Monday, January 10, 2005

Banjir Lagi

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hai! Actually I'm not in the mood. Tired!! Nie semua pasal banjir pagi tadi. Hujan lebat dari malam sampai pagi and end up with small flood! Huhh...tension jer...baru semalam aku keluar waktu petang untuk membersihkan longkang belakang. And now, ia dah penuh dengan pasir dan semua sampah sarap dari sungai yang di bawa arus dari kampung belakang!! Tension tul...sampah menimbun dalam longkang. Mana tak sakit hati...penat angkut sampah semalam...hari ni dah ada sampah balik. Dah 10 tahun cam nie. Buat aku penat jer...sakit hati...yang Majlis Perbandaran nie plak..dah baper kali buat aduan...tak reti-reti lagi. Buat aduan pun aku dah penat! Apa nak jadi ntah...mungkin depa makan gaji buta jer kot...Biar la...

Setelah selesai pagi tadi mengangkut sampah dari longkang dan dikumpulkan pada satu tempat...aku pi ambil kamera aku. Rakam semua. Dan nak buat aduan ONLINE...ntah jalan ke tidak aduan online tu. Sebab dah 6 kali aku buat aduan. Sekali cakap sekali buat...kali nie memang setiap kali banjir aku akan tangkap gambar. Senang nak buat bahan bukti. Kalau tak memang sakit hati. Buat aduan tak di ambil peduli pun. Penat. Hati memang membara jer sekarang nie...Dah ler aku dan mak aku jer kena buat semua nie. Harap kontraktor pembersihan? Jangan harap ler...bukan bersih pun..penat jer bayar cukai pintu mahal-mahal..ntah lar...

Hari nie mendung jer...Nak keluar ke tidak? Mungkin kejap lagi kot. Nak hilangkan stress ler..kalau tak bersambah stress lar aku jawabnya dengan semua benda nie. Nak pi cuci gambar(aku guna kamera Pentax aku)...fuhh...bila siap agaknya gambar tu. Harap jadi lar gambar tu...gambar 25 Disember lepas. Ada small occasion sket hari tu...ahakz...nanti lar aku citerkan sepenuhnya yek....

Okeh laa...aku nak pi makan jap. Lapar giler nie. Penat dari tadi online untuk buat aduan jer...sampai mata dah naik juling lak tengok screen nie. Harap semuanya berbaloi apa yang aku buat tadi. Esok nak tunggu orang majlis perbandaran datang...tunggu & lihat je lar...

Okeh...adios amigos...byee....Wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...