Tuesday, September 18, 2007

Too Personal...

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hari ke 6 berpuasa...bermakna lagi 24 hari nak raya...dan 24 hari saja lagi untuk berpuasa...cepat benar aku rasa masa berlalu...macam biasa, hari bekerja waktu buka ada masa aku masak ..kalau tak sempat singgah je ke Bazaar Ramadhan di Melawati...malas nak melawat Bazaar lain..kang lagi merepek benda nak beli..so, baik stick kat situ je..lagipun lebih kurang je makanan yang dijual di semua Bazaar Ramadhan...tak de beza sangat...hujung minggu baru aku berkesempatan memasak juadah berbuka puasa yang lengkap...selalunya satu dua lauk yang simple je aku masak...ikut sempat laa kan...tapi alhamdulillah biasanya 2 lauk tu lepas la gak...memandangkan bahan-bahan untuk memasak aku dah siapkan semuanya pada hujung minggu..jadi tak la susah kan...

Petang nie...tak tau lagi apa nak beli kat Bazaar Ramadhan tu...pening tengok orang ramai kekadang aku malas gak nak pegi..tapi terpaksa la kan..sebab nak buka kekadang tak sempat nak masak gak...cadang nak beli Laksa Sarawak...kalau tak dah habis macam semalam...aku nak beli Laksa Penang je laa..lama gak tak makan...so, apa salahnya sekali sekala beli kan...bukan selalu..kuih mungkin satu atau 2 jenis je laa...air? Malas laa nak beli...aku takut tul sakit perut pasal beli air ..hehehe

Raya...tak tau laa....akut ak beli tiket raya lagi..dah lewat...malas laa nak pk dah...nak balik drive...aku malas..penat laaa...bebalik aku je yg drive..sampai bile?Ntah laa...sampai tua agaknya...hopefully he changed...make more efford to learn how to be on the road back..lesen ada..tapi peram...jadi nangka kot..heheh..ntah laa..malas nak cakap lebih...karang orang cakap aku banyak cerita lak..banyak perasan...banyak segalanya...so, better diam je...

Menu raya...aku dah tetapkan...walaupun aku beraya di KL...menu tahun nie tak buat kuih raya...aku hanya buat kek sahaja...dalam 2-3 jenis kek aku nak buat...biskut kalau yang aku nak saja baru aku beli...tu pun tak banyak..sekadar nak rasa je laa...beraya di KL...jauh dari Bonda...sedih rasanya...tahun nie giliran beraya di rumah mentua...yang ku kira tak jauh mana laa...sbb turun dr simpang depan Zoo Negara tu...aku kena panjat Bukit Antarabangsa...so, kira sejengkal dua je la kan...tiap-tiap hari bleh jumpe...nasib baik laa aku jenis yang cekal...bukan cengeng dok nangih di pagi raya...aku dah biasa beraya berdua dengan Bonda..maklum laa ayah seorang tentera laut yang sentiasa sibuk dengan pelayarannya ketika aku masih kecil...hingga besar..selepas ayah tiada...kami masih berdua...jadi apa la sangat kalau beraya berasingan macam nie...kami dah biasa...apapun aku akan rindu rendang daging, ayam masak merah & masak lodeh Bonda di pagi hari raya...sedihnya tak dapat menjamahnya...

Ok laa..tak leh citer lagi panjang...tambah sedih aku lak...Okies..chow chin chow..

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...