Wednesday, October 27, 2004

::: Lamaran Bakal Mentua :::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Dah masuk 15 Ramadhan dah...maksudnya dah 15 hari kita berpuasa...wah...dah dekat nak raya dah nie...dah prepare barang-barang untuk hari raya? Kad-kad raya dah pos ker? Baju raya dah beli atau dah tempah ker? Mungkin ada yang dah siap gak tu kan...Kasut raya mesti dah sibuk mencari atau memilih la tuh...kuih raya mungkin ramai dah sibuk mencari bahan untuk memulakan buat kuih hari raya...sebab beberapa hari lepas masa aku singgah ke GIANT...dah ramai borong barang-barang nak buat kuih muih...aku nengok jer...sebab aku carik bahan nak masak untuk berbuka...hehehe...kuih-kuih raya pun dah banyak jual di merata-rata tempat...

Bulan Ramadhan...bulan baik dalam kalendar Islam...bulan untuk kita beramal ibadat...macam-macam dugaan juga akan selalu muncul di bulan Ramadhan nie pada yang tak tahan godaan syaitan tuh...selain tu ada gak dugaan yang lain...macam-macam lar...aku setakat nie masih okeh...dugaan melanda? Ada...tapi...bagaimana bisa ku ceritakannya? Ntah lar nak mula di mana yek...rasanya kalau nak cerita tak cukup blog aku nie...sure panjang giler...

Ahaa...pada kengkawan aku yang baru mendirikan rumahtangga sebelum bulan Ramadhan yang lepas...selamat pengantin baru...mesti la best korang ek...dapat beraya berdua kali ini kan...beraya bersama orang tersayang...orang baru dalam keluarga...wahhh..jealous lak tengok...bila nak ada keluarga sendiri kan? Nie memang soalan cepu emas lar...ramai member dah tanya...biler nak kawin aku nie? Ada ke patut...ehehehe...nanti la...ada rezeki...sampai lar kartu wangi aku kat dalam peti surat korang...ada ke orang nak aku? Ntah lar...tapi dengar cerita...ada yang dah bertandang...aku sendiri pun tak tau...kalau benar...bagaimana ye...aku macam tak ready jer...tak tau lar...kalau mak aku terima cam ner ek? Kalau mak aku terima...kahwin lar aku...hehehehe...orait tak...hehehe...tunggu je la nanti kay..suspen nie...aku sendiri pun berdebar-debar...tak tau kenapa...

Okeh laa...aku nak tido...karang miss sahur aku lak...lebur lak...rugi laa kan...okay guys..selamat berpuasa kay...adios amigos...

Wassaalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...