Thursday, September 04, 2008

Lega Rasa Hati....

Assalamualaikum...

Hai kengkawan semua....mesti semua tertanya-tanya...mana plak aku pergi..mesti ada yang ingat aku dah tutup akaun multiply..hehehe..aku sibuk sket...dah 10 hari tak masuk...macam-macam aku buat before puasa sampai le ke puasa hari nie...sibuk & letih sesangat..tadi kat ofis pun aku bantai tido..hehehe

Masa before puasa...sibuk kemas rumah untuk menyambut puasa...jadi tak le kecoh nak kemas rumah sangat bulan puasa kan...cuma tinggal touch-up jer...tak de le penat sangat nak mengemas...then aku balik kampung masa Merdeka...sebab project nak kemas rumah Ibu plak....nak cat rumah & pintu bilik...macam-macam gak aku buat..hehehe ...suka suka bab cat nie...tu pasal aku dah 'sign' contract mengecat ngan Ibu aku...hehehe ...

Then balik dari kampung plak...terus sibuk dengan urusan di rumah...walaupun belum ada anak-anak untuk diuruskan...tapi sibuk la...since Ramadhan dah tiba..lagi la sibuk..mana nak kejar masa balik untuk masak lagi...perghhh...memang penat....nak redah hujan masa balik keje tu paling seksa...dan meletihkan laaa...

Semalam kabinet dapur aku baru pasang...lagi laaa sibuk...nie pun tak habis kemas lagi...ada lagi perkakas dapur yang beluk di kemaskan...tak de masa nak kemas...tapi dah ada kabinet nie kira lega laa..sebab barang berkemas dengan lebih teratur aaaa....cam ner nak kemas kan barang tu..balik ofis dah la jam 5pm..aku nak jalan kaki ke LRT Masjid Jamek lagi...dengan meredah hujan lagi...perghh...memang letih beb...dah tu...LRT pun suka buat hal...mau sampai rumah jam 7mlm...so, nak tak nak..terpaksa beli je laa....melainkan kalau aku dah prepare sket...tinggal panaskan atau tumis jer...kalau boleh aku nak elakkan membeli..sebabnya banyak penipuan dibulan Ramadhan nie...penjual nak untung jer..dapat pun hasil jualan...jadi la duit HARAM..sebab jual makanan basi...malu rasanya tengok umat Islam sendiri menipu umatnye..issshhh tak malu ke?? Esok jawab laa dengan Allah...

Hmmm....ok la....nak tido laa...ngantuk....tadi sempat la masak kari daging & sayur kailan...cukup la untuk bersahur kan...okeh...Selamat Bersahur & Selamat Berpuasa buat kengkawan semua...

Byeeee...Wassalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...