Wednesday, August 29, 2007

Ambang Merdeka.......

Assalamualaikum wrth wbtkh....

Esok aku cuti...yahooooooooooooooooo!!! Best tak terhingga...sebab aku amek cuti esok...sebabnya nak balik umah ibu...then tak de tiket petang...jadi aku amek bas pagi...hehehe..senang sket..jadi aku sampai awal sebelum ambang Merdeka...sebab kalau aku sampai tengah malam...sure jem tu...mak aku mesti bisingnye laa...yer laa..time nie mat mat rempit tunjuk skill ngade-ngade...jadi baik aku amek inisiatif untuk mendapatkan tiket awal sket...hehehe..pas tu petang aku leh laa pi lepak-lepak kat pantai ke kan...hehehe...

Balik nie banyak agenda..nak celebrate birthday ibu yang tertunggak kan...hehehe...so, nak banjer dia makan kat Secret Recipe...tempat kegemaran dia...nak makan apa...order laa kan..janji makan...may be dia nak Kek Durian kot...hehehe...apa-apa je laa...

Agenda lain ...aku tak tau plak nak buat apa laa...may be dok umah atau pi shopping kot...hehehe....rasa ada duit bleh laa shopping...kalau tak de...nengok jer laa apa yg bleh tengok...heheheh...part nengok je tu yg paling tak best sekali la...buat sakit mata je nengok..sebab tak dapat beli...

Offline...aku offline sampai Ahad laaa...Ahad petang tu mungkin laa aku online...hehehe...tak pe laa..kira totally vacay aaa nie..tak nak gangguan..hehehe...dan tak nak mengganggu laa konon...nak tengok tv or makan...lagipun mak aku cakap dia nak buat Laksa Johor..huhhh..lama tul aku tak makan Laksa Johor...rindu kat makanan tu...maklum laa..orang Johor...mesti laa suka kat Laksa Johor tu...

Okay laa...aku nak sambung keje yg menimbun...nak siapkan before balik nie...okeh...see ya on Monday!! Chow..........

Wassalam......

Saturday, August 25, 2007

Makaroni Goreng

Sedapnye...Nie laa makaroni goreng yang aku buat...

2


Friday, August 24, 2007

Kepulangan...Merdeka!!

Asssalamualaikum wrth wbkth...

Hai...lama tul aku tak mencoret di blog kesayangan ku ini...hehehe..sebab sibuk menyiapkan beberapa kerja di ofis dan juga menyediakan forum khas utk bekas sekolah ku..saja laa..atas permintaan, baru kini dapat aku laksanakan...lantaran kesibukan menganggu masa...jadi ada masa lapang baru la dapat aku buat...sehinggakan blog sendiri terdampar sepi tak isi...hehehe...tak pe..aku kini kembali...hehehe...

7 hari lagi...kita akan menyambut Hari Merdeka yang ke-50...Aku bersyukur diatas kemerdekaan ini yang dikecapi 50 tahun lepas...betapa bebasnya negara dari belenggu penjajah yang mengambil kesempatan ke atas negara...tapi tanpa mereka yang menjajah..mungkin negara kita hari ini takkan akan mendapat pembaharuan yang kita kecapi selama ini...ada hikmahnya disetiap kejadian di masa lalu...apapun doaku..semoga negaraku sentiasa aman makmur untuk selamanya...dan aku bersyukur dilahirkan sebagai anak merdeka...

30 Ogos nie...aku dah beli tiket..nak balik umah ibu...hehehe..then nak celebrate besday dia yang baru lepas nie 21 Ogos..hehehe..10 hari sebelum Merdeka...usianya menjangkau 49 tahun pada tanggal itu...memang anak Merdeka...cadang nak pegi Secret Recipe...tempat kesukaan dia sekarang nie...hehehe...so, bleh laa belanja dia makan...

Okeh laa..nak sambung keje yang banyak atas meja...petang nie nak pegi pasar malam...pas tu nak beli tiket raya...hehehe..dah jual seh tiket bas raya...sapa nak beli..baik beli sekarang...kang tak de lak tiket tu...hehehe...Okies...chow chin chow....

Wednesday, August 01, 2007

Ogos dah tiba...........

Assalamualaikum.......

