Thursday, December 23, 2004

Pertunangan....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hai kengkawan semua! Sorry lar ek..sebab baru ada masa nak update blog nie. Mesti korang nantikan kehadiran celoteh aku nie...Bukan apa, tgh buat eksperimen untuk skin baru blog...tapi masih tak menjadi formula tu kan...kenalah buat dengan teliti lagi...anyway, semalam (22 Disember 2004) aku pergi majlis pertunangan kawan sekolah (masa sekolah teknik-teman sedorm)...dia bertunang! Fuhhh...aku tak pernah lar pegi majlis pertunangan orang...nie first time dalam hidup ku...ahakzz...nak menimba pengalaman kot...saja lar nak mai kan...tengok-tengok apa yang patut...Masa kat majlis tu...aku terjumpa lak ngan kengkawan masa sekolah menengah rendah...tak sangka gak! Ihikss...seronok bila jumpa kengkawan lama nie...ada je nak dikorek cerita..korek punya korek...member sorang nie pun nak bertunang pada 26 Disember 2004 nie...ihikss...dia jemput aku datang! Fuhhh...mesti datang nie...time nie lar nak jumpa member kan. Tak sangka...dulu kami sama-sama sekolah...then sekarang nie semua sibuk bertunang dan berkahwin...dah dewasa rupanya...macam mimpi lak...rasa macam aku masih lagi di sekolah...cepat betul masa berlalu kan...

Bab-bab bertunang nie...aku kena tau gak...sok sok kang aku plak ker...mana tau kan...kena gak belajar benda-benda tu...senang nanti urusan...tak der la menyusahkan orang kan..anyway, semua pengalaman bagi aku amat penting sebab boleh membantu kita di masa akan datang. Kita akan tau dan belajar adat-adat tertentu...sebab lain negeri lain adat...macam-macam ada aku tengok...ada gak yang pelik-pelik...ada yang biasa-biasa...tapi itu hanya sekadar adat...tak ikut pun tak per...

Hmmm...apa lagi ek aku nak berceloteh...kering idea plak aku hari nie...hehehe...aku berdebar-debar nie...tak tau lar kenapa plak! Hehehe...ntah lar...tadi mak aku cakap nak keluar beli barang..tapi tak keluar pun...boring lak tak keluar...sebab kalau aku balik rumah, bukannya aku pi jejalan pun...dok umah jer...kalau keluar...mesti pegi BILLION SHOPPING CENTRE....beli makanan kucing aku lar...koleksi makanan depa jer..hehehe...sebakul mau tak cukup makanan depa..hmmm...tau jer lar koleksi kucing mak aku kan banyak...biasa lar...

Okay lar...aku nak keluar jap...pi angkat kain di jemuran...ihiks...banyak gak aku membasuh...penat wey...mesin basuh dah ler rosak...tension jer...kena basuh dengan tangan...mau tak lenguh tangan aku nie...okay lar...see ya...adios amigos..byee...

Wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...