Tuesday, August 30, 2005

MERDEKA ke 48

Assalamualaikum wrth wbkth....

Haiii...malam nie pasti semua dah ada perancangan sendiri kan? Biasa la malam MERDEKA...tapi aku lebih suka dok di rumah..tak kira lar sejak dari zaman aku kanak-kanak hingga ke remeja...aku lebih suka menyambut Merdeka di rumah bersama ibu bapa aku...yer laa...dari aku melepak dengan tidak tentu hala...baik menonton TV atau rancangan menarik di rumah...itu lebih membawa kepuasan kepada aku...aku lihat sekarang remeja lebih suka duduk di luar rumah berbanding duduk bersama keluarga...itulah semakin banyak kes jenayah di kalangan remaja...ntah la apa nak jadi dunia sekarang nie...

Hmmm...dah kibar bendera? Hehehe...ada juga umat manusia nie yang kibar bendera tapi tak tau apa ertinya...kes baru-baru nie..bendera buat balut badan jer...cehhh...memalukan saja orang macam tu jadi orang Malaysia...tak reti langsung nak hormat bendera sendiri...maruah sendiri juga tercemar...ntah lar..

Malam merdeka macam nie laa...si Mat Rempit nak tunjuk hebat...nanti mula la kadar kemalangan naik balik...susah susah...aku pernah sekali pergi ke KLCC...untuk menyambut Merdeka...itulah yang pertama dan terakhir aku akan mengikut sambutan cam tuh...nak balik pun berebut-rebut...berpijak-pijak...yang kurang ajar pun ramai...macam-macam jer...

Okeh laa...buat kawan-kawan di luar sana...apa ertinya Merdeka andai diri anda tidak merdeka...merdeka bukan sekadar dari penjajah tanah air...tapi penjajah minda yang merosakkan akhlak...merosakkan bangsa dan agama...Okeh...chow...adios....

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

SELAMAT MENYAMBUT MERDEKA ke 48

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...