Saturday, September 08, 2007

Hari Sabtu...

Assalamualaikum...

Huhhh...lama tul tak mencoret atas blog sendiri...tak de masa sangat dah sekarang nie...tak tau kenapa la plak...kalau kat ofis sure tak sempat..sebab sibuk sangat...kat umah pun sama gak...hujung minggu je laa aku nak luangkan masa utk mencoret...

Pejam celik pejam celik..dah bulan September...kejap je rasanya...minggu depan pada 13 September 2007...bermula puasa di bulan Ramadhan...dah nak dekat raya dah...raya tahun nie aku tak buat persediaan pun...tahun lepas dah buat...no langsir raya...just baju raya dah tempah 2 bulan lepas...tahun nie lepak je kot...raya pertama je aku kat KL...uuwaa..nak balik umah ibu...giliran raya tahun nie kat KL..so, KL pun KL laa...leh gak menziarah pusara ayahanda ku yang tercinta di Seksyen 21 Shah Alam...raya umah sedara mara...then raya kedua...yahoooo..balik umah aku lak..hehehe...aku tengah pujuk mak aku datang beraya kat KL...hehehe...baru best...

Raya nye plan lak...may be ada open house laa kot...tapi tak tau laa nak buat ke dak...tengok pada mood aku..kalau ada orang nak mai...aku masak laa kot...may be menu tahun nie aku nak buat nasi minyak laa...hehehe..ok gak tu...then baked some cakes..hehehe...puding ker...memana je laa...asalkan aku rajin laa nak buat semua tu..kalau malas semua tak jadi....bila M tu dah besar..mula laa liat...hehehehe...harap aku rajin laa...

Cuti raya...may be aku nak amek seminggu...nak melepak laa..malas tul aku nak balik awal ke KL..bosan siot...hehehe...tapi nak merasa gak malam raya di KL...tak penah gi...last year aku balik umah mak aku...sian dia sorang...tu pasal nak pujuk dia...supaya mai KL...cam ner ek? Nak kena kidnap mak sendiri lak...hehehe...tak leh jadi nie...

Hmmmm...asyik citer pasal raya je...puasa pun lom lagi...tumpukan pada puasa...beridah lebih di bulan Ramadhan...semoga mendapat keberkatan dari-Nya..Amin...aku pun nak tumpukan balik pada blog aku nie..nak stop buat blog sekolah...ntah laa...rasa sakit hati...malas nak citer..baik aku tumpukan pada web-web aku...blogspot..multiply..fotopages..ok la tu...semua ada fungsi tersendiri laa..at least aku tak merayau laa..just merayau online je laa...lagipun aku malas nak kuar laa...lepak umah & masak lagi best...tengok DVD ke..hehehe...

Ahaa...cakap pasal DVD lak...aku ingat nak menonton VCD & DVD sok petang...lagipun malas tul aku nak kuar...sebabnya musim hujan pun dah tiba...tak larat dah nak kena hujan selalu...lelama aku lak sakit...umah aku nie lak atas bukit...jadi sejuk yang amat laa...biasa la...kalau dah balik lewat jam 9 malam baru sampai umah..sure nak mandi pun takut nak letak tangan dalam air...sejuk macam kawasan pergunungan...huhhh..macam-macam je....

Okeh laa...nak zzzzz..hehehe..terasa ngantuk lak...hehehe..okies...chow chin chow...semoga berjumpa lagi di coretan akan datang...bye...

Wassalam...

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA
buat semua umat Islam
di MALAYSIA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...