Saturday, October 30, 2004

Hari Tension Sedunia

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hari nie aku tension tul...dah lar bangun sahur lagi 10 min nak abih dah waktunya...then lepas subuh aku tido kejap...lepas tu aku dengar bising jer kat luar...rupanya mak aku sibuk membebel...aku tak tau apa yang dibebelkannya...tak berpangkal dan berpenghujungnya...aku sendiri tercengang...tak tau apa yang terjadi...bad mood ker dia? Pelik tul aku...tak pasal-pasal aku kena marah...hangin semacam jer...apsal ntah...Lepas tu dia kuar pegi bank..sepatah pun tak cakap ngan aku..aikss...pelik pelik..tak tau lar apa jadi kat dia...tapi petang masa tengok "La Hija Del Jardinero" elok lak sembang ngan aku...aiks...nie lagi lar aku pelik...

Puasa hari nie...aku masak tomyam udang jer untuk sahur...baru siap masak jap tadi. Nie ngah lepak-lepak ler kat internet...update blog aku yang dah seminggu aku tak update. Buka puasa lak aku sibuk carik nasi kerabu aku...masa aku pegi pasar malam hujan tetiba melanda petang tu...masa hujan turun tu aku ngah beli rojak. Bertambah tension aku apabila seorang perempuan tuh...bukan nak reti berganjak skit dari tempat dia berdiri...dah lar tak membeli kat situ...bagi lar can aku nak beli...dah ler hujan...air dari payung besar tu abih mencurah kat aku jer...basah kuyup aku petang tuh...aduhhh...tension tul aku...dari kepala sampai ke kaki aku habis basah...lepas tu aku ke Manjung...pegi Pasar Ramadhan sana carik kuih-muih...orang semua pandang-pandang aku semacam...sebab basah budak nie...hehehe..yer la..kat area tu dah hujan dulu...dan dah kering pun...aku je tetiba sorang jer yang basah semacam...isk isk isk...macam-macam je...nie semua pasal perempuan tuh lar...geram gak aku dibuatnyer...

Pagi nie tak tau la keluar ke dak...may be dok umah jer kot..nak basuh kain yang menimbun dalam baldi tuh...pas tu nak basuh seluar jean aku yang dah basah kuyup dan kotor kena lumpur tuh...almari baju dah selamat aku kemas...tengah pk nak pasang cadar katil yang mana satu nie...heeheh...atau aku nak beli yang baru jer...hehehe...jimat jer lar...pakai apa yang ada jer...actually aku nak buat tema pink tahun nie...tapi tak jadi lak...tapi ada gak barang-barang yang aku beli warna pink..tengok lar nanti..kot-kot nak tukar balik ker...

Minggu depan sure lagi bz lar aku...nak kemas rumah untuk raya nie...mesti kena berus lantai kat luar tuh...aduhh...dah ler musim hujan...mudah berlumut..licin lak tuh...pas tu nak basuh memana yang patut lar...bilik-bilik kena pastikan bersih dan teratur...takut ada orang datang bertandang dan bermalam kat sini...mak aku cakap lar..tak tau lar sapa nak datang lak...Pada kengkawan yang nak datang umah aku raya nie...sila-silakan lar...tapi kalau nak mai kena phone dulu...karang aku tak der..buat penat je...sebab aku kekadang kuar ker...cuma raya pertama jer aku may be tak der...raya kedua tu ada la kot...datang jangan tak datang...aku masak best untuk korang...hehehe...nak test masakan aku...meh lar mai sini kay....

Okay lar....nak tido jap jer...pas tu nak sambung sahur...lepas tu start bekerja untuk hari ini lak...banyak kerja la nak buat...okeh..adios amigos...selamat berpuasa...bye...

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...