehehe...tunggu time "tertentu" barulah aku nak cat kot..hehehe...tapi aku akan hias lar bilik aku waktu tuh....hehehhe..hasil kerja tangan aku sendiri..baru best...heheheh...jangan tak tau...semua keje dalam rumah nie aku kena buat...dari memanjat tangga, mengecat, pasang lampu, tukar suis etc...semua aku kena tau...yer laa...sapa lagi yang ada tinggal bersama mak aku...selain aku yang satu nie :)

Okay lar...aku rasa dah ngantuk lak...nak tido lar...nanti esok lusa aku post entry baru lar ek...sebab aku dah nak balik KJ dah nie...so, see ya all....adios amigos....chow...

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...