Sunday, September 14, 2008

Minggu ke-3 Ramadhan..

Assalamualaikum wrth wbkh...

Huhuh..kejap jer..dah masuk Ramadhan minggu ke-3 dah....kejap jer...tak perasan pun dah 14 hari kita berpuasa...pejam celik pejam celik..nanti dah raya...baju raya pun aku tak fikirkan lagi..nak tempah dah tak sempat...nak beli...tengok laa dihujung puasa sebelum balik ke kampung nanti...akan diusahakan laa..

Minggu nie macam-macam hal jer...motherboard terbakar...actually dah dekat sebulan gak aku hidu baru hangit kat bilik komputer aku tu..dah cakap kat hubby..dan kami mencari dari mana plak datangnya bau tu...sudahnye, masa aku nak pc...tak bleh plak...then terus bau hangit...aduhh sah motherboard la nie...sebab tak bleh on langsung...so, semalam (Sabtu)...kami berdua pun pegi laa ke Imbi & Lowyat...memula ke Imbi...sebab nak pegi tukar kat situ...malas nak usung PC masuk Lowyat...rama sangat manusia..since parking kereta pun kat Imbi..dekat la sket..lepas tu dah siap pasang motherboard baru...hantar pc plak balik ke kereta...then kami ke Lowyat...hajatnya nak beli Windows XP original..hehehe..merasa gak laa pakai (selain harta ofis kan) hehehe...pc aku tu terus tukar pakai DDR2...senang..then tambah lagi RAM...so, keseluruhan RAM aku sekarang adalah 3GB...perghhh laju gak..tapi line Streamyx lak macam HAMPEHHH jer...tension tul...

Hari nie..dok rumah jer...hubby sambung mengecat toilet plak..jadikan toilet lebih bersinar dan lebih dari selalu..warna biru laut cam tu..cantik...heheh...aku plak kat dapur...masak Nasi Planta, Ayam Masak Merah, Acar Jelatah & Sayur Kacang Goreng Tempe je....kira ok la...bancuh air Oren sket...pergh...cukup laa untuk kami berdua...then sambung kemas lagi kat dapur..sebab tak habis kemas lagi..rasa ada lagi barang tak habis kemas...ntah laa...sampai tak tau nak susun mana dah..byk barang nak ditapis dulu...tak bleh semua masuk almari..susah gak...ntah laa....

Cuti hari raya aku dah lulus..hehe..lega rasa hati...tapi 6 Oktober 2008 dah kembali bertugas..tapi kalau mai keje pun semua mood raya jer...tak de yang nak bekerja sangat pun...semua sibuk nak makan kuih raya jer...hehehe...aku dah prepare tupperware yang aku nak bawak pi office nanti...untuk letak kuih raya...hehehe ...biasa la kan..

Ok laa...nak kemas barang sket...esok nak keje dah..eee malas tul rasanya...macam nak tido jer kat umah...hehehe...ok laa...chow chin chow.....

Wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...