Saturday, March 26, 2005

update blog

Assalamualaikum wrth wbkth...

Huhhh...it's been a week...dah lama tak update blog...rasa janggal la plak bila jarang update...tapi jangan risau...akan selalu di update ler kalau ada masa...insya'allah kalau ada keje best...aku akan carik lar...so, bleh la pasang streamyx kat umah aku...ahakzz...baru best nak surfing sket kan...kalau tak asyik kena pegi ke cc jer lar...bosan gak cam tu kan...Nak lama kena bayar lebih...bayar sket...guna pun sekejap jer lar...rasa tak puas dan tak berbaloi lar kan...umah kazen aku plak modem streamyx dia kena sambar petir..ehehe...so, tak dapat lar nak pinjam untuk melayari internet...hehehe...

Hmmm...apa nak story ek? Aku dah kering idea la plak..padahal baru nak mula cerita kan...hehehe...sebenarnya sejak aku dah keja nie...bz memanjang dan aku selalu tak der idea lar nak taip blog sendiri...selalunya aku selalu taip blog waktu malam bila di rumah aku...la nie kena pegi cc di siang hari...huhh...tak best lar kan...tak der idea kalau cam tuh..kena tunggu malam baru idea best...hehehe...

Sebenarnya banyak benda aku nak story dalam blog kali ni...cuma aku tak tahu sama ada aku dapat ceritakan semuanya sekali atau tidak...macam-macam kisah aku lalui dalam minggu nie...kisah suka...duka...gembira...sakit hati...tension...paling banyak sekali benda yang menyakitkan hati dan perasaan...mengguris sungguh...sampai aku tahap nak nangis tahap 'cipan' ler...tapi nasib baik aku masih boleh mengawal perasaan aku nie...ingat pada Allah...berdoa..semoga segalanya akan beransur pulih seperti sediakala...semoga hati aku dapat jawapan yang aku cari selama ini...jawapan yang aku nantikan...ntah dari sejak bila aku nantikan...aku sendiri tak tahu...mungkin aku perlu lebih khusyuk dalam mengerjakan segala ibadah barulah segalanya lebih tak makbul..mungkin aku bukan insan sempurna untuk memuaskan hati semua orang...tapi aku juga ada perasaan untuk difahami, diselami, disayangi, dibelai, dan paling penting untuk tidak diukur segala yang kekurangan...kerana sebagai insan kita tetap ada kekurangan..walau macam mana kita baikinya...sedarlah kita tidak sempurna...

Emosional? Mungkin...luahan hati yang sekian lama aku pendam...mungkin pada pandangan korang aku ni suka bercerita di blog...mungkin juga aku seorang yang kecoh dan suka berbual-bual...hakikatnya aku seorang yang agak sukar didekati...sukar difahami...sukar untuk dikongsi isi hati...sukar untuk berbua...mungkin itu yang membuat aku tertekan...mungkin aku kurang yakin pada diri...malu untuk berdepan dengan dunia sebenar...inilah dunia ku...hanya luahan secara maya (virtual)...aku belum cukup kuat untuk menghadapi kekuatan menempuhi dugaan...

Perlukah kita menyatakan kenyataan walaupun ia pahit untuk ditelan? Pahit untuk diterima oleh sesetengah insan..benar kata orang kenyataan itu pahit biar sekalipun ia benar...kenapa? Aku bersyukur kerana aku tergolong dalam orang bersabar...sungguh pun mungkin ada dikalangan sahabat handai mengatakan aku garang...mungkin dari segi rupa saja...aku memang agak pendiam..cuma pada orang yang dikenali saja aku akan memainkan peranan sebagai sahabat...tu lah...aku katakan aku agak susah untuk bergaul...sebabnya aku memang sendiri selalu...ntah la...mungkin aku selesa begitu...aku jarang marah...cuma kalau ada benda yang benar tak kena...barulah aku marah...semua orang begitu gak...tu orang cakap...jangan dijolok sarang lebah...bahaya...selagi boleh sabar...aku akan sabar...tapi kalau sampai tahap melampaui batas...sapa pun tak tahan kan....

Tension sangat...ntah lar...ada lagi sebenarnya benda lain...tapi kalau nak diceritakan...1001 malam takkan tamat kisahnya...mungkin lain masa aku akan cerita lar...okiess...aku nak pegi PC FAIR sebenarnya...ajak kawan aku sorang nie....okiess...adiosss amigos...choww....

Wassaalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...