Cepat benar masa berlalu......last posting pun aku buat sekitar Julai...now dah Ogos..kiranya dah dekat 1 bulan tak update..ahahaha...biler agaknya aku rajin nak update ek....apapun ada aktiviti menanti...so, ada la benda nak update...okeh......nanti aku letak jadual laa..senang sket kan.......

Okehh..ada masa aku update kay..

Chow.......

Saturday, July 14, 2007

Wedding @ Melaka

Assalamualaikum...

Hmmm...aku ada attend wedding kawan aku masa sekolah rendah minggu lepas...well, the best ever aaa..coz dah 14 tahun tak jumpe maaa...kebetulan ada invitation so, ajak laa maklong & paklong turut sama dalam ekspedisi edisi perkahwinan nie..hehehe... kami stay kat Everly Resort Hotel @ Tg Kling...since umah dia pun tak jauh dari situ...kat Taman Rumbai Utama...dekat la gak...kira okeh laa...kebetulan petang tu dah sampai...so, malam tu aku singgah laa ke rumah pengantin jap...sempat laa tengok malam berinai dia...wahh meriah...hehehe...kejap je kami kat Melaka...bertolak Sabtu..Ahad dah balik ke KL...ok la...dapat jejalan ke sana...


Tasha & Farid



Tuesday, July 03, 2007

Engagement @ Kulim, Kedah

Assalamualaikum...

Huhhh...sibuk sepanjang masa...then minggu nie aku pun ke Kulim, Kedah untuk majlis pertunangan sahabat baik aku sejak sekolah...seronok gak sekali sekala tinggalkan asben aku...hehehe..aku gi sendiri naik bas malam tu..sampai lebih kurang jam 1 pagi laa...kesian dia kena tunggu aku lak...bas tu poyo..lembab tul...benci kalau ingatkan..apa-apapun aku pegi wedding nie sebab jadi official photographer dia untuk ari tu...hehehe...alaa..pakai kamera biasa je...kamera Kodak 3.1 MP je...tak tau laa kalau aku pakai DLSR agaknya...mesti lagi cun agaknya gambo-gambo nie ek...hehehe..apapun bersyukur...insya'allah satu hari nanti aku akan dapat gak kamera DLSR aku yang pertama...hehehe...

Okeh laa...penat yg amat..nak rehat naa..byee...Wassalam...

:: Finie...Manisnya dia ::

:: Aku & Finie ::

Friday, June 22, 2007

:: Lumut...Here I Come... ::

Assalamualaikum wrth wbkth......
Petang nie lepas keje......terus menuju ke Puduraya...macam biasa la...nak balik ke Lumut...dah sebulan lebih tak balik...tak sabar nak jumpa Ibu..& adik-adik aku yang comel-comel tu..dah besar sekarang nie Ibu cakap...depa makin nakal...mesti geram je tengok dorang lari-lari..hehehe...esok nak main puas-puas ngan depa...

Hmmm...petang nie naik bas Transnasional...jam 8.30 malam...malas nak amek 7 lebih lak..sebab takut tak sempat nak makan plak...sampai KL pun dah 6.30 petang...nak tunggu hubby lak...dia lagi best..dari Damansara...lagi la lambat sampai..sure tak sempat nak makan...tak pe sampai lambat pun..janji sampai laa...sebelum naik bas..nak makan dulu...hehehe..kang tak makan lapaq lak....dalam bas tido je laa...Harap tak hujan...

Cakap pasal hujan...semalam aku jenuh mengharungi hujan lebat..dari ofis sampai le ke rumah...masa turun kat stesen LRT Wangsamaju pun masih hujan..masa tu kul 7.30 malam...pas tu aku terus ke Carrefour..beli barang sket...beli bantal RM6.90 jer...hehehe..murah la tu...then balik...masih hujan gi tu...sampai umah pun masih hujan lagi...tak pe laa...asalkan tak berkilat-kilat macam sebelum aku naik LRT..sampai takut aku nak jalan..hehee

Okeh laa..nanti aku story lagi minggu depan...& update gambar adik-adik aku yang comel lote tu...hehehe..okies...chow...

Wassalam...


Monday, June 18, 2007

:: Happy Birthday To You My Dear ::

:: Happy Birthday To You My Dear ::

Sambut birthday tepat jam 12.00malam pada 18 Jun 2007...
Hehehe..seronok gak...buat kat umah je...

