Thursday, January 24, 2008

P.E.N.A.T

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm..letih yang amat hari nie...keje banyak tul atas meja...walaupun aku tak letak atas meja la...hehehe...aku letak dalam almari supaya meja aku nampak cun jer...hehehe..tapi memang letih...kemas file yang aku reconcile balik semua....semua manual untuk department dari zaman tok kaduk hingga yang terkini aku file & compile balik dalam bentuk yang lebih teratur dan tersusun..supaya aku senang carik bile diperlukan...harapkan mereka..semua tak boleh harap...biler nak apa-apa panggil jer aku...banyak cantik..at least aku tau selok belok file dalam almari...so, depa tak bleh nak tipu aku kalau file tu tak de...manual untuk setiap department aku dah susun rapi..siap sekali dengan salinan nama manual....dalam bentuk softcopy & hardcopy...hehehe....kena bijak...kot-kot laa depa cakap aku hilangkan ke...aku ada bukti kan..hehehe...bijak-bijak...kita minum dulu...

Tapi sememangnya penat laa...sebab aku dok bongkar semua kotak yang depa tinggalkan tak teratur tepi almari tu...aku bukak satu persatu dan aku susun balik semua....jangan sok kata aku tak buat keje plak...bukan jalan jauh sangat tadi..cuma dok pusing belakang depan jer...bukak almari tutup almari jer...tapi pening pale gak...dok pusing sana sini...dah le pening pale aku lom recover sepenuhnya...ntah le...

Balik macam biasa....545pm sharp....lepas sign off...aku terus balik....heheeh..malas tunggu lama...aku tengok kat luar mendung jer...so, baik aku cabut awal..lagipun aku datang awal setiap hari kan..wat pe aku nak stay back..hehehe...naik bas...then berenti kat Pasar Seni..naik LRT...sekali terjumpa ex-officemate..hehehe...tegur & borak2 laa...dah le silap naik tren....bukan silap apa...silapnyer tren tu tak der aircond...panas nak mampus...rasa sesak nafas dah tadi....tapi terpaksa gak laa...kalau tak naik...lagi lewat aku sampai...sampai sekitar 6.35pm...turun bawah LRT Wangsamaju....ada plak budak-budak sekolah tak cukup umur berpeleseran sibuk menari-nari break-dance...lawa sangat ke??? Perasan nak mampus...menari macam itik tempang aku tengok...ntah hape2...tapi kat LRT tu memang ramai budak sekolah dengan uniform sekolah plak tu..buat perangai macam2...berpeluk-pelukan...ada yg cium pun ada..nie la budak zaman sekarang..nak salahkan mak bapak? Actually mak bapak tak salah sepenuhnya...sebab mereka sibuk cari rezeki di kota besar....tapi anak-anak tu dah besar...patut ada otak untuk berfikir utk benda berfaedah..dan bukan buang masa melepak tak tentu arah...ntah laa...

Hubby dah dok tunggu...terus jer laa pi pasar malam...kebetulan hari nie hari Khamis...jadi singgah nak beli stok mingguan...beli makanan untuk makan malam terus dan beli sayur-sayur untuk masak minggu nie....esok Jumaat balik awal...hehehe...tapi hubby ada kelas..jadi aku kena bawak kereta esok...balik sendiri...tapi aku pegi awal ler...ok gak laa...tak mau sangkut dlm sesak di Melawati...tu hal gak ...sejak dua menjak nie...asyik jem je Melawati..kalau lambat sket dr jam 7 pagi....sure jem giler....ape laaaaa..benci jem...

Okeh laa....nak iron baju & tido....ngantuk giler...letih pun yer....yg sebetulnya...PENAT ler....hehee..okiess...chow..

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...