Monday, June 07, 2004

~:: Hilangnya Seorang Teman ::~

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...cam ner nak mulakan kali nie? Teman? Ni topic aku hari nie...seorang yang menemani kita di saat suka dan duka...mungkin tidak semua teman kita begitu? Betul kan? Ada juga teman yang hanya sekadar ada pada saat kita senang...dan tidak kurang juga ada yang muncul pada saat kita berduka atau susah...teman yang sentiasa membantu dalam apa jua yang kita sedang lalui....

Teman? Aku dulu punya seorang teman..kenal melalui seorang teman lain juga..pen-pal..itu istilah dulu...kami jadi agak rapat..walaupun jarang dapat berjumpa..telefon dan surat dijadikan sebagai alat perhubungan untuk berkomunikasi..aku ingat lagi...aku kenal dia...di tahun 1994...saat itu dunia internet belum lagi wujud dalam dunia kami...kenal IE..kena Yahoo Messenger pun blom masa tuh..surat!! Itulah bahan penghubung kami...

Ditakdirkan kami bersahabat...rapat...kongsi segala suka dan duka...dan antara kami akhirnya lahir rasa cinta terhadap diri masing-masing...tapi..dipendam..kenapa? Kerana kami hanya kenal makna 'SAHABAT' sahaja. Bagiku dia tetap sahabat walaupun lahir isu 'cinta' antara kami...itulah silapnya...tapi aku hanya perlukan seorang 'teman' dan bukan sebuah 'cinta'...

Hilang? Apa yang hilang kan? Aku kini sudah kehilangan title 'sahabat' kepadanya...sejak kami terputus hubungan...bukan memutuskan utk tidak berhubung...tapi terputus begitu sahaja..kenapa? Aku sendiri sampai sekarang tak tahu kenapa.Aku sendiri masih mencari jawapan...yang tak mungkin aku jumpa dalam jejak ku sendiri...yang pasti kini memang aku telah kehilangannya...sepenuhnya...dia milik orang lain kini. Tahniah di atas pertunangan mu...semoga kau berbahagia bersamanya...semoga jangan kau lupakan aku sahabat mu yang satu...

Untuk mu sahabatku...ku pinta hanya satu...hanya makna sahabat dari mu untuk ku...aku rindu saat kita berkongsi segala cerita suka dan duka...aku rindu gelak tawa dan lawak mu...kerna aku tahu...aku kini hanya rindu seorang sahabat...seorang teman...yang hilang di mata ku...

Assalamualaikum wrth wbkth...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...