Sunday, August 07, 2011

:: Ramadhan ke-7 ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Alhamdulillah...dah sampai ke Ramadhan yang ke 7...kejap jer kan...pejam celik pejam celik...pas nie raya la plak kan...kejap tul. Rasa masa berlalu dengan pantas...

So, seperti biasa laa....bulan puasa nie heran gak aku kan...sebab biasanya topik utama adalah lauk buka puasa & sahur. Apa yang korang masak? Tu laa soalan yang hari-hari akan di tanya. Atau pun apa yang korang beli untuk berbuka atau bersahur...Sedangkan hari-hari biasa kita makan gak kan...tapi kenapa keutamaan untuk makanan adalah di bulan Ramadhan? Sepatutnya soalan utama di bulan Ramadhan adalah amal ibadat kita dibulan mulia ini dan bukanlah makanan....

Bulan puasa kali ni aku jarang masak. Ntah la..bukan tak nak masak. Tapi sebab balik keje pun dah penat. Jadi tak sempat dan penat gak la...Apapun sahur tetap masak gak la. Lauk biasa jer..tak de la grand macam suri rumah sepenuh masa kan. Masak apa yang termampu dan tersempat laa heheh ... Kalau aku cuti, macam biasa laa...kesempatan ini laa aku gunakan untuk memasak lauk-lauk permintaan encik hubby ... macam-macam gak permintaan dia. Alahaiii...

:: Nampak sedap tak?? ::

Today...nak masak IKAN. Tu pasal kat atas tu gambar ikan. Tu antara lauk ikan yang pernah aku masak dan siarkan di blog resepi ku la. Cuma hari nie aku masak lain lak laa...ingat nak masak ikan bakar tomyam. Perghhh macam best sangat kan....padahal aku guna pes tomyam jer untuk bakar tomyam tu. Simple & Cepat. Hehehe...ada motto lak ... Kalau balik keje pun sempat gak masak, cuma tak sempat laa nak tunggu ikan dinyahbekukan. Kena prepare awal sket. Nanti dah siap bleh laa aku upload gambarnya yek. So, nantikan laa gambar-gambarnya yek.

Okay laa...rasa nak stop dulu. Mata kelip2. Tapi tak ngantok lak. Padahal tido sejam jer tadi. Urghhh...need some sleep. Tapi nak mengemas rumah gak. Nak ganti langsir bilik ni. Okay laa..chow chin chow...Selamat berpuasa & selamat berbuka puasa....

Wassalam...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...