Sunday, October 17, 2004

15 OCTOBER 2004
Assalamualaikum wrth wbkth...

Dah posa dah!! Selamat berpuasa buat semua umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia(ada ker orang dari luar Malaysia baca blog aku nie?) Hehehe...ntah ler...cam ner posa hari nie? Best ker? Selamat menunaikan kewajipan sebagai umat Islam yek...jangan tau nak raya jer...posa tak nak plak kan...kepada kaum adam yang suka skip puasa tu...bertobat lar ek..kepada kaum hawa lak...memang tak dapat nak dielakkan..memang bersebab...

Hmmmm...semalam aku pi lagi Masjid India...carik barang lar...apa lagi...dan suasana jualan raya dah mula...cadar meja, sarung kerusi, tudung, kain raya, kuih raya, songkok, dan penting sekali kad raya lar...dah mula dijual di merata tempat...kad raya aku lom beli...cadang-cadang esok lar kot..bukan apa...nak pos kat sedara mara aku yang jauh di seberang laut tuh...di kepulauan Borneo tuh...kena lar kirim awal..karang lambat plak sampainyer...biasa lar...kad raya belambak bulan posa nie...mesti ada keje kosong kat pejabat pos nie..hehehe...belambak gak ler tu...nak apply ler keje part time tuh...leh kumpul duit raya...orait tak...

Aku balik raya nie nak buat apa ek...mak aku dah pesan memacam kuih dah...mama carey ler...kerepek pedas ler...kuih tart ler...apa-apapun puasa nie aku nak pi carik popiah goreng...hehehe...dah lama lak aku tak makan popiah...aku suka makan popiah & karipap kalau di bulan puasa...dan jugak kueh teow goreng...kalau jumpa roti jala dan roti bom...lagi lar aku suka...hehehe..pada peniaga di pasar ramadhan tuh...aku mintak sesangat lar...jual lar dengan ikhlas...jangan lar jual benda basi kat pembeli...karang kena kutuk kena maki free je...dah tak berkat bila berjual tuh..so, kalau nak jual biar lar dengan ikhlas dan bersih..barulah pembeli akan datang lagi...kalau sedap..aku sanggup makan benda yang sama sebulan tuh...hehehe...gerenti tak tukar menu...macam tahun lepas...aku asyik makan kueh teow jer...mesti ada setiap kali buka puasa...korang buka posa makan apa biasanya??

Terawih dah dilaksanakan ker? Aku nak buat di rumah...hehehe..bukan apa...nak pi masjid takut lak...jalan kawasan gelap...memang umah aku yang sekarang nie dekat dengan Bangunan Tabung Haji Kelana Jaya...tapi nak ikut jalan belakang tuh...seram sket laa...sebab sekarang ni banyak kes jenayah...kes bunuh lar...kes ragut lar...jadi takut bila nak jalan sorang-sorang...kena hati-hati...kalau dapat jemaah dengan kawan-kawan satu rumah okay gak...hehehe...nanti nak start malam nie...

Ahakzz...semalam aku pi tengok wayang...masa aku on the way nak balik...tetiba aku rasa nak singgah KLCC..disebabkan nak reload Touch n' Go aku ler...lepas tu aku pun meringankan kaki ke TGV...bukan apa..saja jer..tapi last sekali aku pun 'terbeli' lar tiket wayang CINTA LUAR BIASA...hehehe...tengok sorang-sorang ler..nie kali ke 2 aku tengok wayang sorang-sorang...sebelum nie aku tengok citer LAILA ISABELLA...citer Nasha gak...aku minat gitu-gitu jer...tapi citer tu best...tak berat sangat jalan citer dia...lagipun aku tengah tension...tu pasal leh layan wayang sorang-sorang..kalau tak jangan harap lar...

Okeh laa...tu jer laa...jumpa lagi kalau aku ada idea nak taip kat sini...okeh..adios amigos...byee...

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...