Sunday, May 27, 2007

:: Sehari di Zoo Negara ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hi semua...saja la nak coret something...maklum la dah petang-petang nie..terasa bosan mencucuk hujung jari supaya aku menaip untuk tatapan kengkawan..hehe...nak citer apa ek? Aha..sabtu lepas (26 May 2007) aku berkunjung ke Zoo Negara yang hanya terletak 2km dari umah aku...hehehe...sebab dah selalu lalu jer...kini tibalah masanya untuk aku singgah dan menikmati hujung minggu di Zoo Negara...menyahut seruan kerajaan sempena Tahun Melawat Malaysia 2007...jadi aku pun memenuhi jadual aku dengan lawatan ini...


Agak lewat gak aku tiba di Zoo Negara...dalam jam 12.10 tengahari...acata tertunda sket...sebab sibuk kemas rumah pagi tu...jadi dah sampai sana..kira okay la gak..sebab redup jer..tak berapa panas...kebetulan plak kami lupa membawa payung..so, beli tiket di kaunter...tiket untuk seorang dewasa berharga RM15...kami di beri wrist band kertas yg ada bar code...jadi masa nak masuk..ada bar code reader kat pintu masuk tu.....ohh dah canggih siot...maklum laa..dah lama tul aku tak berkunjung ke sini...kali terakhir aku berkunjung ke Zoo Negara..masa umur aku 12 tahun..betapa lamanya aku tak ke sana...hehehe...then kami pun masuk...memula hubby kata nak naik kereta api yg disediakan...tapi aku tak nak...yer laa...nama pun nak jalan dan tengok semua binatang...kalau naik tren tu..laju jer...tak sempat nak amek gambar...lagipun tak besar mana pun Zoo Negara tu..kecik jer...kira ok laa...senaman sket la kiranya...terbakar la lemak utk minggu lepas...hehehe...

Lebih kurang sejam lepas dalam Zoo Negara...hujan renyai la plak...adehhh...aku dah agak dah...sbb time cam nie laa selalu hujan kat umah...nasib baik laa tak berapa lebat..dan sempat berteduh di pondok...lepas reda dalam 15 min kemudian...kami meneruskan perjalanan mengelilingi Zoo Negara...dan sempat laa melihat pertunjukan binatang di situ..seronok gak la...aku mmg suka dengan haiwan...jadi aku tak kisah sangat....paling aku suka tengok...monyet & kura-kura..hehehe...tak tau la naper...tapi sebab 2 binatang nie aku ada bela...nanti aku attach laa beberapa keping gambo yg sempat aku amek...actually ada 161 keping gambo yg sempat aku snap...byk giler..hehehe...aku keluar dari Zoo Negara dalam jam 4.30 petang...then balik umah jap...(maklum la dekat je kan...) pas tu dalam kul 6 petang kuar balik...ada hal...pi tukar box motor...hehehe...box besar lagi...ok la tu kan...bleh isi barang...hari nie malas tul nak naik kete...hehehe..takut leceh nak parking...

Balik dari sana...singgah jap pi umah sepupu asben aku kat Wangsamaju...tengok anak dia...Balqish...comel..memula dia malu-malu ngan aku...then nak plak ngan aku...siap nak ikut balik..hehehe..naye aku..hehehe...dalam jam 9pm...kami beransur laa dari situ dan singgah ke Carrefour Wangsamaju...huhhh..ramai tul orang...maklum laa orang dah gaji...adehhh...punyer laa panjang aku berbaris...ada la dekat 45 minit...letih tul...dalam 11.40pm baru aku sampai umah...nasib baik laa tak beli barang yg banyak..aku hanya beli beberapa item yg dah aku senaraikan dalam otak aku nie...hehehe...barang basah semua dah ada..sebab aku beli setiap minggu...

Huhh...kiranya sehari nie diary aku penuh dengan aktiviti..hehehe...dahsyat gak...minggu depan..tengok laa...ada lagi aktiviti nak buat nie...nanti aku update lagi...okiess...chow...adios amigos...

Wassalam.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...