Tuesday, June 12, 2007

My Best Friend ....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hai...lama tul tak menaip blog..tak tau apa nak citer...tapi tiba-tiba aku teringat seorang sahabat baik aku..walaupun tak penah jumpa...tapi kami sering berkongsi cerita, suka dan duka...warkah harian sering di kirim...perkenalan bermula tahun 1998...masa tu aku baru menjejaki alam universiti...kebetulan bidang yang aku ceburi adalah bidang komputer dan mendekatkan diri aku pada internet..masa tu internet di Malaysia baru nak berkembang..belum sepesat hari ini...

Pada mulanya aku saja bersembang diruangan Yahoo...masa tu Yahoo Messenger belum ada lagi...ada pun sekadar ruangan chat..seperti tagboard...tapi bleh private message...so, aku pun berkenalan dengan sorang mamat nie...bukan orang Malaysia...tapi warganegara Britain...namanya Jimmy James Burns...I call him Jimmy..beliau sebaya aku...dan dia beada di London...berdarah campuran British Chinese...mak Cina and ayah dia orang Britain..we build our friendship from day to day...memang seronok...bukan cinta tau....sebab aku dan dia memang sahabat...walaupun tak penah jumpa...kongsi suka dan duka...cerita harian...email saling berbalas...ada masa kami berjumpa diruangan chat...

Tahun berganti tahun...persahabatan kami masih seperti dahulu...sehingga kami tamat pelajaran dan dia menjadi International Criminal Lawyer...kerjaya nya amat bagus dan menyebabkannya selalu travelling around the world...walaupun sibuk..tetap meluangkan masanya untuk menghantar khabar berita untuk ku di Malaysia...sehinggalah satu hari email yang ku tunggu tidak kunjung tiba berbulan lamanya...setelah hampir setahun baru ku terima email darinya...dan berita yang mengejutkan...dia mengatakan dirinya berada di dalam koma selama hampir setahun...rupa-rupanya dia sakit...leukemia...dan keadaannya amatlah kritikal ...kadang-kadang stabil dan kadang-kadang tidak....kakaknya adalah seorang doktor dan telah menjaganya...

Hampir 2 tahun kami sering berutus email...sehingga satu saat tu sekali lagi aku tidak menerima email-emailnya...dan pada tanggal 19 December 2005...aku menerima emailnya...tapi malangnya bukan dia sendiri yang menghantar..tapi sepupunya...dan memberitahu bahawa Jimmy telah meninggal dunia 23 December 2004 di Melbourne..hampir setahun aku tidak tahu yang dia telah tiada lagi..aku sedih sangat kerana kehilangan seorang kawan...walaupun berlainan bangsa, agama....tapi kita manusia...punya hati..persahabatan yang terjalin antara kami ikhlas...tiada celanya...rindu padanya masih ada...rindu seorang sahabat yang telah pergi...Semoga beliau aman di sana...

Antara yang tertulis di dalam wasiatnya (seperti yang diberitahu dalam email sepupunya) :
"Helda, I'm sorry I couldn't make it to Malaysia to visit you... I did promise you to visit you when I'm back in Singapore again, but now that I'm stuck in the hospital here in U.K., I doubt I can make it. Please take care of yourself, live well and keep smiling. Thank you for everything, especially your friendship, even though we've never met, but you've been a great friend. Thank you."

Sunday, May 27, 2007

:: Sehari di Zoo Negara ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hi semua...saja la nak coret something...maklum la dah petang-petang nie..terasa bosan mencucuk hujung jari supaya aku menaip untuk tatapan kengkawan..hehe...nak citer apa ek? Aha..sabtu lepas (26 May 2007) aku berkunjung ke Zoo Negara yang hanya terletak 2km dari umah aku...hehehe...sebab dah selalu lalu jer...kini tibalah masanya untuk aku singgah dan menikmati hujung minggu di Zoo Negara...menyahut seruan kerajaan sempena Tahun Melawat Malaysia 2007...jadi aku pun memenuhi jadual aku dengan lawatan ini...


