Saturday, December 15, 2012

Holiday : Port Dickson - Part 1

Salam,

Seronok bila dapat cuti pendek bersama keluarga. Walaupun sekejap ia amat bermakna sangat! So, ke mana kita weekend ni? Kita akan ke PD. Pantai yang disukai ramai. Pantang cuti, sinilah orang akan bersantai. 
 


Kali ni aku nak ke Glory Beach Resort. First time ke mari. Dulu aku pergi hotel sebelah. Kiranya pertengahan tabhn lepas aku ke sini. Ingat nak pegi Grand Lexis lagi macam tahun lepas, tapi sebab cuti sekolah kan. Hotel sudah penuh. Kami ke PD with Hubby, Long, Pak Long, Mira & Aleeya. Okay laa, at least meriah sket kali ni sebab pergi beramai-ramai. 

Tahun lepas aku datang PD, aku lepak hotel sebelah. Legend International. Sekarang dah jadi Grand Lexis PD. Situ memang best giler la. Sebab satu bilik satu kolam renang. Perghhh memang mewah sesangat. Bleh laa tgk entry aku kat SINI. Tapi situ memang best sangat. Nanti nak kena pegi lagi sekali untuk rehatkan diri.
 
 
View balkoni hotel amatlah strategik sangat. Ngadap laut & kolam renang. Best view ever! Hehe...best untuk melepak dihadapan balkoni. Sini agak padat dengan manusia. Tak penah aku tengok hotel sepadat ni. Memang rasa rimas pun ada gak. Nak naik lift pun kena beratur lama. Sebab lift tak der banyak, kena tunggu giliran laa kan. 
 
Nie masa kolam belum ramai. Dah ramai memang sesak. Macam berudu pun ade. Pas tu ada plak yang sakai pi main bola keras dalam kolam ni. Abis kena kepala aku. Sakit plak tu! Bangang sungguh. Rasa serik dah nak mai sini. Bukan sebab hotel tak best, tapi sebab orang-orang disekeliling yang tak peka pada org lain. So, far makan kat sini sedap gak. Memandangkan ramai breakfast kena makan kat dewan secara berjemaah...ehehe...dah ramai nak buat cam ner kan!
 

Nasib baik laa duduk sini hanya untuk 2 hari 1 malam saja. Kalau dok lama sangat mau pening kepala aku la. Sesak dengan manusia sangat kat sini. Huhuh...dah laa nak ke PD ni ikut highway jem gile. Buang masa aje kat highway dekat 3 jam. Lenguh kaki wey. Nyesal tak ikut jalan lama. Hehe..next time tau dah nak ikut mana la...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...