Saturday, November 06, 2004

:: Stairway To Heaven ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Wahhh...tinggal beberapa lagi nak tiba hari raya Aidilfitri...Semoga Syawal yang bakal menjelma membawa sinar dalam kehidupan setiap insan di atas muka bumi Allah ini..aku raya nie rasa macam tak best plak...tak tau lar kenapa kan...rasa sayu jer sepanjang puasa nie...macam tak meriah langsung...dah ler mak aku ngah demam...aku pun rasa macam nak demam sekaki nie...ntah lar..musim agaknya yang menganggu persekitaran ketika ini. Hujan jer...aku pun dah tak selera makan dalam 2-3 hari nie...ntah la kenapa...aku sendiri pun tak tau...

Semalam hujan jer...hasrat nak ke pasar malam seorang terbantut...hujan jer...susah nak jalan...lelagi lar dan dekat buka puasa...sure ramai yang bawak kereta macam kena kejar 'hantu' jer...asyik nak cepat jer...pas tu kurang ajar plak tuh..buat aku angin jer kalau bawak kereta tuh...mula lar rasa macam nak langgar jer...(heheh...macam iklan kat Radio ERA lak)...Jangan tak tau...heheeh...ingatkan nak pegi pasar malam nak beli barang-barang dapur dan makanan untuk berbuka puasa...tapi dah hujan malas lar...aku akhirnya masak bubur jer...okay la dari tak makan kan...janji aku buka puasa dengan apa yang ada...dan tak membazir...kuih kelmarin pun ada lagi...abihkan je lar semua....

Demam mak aku tak kebah lagi...risau gak aku...asyik panas jer badan dia...aku dah buat macam-macam masih sama...harap esok dia akan beransur pulih...risau aku...dah ler tinggal berdua jer...tak tau nak buat apa...aku dah banyak kali ajak dia pegi klinik 2-3 hari lepas...last-last kelmarin baru dia nak pegi...doktor kata suhu dia memang tinggi...iskk...cam no nie? Pening fikir pasal nie...dah ler nak raya...tu agaknyer aku rasa macam tak meriah jer raya nie...sebab rasa macam tak raya jer...kurang menarik agaknya raya kali nie...ntah lar...mungkin satu lagi...kad raya aku kurang...kalau tahun 2000 dulu kad raya aku mencecah sampai 50 keping...sekarang nie satu pun susah nak dapat..agaknya kengkawan aku dah tak ingatkan aku agaknya...nak buat cam ner....kawan masa senang memang mudah di cari..kawan masa susah tak der sorang pun nak hampiri...ntah lar...

Okay lar...aku nak pegi bersahur nie...takut terlajak lak...baik aku makan awal...lagipun aku rasa macam tak selera jer...ntah lar...sedih kot...biar lar...asalkan aku tunaikan kewajipan pada agama dan pada Tuhan...aku puasa...jangan ponteng puasa melainkan ada sebab...okay le...adios amigos...

Wassalaam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...