Tuesday, September 28, 2010

Sakit dan Sakit Hati....


Assalamualaikum wrth wbkth.....

Ari nie aku MC....due to sakit belakang yang melampau...mmg dah lama sakit....mungkin disebabkan kenangan yg ditinggalkan oleh cik tangga yang aku jatuh dulu....memang sengal semacam...dah laa musim hujan dan sejuk...lagi laaa tambah sakit kan....

Semalam tak boleh tido laa jadinya....dah laa sejuk yg teramat sangat...macam dah duduk kat Genting...tingkap umah aku pun dah berkabus jer...huhuhu mcm dok
kat bilik aircond jer..

.So, dah sakit tu pegi laa klinik, amek MC dan ambil ubat laa dari doktor... tapi yang tak bestnye...doktor nie aku kategorikan sebagai 'doktor pen'...ada 2-3 kategori gak la...kenapa pen? Sebab doktor akan check pesakit dgn pen yang dipegangnya...nape? Macam geli jer nak pegang pesakit?Jijik sangat ker? Tapi ari ni satu lagi laa aku jumpa 'doktor pen'....nie mmg 'pen' sungguh laa...langsung tak pegang pesakit...dan tulis2 apa yang dia nak tulis kat kertas...siap tanya lagi.. "Ada apa lagi awak nak?" Aduyaiiiiii...ada gak doktor macam nie?? Dan confirm laa aku dah isi borang company aku ...dan borang tu dok depan dia lak tu...siap tanya.. "Awak keje ke hari nie?" ...Adehhh, memang sengal laaa doktor tu...rasa macam nak suruh dia balik jual Nasi Lemak...tok sah jadi doktor laa kalau setakat buat keje doktor macam melepaskan batuk ditangga jer...kenapa dia jadi doktor? Mungkin nak gaji besar ker? Atau penat dek buat overtime sana sini? Mana prinsip doktor dia nak merawat pesakit kat luar sana? Teruk tul...makin banyak doktor tak berkualiti sekarang nie...heran tul aku...

Memang sesungguhnya dah sakit....bertambah sakit hati plak bila jumpa doktor macam tu...memang sakit hati...malas nak fikir dah..baik aku layan drama kat TV3...citer Asmara...tengok Shahzjazle lagi baik....terubat ati aku nie heheheh....ok laaa....chow...

Wassalam...


1 comment:

dzu said...

alahai..
sakit belakang ke.
patut lah.

hope u r ok now

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...