Saturday, January 29, 2005

Pergi Mu Tiada Pengganti

Assalamualaikum wrth wbkth....

Haii semua! Dah lama tak posting entry...sorry guys...a lil bit busy...banyak benda nak buat selain buat posting di sini...Hari nie...sedih sangat-sangat...Snowbelle kucing kesayangan ku & ibu ku...dah mati...nak buat macam mana...dah ajal...mungkin orang akan ketawa kalau aku cakap aku menangis kalau kucing mati...tu kebanyakan yang aku selalu dengar...mereka mentertawakan aku...tapi bagi aku...haiwan itu makhluk Allah...mereka berhak untuk disayangi oleh kita...walau apa jenis haiwan yang mati pun aku akan menangis jugak...tak kira la apa jua...selepas Tommy, Wiggie, Twiggies, Aniet & Mimie...aku ingat aku takkan sayang lagi seekor kucing yang manja seperti Snowbelle...dia kurniaan selepas hujan...hadir di saat kami kehilangan MIMIE...puteri rumah kami...kucing pertama yang kami bela sewaktu pindah ke rumah ini...tapi MIMIE pun dah ikut jejak arwah ayah ku...beberapa hari lepas dia meninggal...MIMIE pun ikut jugak...sekarang nie...SNOWBELLE jua pergi...mungkin semua hairan kenapa kami sayang pada nama yang terpilih sahaja..sebenarnya kucing-kucing nie yang paling manja dan dengar cakap...yang lain agak degil..tapi ntah lar...bukan pilih kasih pun...sebab semua kucing di rumah ni ada nama sendiri...

Mak aku paling sedih hari nie...Sebab selama nie SNOWBELLE peneman dia di rumah kalau aku balik PJ...sedih aku lagi lar bertambah bila begitu jadinya...ntah lar...semoga kami dikurniakan seekor lagi seperti yang lepas-lepas...Kucing yang manja dan dengar kata...Snowbelle...kurniaan dalam samaran.....muncul kemudian hilang...Semoga Snowbelle abadi di sana...rindu pada Snowbelle takkan hilang...wajahnya sentiasa di ingatan...kami tetap sayang Snowbelle...dan aku...benar-benar terasa kehilangan seorang teman kecil...

Wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...