Saturday, August 23, 2008

Berminggu Lamanyer Menyepi...

Assalamualaikum wrth wbkth....

Huhuhu..dah lama tak mencoret di ruangan blog sendiri...bukan tak mau....tapi tak berkesempatan pun nak mencoret rasa hati...sibuk pun ye gak...pas tu modem ada problem sket ari tu...now dah okay...lega..akhirnya dapat online...sebab dah lama tak posting...rindu plak...hehehe ...

Tadi seharian berjalan..hajat hati nak jalan sampai ke Tesco Ampang..tapi sekali tgk MRR II jem giler...tak tau la kenapa...sekitar Taman Permata pun jadi sesak giler..panjang giler jem...aku pun tak tau la naper...so, aku pun ke Carrefour Wangsamaju...nak anto pc jap...then aku pi jalan-jalan laa dalam Carrefour...tapi semua jalan macam tak de mata jer....biasa laa kan..depa nie gaji semua jadi JAKUN..macam mereka jer yang ada duit...main langgar jer....geram gak...rasa nak tolak je balik..hahahah ...

Hmmm..pas dah beli barang yg perlu jer...kami pun keluar laa....dan menuju untuk mencari kedai yang boleh untuk menempah design cabinet dapur....so, raya nie ada laa cabinet dapur yang sempurna..hehehe ..Alhamdulillah tercapai gak hajat...lepas berbincang...dan bersetuju dengan design yang ditunjuk..selesai je terus ke pasar malam...nak beli keperluan dapur sket...dan beli terus makan malam laa...beli nasi minyak + ayam goreng berempah...perghh...sedap giler...memang selalu beli ngan makcik nie...siap amek nombor tu...hehehe..diet tolak tepi kejap ari nie..lapo...sebab penat berjalan....pasar malam hari nie lengang giler..tak tau la naper...mungkin sebab baru lepas hujan kot..hari nie je dah bape kali aku kena hujan...kepala pun dah sakit nie....adehhh...harap esok ok la..nak sambung lagi pi beli barang..

Aku suka ke Tesco...sebab lebih murah berbanding Carrefour..aku bleh beli barangan yang sama..tapi bleh kurang dalam RM30-RM40 gak laa...kira jimat laa sket....barang jenama Tesco pun ada gak yang kualiti...buat apa nak beli barang mahal-mahal kan...so, esok nak beli stok untuk bulan puasa la nie....beli barang basah & kering..senang...mesti harga kuih muih & makanan di Bazaar Ramadhan tahun nie mahal...sebab pasal harga minyak...harap tak mahal la sangat...aku tak de la nak membeli sangat..harap sempat la masak kot...sebab aku kul 5pm..adehhhh nak jalan kaki lagi ke LRT...perghh mau pengsan aku...tapi aku nak siap2 kan bahan memasak...jadi balik tinggal 'campak' masuk kuali jer..heheh..ready to serve...hehehe ...masak tak susah sebenarnya...aku suke...

Minggu nie aku balik rumah IBU...tapi bengang tul...tiket untuk 1hb Sept nie depa tak jual lagi..aku tension laa..dah le aku naik bas....kalau tiket bas habis..naye aku...cam ner nak balik...eee...geram gak...nie semua konon depa kata nak naikkan harga tambang bas...tapi dok tunggu konon harga minyak nak naik..tapi tengok harga minyak dunia dah turun...harap tambang tak berubah laa...susah gak....minggu kedua raya dah nak beli tiket bas dah...hehehe...aku tak bawak kereta balik kali nie...kejap jer aku balik...tak berbaloi dengan harga minyak + harga tol...baik naik bas...bleh relax & tido...penat nak drive...then bila nak isi minyak kat hiway...beratuq panjang gile...penat..kang sampai kat aku minyak aku plak habis..hahaha ...tak mau laa....kena jimatkan kos gak kan...kang lepas raya mau tak makan plak..hehehe ...

Okey laa...nak tido laaa...kepala dah makin denyut2...nak lelapkan mata...mungkin letih sangat kot...okeh..chow chin chow....adiossss

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...