Sunday, September 07, 2008

Hari Minggu Yang Sunyi...

Assalamualaikum...

Hmmm..pejam celik..pejam celik...dah 7 hari kita berpuasa dah kan..kejap jer...tadi sib baik laa aku terjaga bunyi jam loceng..kalau tak jawabnye lebur laa macam semalam..hehehe..semalam sahur lebur...aku jaga jam 615am...hahah....habis sahur..tak pe laa..sib baik malam tu memang dah kenyang makan..sebab buka puasa hari Jumaat kat rumah Long...perghhh penuh meja...tak tau nak pilih mana satu...Long kalau bab masak...serah kat dia jer...cakap jer apa nak..tak cakap pun ada gak nanti lauk tu..hehehe...kira macam pegi Bazaar Ramadhan laa...tak tau mana nak pilih..hehehe...

Tadi sahur hanya spaghetti bolognese jer....tak tau nak masak ape..dah bosan plak makan nasi..petang nie buka pose aku nak buat bihun sup nie...heheh..lama tak buat...semua bahan dah lengkap dah nie..tengok la sat gi aku nak rebus daging...buat stock untuk sup...jadi petang tinggal buat jer laa...bahan tinggal potong2 celur jer laaa...then dah bleh hidang untuk berbuka...sahur pagi Isnin..tak tau plak nak masak apa..tengok la nanti...nak yang simple jer....

Lepas sahur tadi...terlena jap...tapi terjaga balik...tengok Deko Bersama Eric...hehehe...pas tu aku sambung la online terus...lama plak rasanya tak online..jadi aku pun online laa....konon nak kemas dapur..tak habis lagi kemas tau...banyak sangat barang nak di tapis sebelum di masukkan ke dalam kabinet..ntah mana satu nak pakai pun aku tak tau...banyak sangat..barang hadiah kawin dulu pun ada yang tak bukak g...jadi tapis mana nak pakai laa...hehehe...nak kemas bilik komputer..jadikan bilik santai 'gedik' aku...hehehe...nak alihkan sofa hitam tu ke bilik nie...jadi nampak cozy sket laa...ala-ala bilik rehat laa kan...sambil melayari internet...hehehe...nak masuk Multiply...down plak dari tadi...nie baru bleh masuk..hehehe...

Hari tu dah penat cat dapur...sebelum kabinet dapur di pasang..malam tu gak kami mengecat...sampai jam 2am..hehehe ...beriya tul...nie konon nak sambung mengecat lagi...mangsa terbaru..bilik air laa...then ruang tamu..ruang tamu nak cat kaler putih jer....jadi nampak luas...aku blum berani nak mencuba kaler lain selain putih...heheh..tak tau laa...mungkin tak confident dengan pemilihan warna...tapi dah bayangkan laa satu warna utk ruang tamu...tapi tak tau biler nak realisasikannya....

Cerita bab cat nie...ada laa plak kesnye....hari tu masa pegi beli cat..konon nak beli cat putih tin 7 liter tu...tapi hubby tersalah ambik...amek kaler Sunshine Blue...tapi tak de laa biru pun..kaler dia macam hijau putih...tapi cantik gak..bila kami mula cat dapur tu..terus nampak terang..memula tu nampak kaler tu macam kaler sekolah Taska plak...hehehe ...kami pun dok gelak2...tapi bila dah pasang kabinet tu ...baru kami tau betapa lawanye kaler tersebut....tapi memang cantik...menerangkan bilik yg sempit....

Ok laa..sat gi aku nak tulis KAD RAYA...hehehe...mungkin orang cakap aku nie masih lagi 'LAMA' dengan tradisi kad raya...tapi aku suka...tu sebenarnya cara kita mengingati orang tersayang....tu cara aku la...tak tau cara korang..mungkin SMS atau EMAIL...tapi EMAIL kekadang tak berkesan...sebab tak semua orang baca email setiap hari..tul tak? hehehe....

Ok laaa...sambung cerita lain kali....chowwww..

Wassalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...