Agak lewat gak aku tiba di Zoo Negara...dalam jam 12.10 tengahari...acata tertunda sket...sebab sibuk kemas rumah pagi tu...jadi dah sampai sana..kira okay la gak..sebab redup jer..tak berapa panas...kebetulan plak kami lupa membawa payung..so, beli tiket di kaunter...tiket untuk seorang dewasa berharga RM15...kami di beri wrist band kertas yg ada bar code...jadi masa nak masuk..ada bar code reader kat pintu masuk tu.....ohh dah canggih siot...maklum laa..dah lama tul aku tak berkunjung ke sini...kali terakhir aku berkunjung ke Zoo Negara..masa umur aku 12 tahun..betapa lamanya aku tak ke sana...hehehe...then kami pun masuk...memula hubby kata nak naik kereta api yg disediakan...tapi aku tak nak...yer laa...nama pun nak jalan dan tengok semua binatang...kalau naik tren tu..laju jer...tak sempat nak amek gambar...lagipun tak besar mana pun Zoo Negara tu..kecik jer...kira ok laa...senaman sket la kiranya...terbakar la lemak utk minggu lepas...hehehe...

Lebih kurang sejam lepas dalam Zoo Negara...hujan renyai la plak...adehhh...aku dah agak dah...sbb time cam nie laa selalu hujan kat umah...nasib baik laa tak berapa lebat..dan sempat berteduh di pondok...lepas reda dalam 15 min kemudian...kami meneruskan perjalanan mengelilingi Zoo Negara...dan sempat laa melihat pertunjukan binatang di situ..seronok gak la...aku mmg suka dengan haiwan...jadi aku tak kisah sangat....paling aku suka tengok...monyet & kura-kura..hehehe...tak tau la naper...tapi sebab 2 binatang nie aku ada bela...nanti aku attach laa beberapa keping gambo yg sempat aku amek...actually ada 161 keping gambo yg sempat aku snap...byk giler..hehehe...aku keluar dari Zoo Negara dalam jam 4.30 petang...then balik umah jap...(maklum la dekat je kan...) pas tu dalam kul 6 petang kuar balik...ada hal...pi tukar box motor...hehehe...box besar lagi...ok la tu kan...bleh isi barang...hari nie malas tul nak naik kete...hehehe..takut leceh nak parking...

Balik dari sana...singgah jap pi umah sepupu asben aku kat Wangsamaju...tengok anak dia...Balqish...comel..memula dia malu-malu ngan aku...then nak plak ngan aku...siap nak ikut balik..hehehe..naye aku..hehehe...dalam jam 9pm...kami beransur laa dari situ dan singgah ke Carrefour Wangsamaju...huhhh..ramai tul orang...maklum laa orang dah gaji...adehhh...punyer laa panjang aku berbaris...ada la dekat 45 minit...letih tul...dalam 11.40pm baru aku sampai umah...nasib baik laa tak beli barang yg banyak..aku hanya beli beberapa item yg dah aku senaraikan dalam otak aku nie...hehehe...barang basah semua dah ada..sebab aku beli setiap minggu...

Huhh...kiranya sehari nie diary aku penuh dengan aktiviti..hehehe...dahsyat gak...minggu depan..tengok laa...ada lagi aktiviti nak buat nie...nanti aku update lagi...okiess...chow...adios amigos...

Wassalam.....

Friday, April 27, 2007

Cuti pun bermula...

Assalamualaikum wrth wbkth....

Huhh...hari nie keje..malas tul nak bangun pagi tadi..harap sangat dapat cuti..tapi tak pe...Isnin dah mohon cuti dan dah lulus..hehehe...kira cuti lama gak le...hehehe..so, esok aku berangkat ke umah mak aku di Lumut..sure laa cuti panjang nie jem plak bandar Lumut..maklum laa bandar pelancongan...sampai aku sendiri pun kekadang malas nak keluar sebab nak kuar simpang umah sendiri pun dah jem...tension jer...ntah hape-hape...

Apa-apapun...Sabtu nie pepagi lagi aku dah kena kuar...dalam kul 8.00am dah kena ada atas jalan raya..so, dapatlah sampai awal dalam kul 11.30am..hehehe..leh lunch kat umah kan...nak drive lagi..huhh...tu yg tak sanggup..sah sah cramp kaki aku...the only driver la katakan...terpaksa laa kan...aku bawak slow je kalau time ramai orang nie..hehehe...tapi mmg malas nak bawak laju-laju pun...ikut speed 110km/j laa kan...wat per bawak lebih..sama gak sampai...bukan tak sampai..tul tak?

