Friday, January 18, 2013

Day 1: Team Building ~ Pangkor Island Beach Resort

Salam...

Seminggu sudah berlalu. Baru laa ada masa nak citer pasal team building di Pulau Pangkor. Jauh kan team building kali ni. Keluar terus dari KL. Dan dekat plak untuk aku balik rumah kan. Tapi tak dapat laa balik rumah sebab kami kan ikut rombongan cik Kiah. Naik bas beramai-ramai macam budak sekolah.

Ada gak yang bawak family kali ni. Tapi aku tak bawak la. Since ni acara ofis, malas laa nak pegi. Lagipun Pangkor nie bila2 masa aje bleh pegi pun ehehe...tak jauh dari umah ibu pun. So, pegi weekend time cuti di Lumut pun bleh laa pegi kan.

Kami dah tiba di Pangkor Island Beach Resort. Kat private jeti gitu. Kelas kauuu...al-maklum jer laa dapat join team building mahal. Lepak di pulau plak tu kan..Heheh...kau ado?

Jeti Pangkor Island Beach Resort
Kami naik bas nie untuk ke resort dari jeti. Comel kan bas tu! Macam bas sekolah Sin Chan lak ...kiut. Tak de tingkap bertutup plak tu. So, berangin ajer laa....depa bantai penuhkan bas. Dah macam Bas Mini kat KL suatu ketika dulu...ehehe...Sib baik laa aku dapat duduk. So, kira selamat laa...eheheh...

Setelah check-in. Dapat kunci bilik. Lega. Terus tarik bag untuk ke bilik. Lega sampai bilik. Cuma bilik agak jauh dari kaunter reception. Garden Wing. Perghh...jenuh naik turun tangga angkat beg. Letih gak laa macam tu. Tak sesuai tul tangga dia untuk angkat beg, sebab tangga kecik sangat! Sampai bilik okay gak laa. Untuk dua orang duduk dalam satu bilik, dengan dua queen size bed. Memang best! Sorang satu katil. Pergh!! Best bleh golek-golek sepuas hati!

Balkoni bilik kami
Nasib baik laaa before sampai ke Lumut kami semua dah sapedek tengahari. Kalau tak memang kebulur la. Sebab waktu makan kami adalah pada waktu petang iaitu untuk dinner. Tapi nasib baik laa waktu dinner adalah jam 6.30pm.

Indahnya pemandangan di waktu petang
So, aktiviti utama dibuat lebih kurang jam 4 petang. Ice Breaking ... tak de buat apa sangat pun. Sebab lepas sejam kami semua dilepaskan untuk aktiviti bebas disekitar resort. Seronok gak la...jenuh laa penuhkan kamera dengan gambo gedik-gedik kami di pantai bersama office mate. Hehehe...acara utama la tu kiranya!!

Ada macam-macam aktiviti boleh dibuat di sini. Berkayak, perahu layar, snorkeling dan lain-lain lagi. Best gak! Pada mulanya nak mandi gak kolam renang tu kan..tapi segan laa sebab ramai budak ofis kan. Lenkali aje laa.
Jam 6.30 petang. Tiba sudah waktu makan malam yang dinantikan. Disebabkan lapar sangat. 6.30 pm tepat kami & the gang dah terus masuk ke Hornbill Restaurant. Makan buffet. Ambil saja laa baper banyak yang anda mahu..ehehe....so, terserah la kan! Yang pasti boleh makan banyak. Hehe..makan sampai kenyang.. Yeay!!

1 round: Nasi Beriani + Sambal Udang + Ikan Kukus + Bakchoy

2nd Round: Beef Steak + Black Pepper Sauce + Salad + Ikan Kukus
After dinner tu ada plak indoor activity. Critical Thinking katanya. Dah lepas makan. Kenyang. Otak? Tak bleh fikir dah plak masa ni. Memang nak tido aje. Dah laa penat perjalanan jauh dari KL-Pangkor kan. Jadi mindset untuk tido tu dah menerawang ajer di otak. Heheh....After activity nie, kami terus pulang ke bilik. Tak larat laa nak tengok live band ke ape. Ngantok seh! Salin baju tido terus babam..zzzzzz! Sambung sok lak activity yek....