Friday, September 21, 2007

'M' Besar Sudah Mari...

Assalamualaiakum wrth wbkth....

Hari nie dah hari Jumaat..bestnyer..tak sabar nak balik...rasa dah bosan dok dalam ofis nie..sejuk yang amat...dah pakai baju tebal pun masih terasa sejuknye..menusuk sampai ke tulang-tulang...tahap pernafasan..akibat sejuk aku dah selsema..so, tahap pernafasan adalah terhad sesangat...susah nak bernafas plak kalau sejuk sangat...Tak sabar nak balik sebab nak lari dari sejuk tahap beku dah nie...kalau panas tu panas sangat...now dah sejuk gile plak...

Petang nie turun kat Stesen LRT Masjid Jamek...hubby amek kat sana ari nie..sebabnya nak pegi ke umah Long di Kg Pandan untuk berbuka puasa di sana ari nie...kiranya aku rest laa untuk memasak ari ni...cuma kena masak sket je untuk sahur...tak banyak sangat la nak masak...esok tak tau lagi apa plan..harap plan ari tu menjadi le...nak pi umah PIL...hehehe..masak-masak kat umah..then bawak pi buka posa kat umah deme...ok gak tu kan...nak masak apa ek? Ingat nak buat Kek Pisang Cip Coklat...then aku rasa nak masak Puri Daging yang aku cuba ari tu...sedap gak...1st time buat tapi dah menjadi...nanti resepi aku letak sini..hehehe..share ngan korang plak..

Esok lepas sahur kemas dapur & kemas umah..nak pi Carrefour pepagi sok..nak beli bahan nak masak..yer laa kan nak pi umah PIL...kena laa masak sedap-sedap...hehehe...cam last year...aku masak jemput mereka makan di rumah...agaknya presentation makanan aku tu cam restoran kot...tu pasal depa cakap aku beli plak...sabo je la...hehehe...tak pe la kan...mungkin rasa masakan aku pun ala-ala restoran kot...sedap yang teramat la kiranya...hehehe...tapi tak pe...PIL jenis yang suka makan...so, aku tak kisah sangat...

Ahad...hari relax aku laa kot..nak berehat sambil melayan cerita di TV sebelum waktu berbuka puasa...Sabtu & Ahad aku selalu tgk citer Korea & Jepun...Citer korea tu aku dah tengok..tapi sebab best..jadi aku tengok lagi sekali..citer Jepun 1 Litre Tears...sedih gak citer tu..tapi best..masak best sudah tentu best-best laa..sebab banyak masa nak masak..kalau hari biasa...sempat masak ala kadar je le...janji lauk pauk habis di makan dan tak berlaku pembaziran...

Okeh laa...nak sambung keje yang ada tapi macam tak de...sebab M besar dah datang...segalanya MALAS...hehehe..so, buat-buat busy laa kan...walaupun tak busy...ada keje..tapi tak der mood nak buat dah nie...otak pikir nak balik je nie...ok laa..chow...

Wassalam.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...