Okeh laaa...balik nie nak prepare apa nak bawak...masuk apa yang patut jer...nak isi minyak & pam tayar...hehehe...sebab balik dr Terengganu ari tu tak sempat lagi kemas kini kereta..hehehe...kesian kereta aku...penat long distance...hehehe..tak pe..latih dia sket..chehhh..cam circus lak...heheh..ok la nak makan kuih jap..choww..

Selamat Bercuti buat semua rakyat Malaysia

Tuesday, April 17, 2007

This is my card...

My Ohhh My...


My Birthday Is Around The Corner



My Wedding Anniversary
Is Around The Corner Too...




Friday, March 23, 2007

My Trip to Kemaman....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm..last week 17-19 Mac 2007...my trip to Kemaman, Terengganu. Actullay ada Urusan Seri Paduka Baginda le...bukan saja-saja pegi cuti laa...ada urusan sket kat sana...tu pun bukan main payah lagi aku nak mohon cuti...maklum laa big bos tu byk songeh sket...bos aku ok jer...lulus jer...hehehe...

Anyway, trip aku bermula ke sana hari Sabtu 17 Mac...seronok gak la...dah lama tak long distance...macam pelancong lak rasanya masa tu...dengan begnye..botol airnye..hehehe...best laa..sebab dah lama tak buat keje nie...dulu rajin laa...sekarang nie kurang masa sket laa....perjalanan bermula pagi Sabtu tu...aku balik ke Perak dulu..amek mak aku...hehehe...so, dalam jam 8.00am aku drive ke Lumut...kul 11.40am aku sampai la...then makan tengahari kat umah...sebab masa sampai mak aku baru lepas masak...huhh..selera sungguh aku makan...hehehe...then lepak-lepak jap...dalam kul 5pm pergi ke stesen bas...kami ke Terengganu naik bas...cadangan mak aku..dia tak mau bawak kereta...jadi kami pun naik bas beramai-ramai ler...iskkkk...hehehe...kelakar gak...

Biler citer part bas nie...aku tension giler...mau taknyer...bas yang nak Kemaman nie..macam bas lompat lak...memula kami berenti kat Seri Iskandar, then berenti kat Ipoh...pemandu bas suruh turun sebab dia kata naik bas lain lak...tunggu bas lagi satu untuk ke destinasi Kuantan & Kemaman...bengang tul aku masa tu...dah ler tunggu kat situ tercangak je selama 2 jam...tak der info sama ada bas dah sampai ke lom..bila tanya, dia cakap kejap lagi sampai laa...lepas 2 jam dalam kepanasan di Medan Gopeng, maka sampai la bas tu...bila naik jer...rupanya bas tu ke KL gak...iskkk...geram tul aku...pe salahnya kalau naik bas tadi je...sebab bas yang memula tu pun singgah ke KL..iskkk...sabo jer laa...ntah hape2...menyusahkan penumpang jer bas cam nie...

Akhirnya kami sampai ke destinasi dalam jam 5.40am...awal pagi buta...kedai pun tak bukak lagi..yang aku nampak hanya kedai 7 Eleven & D Lima (kedai macam 7 E la gak) hehehe...macam-macam jer...memula tugasan adalah mencari hotel...dah la pemandu bas tadi berhentikan kami ntah kat mana...nasib baik tanya balik...naik balik bas...dia berhentikan kat depan perhentian teksi..kira ok laa...so, misi mencari hotel yang tau kat ner..akhirnya naik laa kereta 'sapu'...kena bayar laa...anyway, sampai gak laa kat hotel nie..kira ok laa...ada 1 katil queen size...& 1 single bed..ada bilik air, aircond & tv...kira ok la...harga cuma Rm55 semalam saja...murah kan...hehehe...dah sampai check-in...apa lagi...Buuumm jap laaa...jam 7.30am baru bangun balik....pas tu pi selesaikan urusan rasmi yang nak dibuat tu...huhhh...letih tul.....

Nanti aku story lagi kay...nak balik dah...chow chin chow...

Assalamualaikum....



