Monday, January 07, 2008

Cuti + Jem + Sekolah = BOSAN Siot !!!!!

Assalamualaikum wrth wbkth....

Hmmm...dah 3 hari tak menulis blog....rasa macam tak buat sesuatu la plak...so, rentetan perjalanan kehidupan merangkap untuk 3 hari laa...start dari Sabtu hingga ke hari ini.

Sabtu (5 Januari 2008)

Tengahari tu tunggu electrician datang untuk pasang kipas siling kat bilik tido aku...dah lama nak pasang..tapi minggu nie laa minggu paling sesuai untuk buat...lama gak tunggu..pas tu hubby call tokey dia..kata 40 minit lagi mereka datang sebab baru balik dari project lagi satu....so, aku pun masak la...malas nak tunggu...nasib baik laa dah siap alih katil semua..jadi senang la orang tu nak buat kerja kan ...

So, aku masak simple je sebelum mereka datang pasang....masak Isi Ketam Masak Sambal dan Sayur Campur Goreng jer...plus ulam-ulam yang ada di dalam peti ais...Salad, Celery & Timun ada..ok la tu...then air jus mangga..so, makan jer laa...masa makan datang la plak electrician tu...so, bagi dia pi pasang..aku & hubby sambung makan jer aaa....hehehe....

Lebih kurang jam 4 petang..siap la pasang..kami pun test laa kipas tu...then kemas-kemas dalam bilik...sapu habuk & mop lantai...pas tu siap-siap nak keluar pegi Pandan Jaya, Chow Kit & Sentul...habis satu KL aku pusing....pegi Pandan Jaya...survey harga rail langsir...pegi Chow Kit cari bahan buat kek plak..then pegi Sentul carik helmet motor baru...hehehe...then balik...saja plak menyinggah ke Alpha Angle...rupanya ada orang nak makan Prosperity...so..apa lagi...makan jer laaaa..ramai lak tu orang kat Alpha Angle..Mc D dia plak panas..aircond rosak kot..hehehe..tapi mmg sungguh panas...balik pun dah dekat jam 10pm...sakit kepala plak...adehhh..agaknye penat pusing KL...sampai pusing kepala aku nie haa..hehehe...makan panadol..tertido terus sampai ke pagi....sedar-sedar tido atas karpet kat ruang tamu jam 6am....bangun tengok keliling...pas tu terlena balik...demam sket laa...sebab masa kat Sentul tu dah kena hujan...

Ahad (6 Januari 2008)

Tak de pegi mana...walaupun pada mulanya memang ada perancangan...tapi hubby lak sakit kepala...effect kena hujan semalam baru kena ari nie la plak...eheheh....so, siang tu masak je laa simple-simple ...masak Udang Masak Lemak Segera & Terung Goreng Sambal...plus ulam-ulam yang ada di dalam peti ais...Salad, Celery & Timun ada...ok la tu kan...lengkap semua makanan...hehehe ...selera...petang tengok tv...rancangan AFC je...semua best jer..semua pasal makan...petang sket...hubby demam lak....so, kul 7.30pm tu aku masak sup daging...khas untuk orang demam...hehehe...terus kebah...hehehe ...ok la tu kan...

Isnin (7 Januari 2008)

Keboringan plak...sejuk pun yer gak...tak tahan aku dibuatnyer..rasa nak tido jer dalam selimut..tau jer laa...Isnin memang hari malas sedunia...tapi tadi memang jem giler...ramai dah kembali bekerja setelah hantar anak ke sekolah..jalan-jalan pun dah mula jem..bayangkan officemate kata...dia kuar 6.50am pun dah jem...sabo jer laa kan....aku plak kuar lewat...jam 710am...hehehe..sampai ofis 810am...tu naik lrt + bas...lom lagi aku kena naik kereta...sure lagi jem...sib baik....apa-apapun pada ibu bapa di luar sana...hantar anak ke skolah tu...jangan laa memandu kelam kabut...nie aku tengok semua cam ape je....main taram jer jalan..tak bagi signal...bahaya...kalau langgar orang dah satu hal..nie semua kelam kabut...dah tau lambat..bangun awal...kuar la awal sket...kan senang...okeh...geram gak orang cam tu kan...minggu depan aku kuar awal laa....sebab hubby ada kelas...so, aku kena drive sendiri ek LRT..huhuhu...park kat sana....naik lrt...then naik bas..heheh..apa-apa jer laa...tak sanggup nak harung jem...abihkan duit minyak aku je...hehehe..

Okeh laa..nak pi tido..esok nak bangun pagi..nak buat nasi lemak....nak bawak bekal pi keje...hehehe..dah lama aku tak buat nasi lemak...bestnyer....leh letak sambal lebih kan...sendiri buat..hehehe..ahaa...nanti aku snap gambo ek..hehehe..okiesss...chowww...

Wassalm...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...