Friday, December 30, 2011

Jalan-Jalan Cari Makan

Assalamualaikum...

Lamanyer aku tak berblogging...MALAS sebenarnya. Tak der mood. Tak tau laa kenapa lak bulan Disember nie jadi bulan malas aku lak. Pelik bin Ajaib. Tak apa lak nak citer bila online. Sebenarnya banyak cerita nak diceritakan. Mungkin sebab tak tau nak mula dari mana.

Bulan lepas sempat laa menjengah Ibu di kampung. Dah 2 bulan tak balik. Rindu kat Ibu ku yang seorang ni. Seronok bukan main la. Ambil cuti panjang sampai 5 hari masa tu. Sempat laa meronda-ronda cari makan di sekitar Lumut, Manjung & Sitiawan. Daerah di mana aku dibesarkan...Antara tempat yang aku sempat terjah adalah Restoran Steamboat Shabu Shabu ... Memang dah rancang nak pergi sana sejak di KL lagi. Hehehe...makan aje...lagipun murah...

Restoran Shabu-Shabu
Apa kami makan? Banyak gak...Udang, ayam, daging, mee, nasi goreng, puding, ais krim..actually menu dia banyak gak. Tapi ni antara yang sempat aku ambil la...ramai plak malam tu..Bising sangat masa tu. 


Pilih-pilih...mana nak?
Pilihan sup untuk steamboat ada 2; Tomyam & Sup. Tapi kami pilih Sup sebab Tomyam kalau lama sangat lelama masin plak. Dah kena 2-3 kali macam tu...

Tunggu untuk di NGAP!
Dessert lak ...ada ais krim & ABC...tapi malas nak kisar air batu..kami ambil ais krim lar. Semua ais krim sedap-sedap belaka. 


Sudah abis makan. Kenyang dek makanan. Kaki pun macam berat aje nak melangkah. Kenyang sangat kut. Alhamdulillah. TQ encik Hubby sebab sudi belanja kami malam tu. Hehe..pas makan terus balik, sebab Ibu kata dia mengantuk. Hehehe...ingatkan nak jalan-jalan lagi. Tapi tak jadi laa...heheh...

Okay laa sambung lagi nanti...mengantuk dah nie. Nak zzzzzz...Nite

2 comments:

BENA said...

telan air liur . telan air liurr . gulp gulp ! sedap laaaaa sis helda .


sis helda bab makan semua sedap2 jer bena tangok tauuu . hee jeles !

Heldamelissa said...

gluppppp...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...