Gambar di muara Kemaman

Monday, March 12, 2007

Bila April....

Assalamualaikum wrth wbkth....

Hmmmmm....dah nak separuh bulan Mac 2007...cepat betul masa berlalu...rasanya macam baru semalam jer kita melangkah ke tahun 2007...tup tup dah bulan Mac...bulan depan nak masuk bulan April dah...cepatkan!!

3-4 Mac lepas...ada family day kat Bayu Beach Resort, Port Dickson..MCCS Recreation Club Family Day.....seronok la gak...sebab sekali sekala berada di luar dari KL..dapat la nak release tension sket dari kesibukan kerja di office tu kan...sekali sekala ambil angin laaa konon..hehehee...anyway, it was enjoyable moment of the year...hehehee...

Mingg nie...Sabtu; 17 Mac nie aku nak ke Kemaman, Terengganu..ada urusan di Pejabat Tanah Kemaman, Terengganu...dah lama dah aku tak ke sana...ada la gak dalam 10 tahun..huhh..ntah ingat ke dak...mesti dah membangun dah bandar Kemaman tu....maklum la dah lama aku tak pi sana...hehehe...mesti seronok, yer laa..dah sekali ke sana...terus laa jejalan kat bandar Kemaman tu...hehehe...

Okay laa...apa-apa nanti aku update lagi kay...chow...Wassalam.....

Sunset dari bilik di Bayu Beach Resort, PD

Friday, March 02, 2007

A Day Before Go To PD

Assalamualaikum wrth wbkth....

Hai....hari nie dah hari Jumaat...hari nie ramai staff kat ofis tak der...ada yang dah cuti...tengahari nie ramai dah 1/2 day...semua dah menuju ke PD...sebab esok family day kami kat PD...Bayu Beach Resort..heheh...ok la tu kan..tapi aku pegi esok...sebab hubby keje...tak pe laa...jimat sket pegi esok kan...hehehe...pepagi esok aku bertolak le ke PD...tak jauh mana pun...dekat jer...

Semalam...balik keje je...sampai umah aku terus makan...makan spagetti yang aku masak pagi tu...hehehe...lapar tul aku semalam...then dalam jam 830mlm....aku pegi Carrefour...sebab memang nak pegi sana pun...nak pegi beli vacum cleaner...hehehe...dan akhirnya dah beli la semalam...beli jenama Panasonic...ok la gak..kecik & compact...senang sket nak kemas umah. Memandangkan ada carpet...kena laa vacum, kalau sapu tak jalan nyer...mesti ada sisa tertinggal...jenuh lak aku nak berus...tak kuasa laa...hehehe...memudahkan kerja laa kiranya bila dah ada nie kan....

Banyak benda lagi aku nak kena kemas tentang rumah aku nie...aku tengah usahakan sket demi sket ler...sebab ada sesetengah barang nie memang mak aku bagi...barang kat umah aku di Lumut...mak aku cakap dari tak pakai baik aku bawak pegi KL..penuhkan rumah aku....antara yang aku dah angkut masa raya hari tu....carpet, pinggan mangkuk, langsir etc..kiranya banyak la...tu pun penuh kereta aku masa balik ari tu...ni dalam bulan nie aku nak balik lagi bawak kereta...so, aktiviti mengangkut laa lagi kan...nak bawak buku aku balik..buku-buku programming aku...tu yang aku sibuk carik almari letak buku tu...sebab nak menyusun balik semua...senang...sebab ada orang nak pakai tak lama lagi...hehehe...

Malam nie...nak singgah Carrefour lagi...kawan aku yang nak ikut pi PD sekali ngan aku nie..datang umah..so, kami nak pegi aktiviti menyinggah ...nak beli barang sket katanya..hehehe...bleh laa...saja aaaa nak menyinggah...hehehe..dia ada benda nak beli...ikut jer ler...tak kisah...malam nie nak packed baju lagi...hehehe...malas tul nak packed..leceh....benda yg aku tak suka laa nak buat...ehehehe...

Okeh laa...gambar-gambar kat PD...aku akan upload Isnin nanti...setelah siap di edit ler....so, tungguuu okey..jumpa lagi....chow chin chow.......

Assalamualaikum......

