Friday, July 09, 2004

Bila lar agaknya yek?

LOVE has nothing to do with what you are expecting to get-only with what you are expecting to give-which is everything
(Katherine Hepburn)

Benarkah kata-kata itu? Tapi seramai mana manusia di dalam dunia ini begitu? Lebih kepada memberi daripada menerima...Adakah insan yang benar-benar ikhlas bila bercinta? Seikhlas mana mereka? Sukar kita dugakan? Walaupun mungkin kekasih sendiri...Mungkin mereka bukan mencintai kita kerana 'cinta' yang sejati..memberi bukanlah bermaksud dengan maruah atau harga diri...tapi nilai CINTA yang benar-benar sejati.Berapa ramai rakyat malaysia ni sebenarnya tahu erti cinta...kalau setakat bercinta..ramai orang boleh lalukannya..tapi untuk mendapat cinta sebenar bukan mudah...dan saya masih lagi mencari di mana ruang cinta sejati itu wujud...jadi renungkanlah..carilah di mana cinta sejati anda...

Jiwang la plak aku...tapi bila fikir balik memang ada benarnya...aku suka kata-kata tu...anyway hari ni tak der apa yang menarik selain aku sibuk dengan assignment yang ada dua tiga kerat tuh...tak banyak dah..kurang dah beban skit...cuma kena buat revision jer lar...exam dah dekat dah nie...lepas tu cuti..cuti yang pendek jer...lepas tu naik balik semester...

Tadi pi kampus jap...lepas tengok cerita Cuando Seas Mia...Citer kegemaran aku tu...tak ikut sehari rasa rindu lak...petang tu aku jumpa tuan rumah baru tuh...bayar deposit umah...hujung bulan nie pindah...nasib baik tak hujan lebat petang tadi macam petang semalam...kalau tak susah gak aku nak jumpa tuan rumah tuh...cuma hujan renyai jer...lepas tu on the way balik aku singgah jap beli nasi lemak lauk ayam masak merah...perghh...sedap!Di makan bersama air cincau...hehehe...air pun beli...sebab nak air sejuk...peti ais tak der..kena lar beli...kalau ikut aku...semua aku nak buat sendiri jer...tak berapa suka beli sangat melainkan terpaksa ler...atau time lapar sangat...tau jer la...makanan kat luar ni kita bukan tau sangat kualiti kebersihannya. Lain la kalau masak sendiri...dah guarantee kebersihannya.

Masa sebelum keluar tuh...member aku call..kecoh...hehehe..biasa la..sekali bercakap macam nak runtuh...macam nak pecah tepon aku...kuat giler suara...satu rumah leh dengar...wey, aku tak pekak lagi ler..hehehe...lenkali jangan cakap kuat-kuat ler ek...karang aku yang tak pekak jadi pekak lak...susah lar nanti kang! Heheheh...

Aku selalu tulis blog ni malam before aku send...bukan apa, aku save dulu...yer laa..tak der internet kat umah ni susah ler...kena tunggu aku pi lab baru leh aku send...kalau dulu kejap-kejap nak online jer...lain lar kalau kat umah aku...Broadband la katakan...laju jer la..on 24 hours...hehehe..biasa laa...macam-macam ada...yer laa..zaman teknologi..kat kampus malas lak aku nak bawak notebook aku...penat laa nak usung sana sini..nak guna wireless pun bleh...best...hehehe...tapi tak per...guna jer la pc yang ada di lab tuh...selagi tak ramai yang guna...baik guna lar kan...

Okeh laa...nanti aku sambung lagi blog nie...nie tengah idea banyak lar kot...panjang jer rasanya...lenkali aku buat blog paling panjang lar plak..baca lar sampai bosan tahap cipan...hehehe...okeh..chow chin chow...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...