Friday, January 21, 2005

Aidiladha

Assalamualaikum wrth wbkth...

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua pembaca blog aku..anyway, hari nie hari raya haji...seronok gak cuti-cuti nie...raya plak tuh...korang mesti ada yang balik kampung...seronokkan? Aku & mak aku...lepak kat umah jer lar...then jiran aku pagi tadi bagi juadah raya lar...masak lodeh, ayam masak merah, lemang & nasi impit..biasa lar tuh...setiap kali raya memang kami akan buat cam tuh...kali nie mak aku masak rendang & nasi impit jer...lemang plak beli kat kawan mak aku...dia buat lemang sedap...tadi ada gak dalam 3 potong aku makan...aku tak leh nak makan banyak lak sekarang nie...tak tau kenapa plak...

Semalam seharian berjalan dok mencari barang-barang nak masak...mula-mula ke kedai runcit..lepas tu ke pasar...carik macam-macam..lengkuas, kunyit, serai etc...penting sekali santan...nak masak rendang...mak aku sibuk nak carik daging...tapi semua habis ditempah orang..last sekali kami masak rendang ayam jer lar...aku tak kisah sangat...memana aku makan....dapat ayam aku makan...dapat daging aku makan...istilah memilih atau cerewet tak der dah dalam kamus aku... dulu mungkin ya...hehehe....

Hmmm...bila cerita pasal cerewet nie...aku dulu memang seorang yang pemilih dalam soal makan...itu tak makan, ini tak makan...sampai arwah ayah aku cakap.."memilih jer...suruh makan pun tak nak..susah sangat ke nak makan?"...ada sampai waktu tu aku kena paksa maka ngan arwah ayah aku...isk isk isk..betapa cerewetnya aku ketika itu...sotong tak makan, ikan tak makan...ikan yang aku makan hanya ikan merah dan ikan cencaru je...selebihnya aku suka makan sayur jer...kalau bab meratah sayur..aku lar tuh...then aku suka fast food...Mc Donald, KFC, Kenny Rogers etc...kalau semua benda tu diletakkan di depan mata memang aku laju jer...tapi sejak aku masuk asrama pada tahun 1996...aku berubah sket...tak cerewet...semua benda aku makan...tak memilih langsung...sebab kalau memilih sure lar kebulur...mana ada makanan lain dah...nak tak nak..kena makan gak lar kan...akhirnya aku jadi seorang yang makan apa saja...tak takut mencuba makanan...hehehe..tu agaknya aku sekarang nie kalau member lama jumpa semua kata aku "sihat & comel"...hehehe...anyway, aku tak der lar "sihat" yang tak sihat tuh...aku berisi jer...tembam jer..heheheh...ntah lar...aku rasa macam tak naik..tapi orang kata badan naik..gemuk mak aku cakap...hehehe..dia siap bising suruh aku turunkan berat badan...now...aku tengah usaha...ahakzz...dalam masa 2 minggu dekat 10kg gak dah turun..cayalah...usaha eskelator kejayaan kan...heheheh...

Okies laaa...nak sambung buat keje jap...nak menggubah bunga..hehehe...banyak benda nak buat nie...okiess...adios amigos..jumpa lagi...

Wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...