Monday, July 04, 2011

Port Dickson - Part I

Assalamualaikum wrth wbkth....

Percutian kali ini memang aku nantikan. Selalu sibuk dengar orang bercerita ajer kat sini. Kali ini aku sendiri pegi sini dan menginap dis ini. Memang seronok. Kat mana? Legend International Water Homes PD. Memang percutian yang aku rasakan paling best aku penah pegi.
 
The Legend International Water Homes
Kami tiba di PD sekitar jam 1.00 tengahari. Waktu makan. Memang nak makan sangat. Lapo. Tapi aku dah pek kan bekal dari rumah tadi. Nasi + lauk pauk skali tau. Perghh macam tak percaya jer aku berpiknik dalam bilik. Menu : Kari Kentang + Ikan Cencaru Bakar + Sambal Sotong + Kailan Sos Tiram + Salad + Serunding Daging....Yummy!!
 
Bekal yang di bawa dari rumah





Siap di hidang
Bila sampai kat bilik benda pertama yang di cari adalah kolam renang. Hehehe...Maklum laa bilik tu ada private pool. Kami menginap di tingkat 7. SkyPool Villa. Tapi perlu makan dulu baru laa bleh bermandi manda kan. Baru syok. Dah kenyang bleh laa berkubang dalam kolam!
 

 
Gajet yang dibawa*Free WiFi
Malam lak makanan di taja. Eh? Taja ke? Hehe tak de laa...dapat sekali kupon makan untuk dinner + breakfast untuk 2 orang di LIWH. Buffet dinner malam tu agak sedap gak la. Banyak gak kami makan untuk malam tu. Dah nama pun buffet kan. Bantai la makan sampai kenyang.

 

 
 
Lepas makan jalan-jalan waktu malam di sekitar hotel. Surprise gak la..sebab masih ramai lagi orang bersosial di sekitar hotel. Ada yang kayuh basikal laa dan macam-macam aktiviti dorang buat. Best gak. Kita orang lak sempat berjalan ke bangunan sebelah. Legend Water Chalet yang terletak di sebelah aje. Tak jauh pun. Saja laa jalan. Tapi memang deko dalaman untuk ruang legar amat berbeza sangat.
 
Sarapan pagi tidak sesedap waktu dinner semalam. Kebanyakan lauk agak masin. Aduhh...Chef hilang deria rasa ke apa? Masin sungguh. Ada 2-3 lauk yang teramat masin. Ada yang plak yang tawar semacam. Ntah la...pagi tu sarapan dengan kecewa dengan rasa makanan ler. Hilang selera makan terus.

 

Lepas makan sarapan pagi, kami pun berjalan-jalan di sekitar hotel. Semalam tak jalan jauh sangat sebab gelap. Siang baru dapat jalan. Baru nampak ke mana hala tuju nak pegi kan.
 
 

Cantik pemandangan di sekitar hotel yang atas air. Memang menarik la pemandangan di sini. Next time nak sewa bilik yang atas air plak. Saja laa nak amek mood laut. Tapi rasa macam seramsss lak...tak tau kenapa ek...
 
 

Berdua aje!
Around jam 12pm...kami check-out. Next hotel. Ke mana? Hmmmm...tunggu ek....nanti update kemudian laa ek....sabaqqq ek...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...