Thursday, February 15, 2007

Valentine's...Bukan Budaya Kita


Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...semalam 14 Feb...hari yang dinantikan semua kekasih di dunia. Tapi aku tak faham...kenapa kita nak sambut hari tersebut..kenapa hari tersebut saja kita perlu ingat orang yang kita sayang...lagipun sambutan Hari Valentine bukanlah budaya kita...atau lebih tepat lagi...bukan ajaran yang perlu diikuti oleh penganut Agama Islam di dunia. Bukankah ia hari yang melalaikan semua umatnya. Sibuk peleseran di merata tempat semata-mata untuk makan malam bersama kekasih, berpegangan tangan atau mungkin lebih dari itu. Malah ia akan mengundang dosa kepada kita. Kenapa perlu semua itu? Pada hari inilah semua orang akan membazir duit...makan di hotel mahal, membeli jambangan bunga hingga ratusan ringgit, coklat, dan macam-macam lagi hadiah...so, fikirlah..apa yg best sangat....

Dan aku...memang tak sambut langsung...sebab ia bukan budaya kita..dan bukan dalam ajaran agama kita...tapi berapa ramai yang diluar sana sedar tentang hakikat ini walaupun dah berkali-kali dinyatakan...ntah la...umat kita hari ini makin hilang iman & pedoman...makin canggih...makin teruk dunia nie...

Oh ya...semalam aku ke Carrefour Wangsamaju lepas waktu keje...beli barang dapur sket...tapi memang lapang betul...macam tak der orang...mungkin sibuk dengan sambutan perayaan di atas...tumbuh melata kedai bunga...dalam Carrefour pun ada gak...isk...sabo jer la...yang penting aku tak join laa...hehehe...beli barang dapur sket...sebab nak masak Sabtu nie...esok malas nak jalan ler...balik keje nak rehat di rumah jer....

Ahaa..Sabtu nie nak pegi Kuala Kubu Bharu....hantar pc kawan hubby...so, saja laa jejalan pi sana....tak penah gi sana...dengar citer macam best jer umah dia...nanti aku gi...aku upload photo sepanjang perjalanan...hehehe..jadi sepanjang minggu terisi laaa aktiviti...ehehe...

Okay laa...nak sambung buat keje....chowww..

Assalamualaikum......

Wednesday, February 07, 2007

Jalan-jalan @ Putrajaya


Assalamualaikum wrth wbkth...

Hehehehe...syok sendiri btol aku nie...gambar ni di ambil oleh Ecun masa aku gi gathering kat Souq, Putrajaya..hehehe..lawak gak...saja laa posing sisi lain lak...konon cun abih la tu...tapi persepsi baru dalam sesi fotografi aku lar konon...kira orait laa..memang sabtu & ahad lepas aku sibuk ke sana ke mari...hari nie pun..tak tau laa kenapa minggu nie minggu sibuk aku..kejap pi sana..kejap pi sini...

Kononnya cadang nak beli telefon baru minggu nie..tapi tak tau nak beli jenama apa plak...aku ingat nak beli Sony Ericcson..yang walkman tu..hehehe..harap duit cukup la...tak penah beli tepon cecanggih nie...maklum laa...nak jimat...save budget laa...tapi tak dapat budget dengan cukup gak sampai hujung bulan...hehehe...apa nak jadi dah...

Hmmm...minggu nie ingat nak pi jejalan..tapi tak tau pi mana lak...tapi kena simpan duit gak..nak kumpul duit belanja untuk ke PD nanti...harap dapat laa simpan duit sket...heheheh...hutang sana sini dah bayar...kira selamat la kan...hehehhee...kira dah tolak hutang piutang laa baru dapat buat simpanan sket...

Okey laa...nak chow...ado keje..hehehe...keje update blog jer...hehehe..ade keje..sesambil ler..bosan laa ngadap keje jer..okies..chow..

Wassalam...

Monday, February 05, 2007

Gathering Ex-SMTSI @ Souq, Putrajaya

Assalamualaikum...

Nie laa gathering yg aku pegi Ahad (4/2/2007) lepas...seronok gak..ada budak junior sekali datang...walaupun tak ramai..kira ok la kan...dari tak de...anyway TQ kat adik-adik yang datang...hehehe..harap lenkali ada lagi...datang laa ramai-ramai kay....



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...