Saturday, February 05, 2005

Kisah Seram

Assalamualaikum wrth wbkth....

Fuhh...masih takut lagi dengan hal semalam...walaupun pernah berkali-kali mengalaminya...tapi ia tak seseram semalam lar kan...nak tau apa jadi ker? Alahaiii...nak cakap pun takut...cik PHSM kita mai umah...dok bertandang depan umah...atas bumbung umah...perghhhh...aku mula tak tau...sebab memang selalu aku dengar bunyi tu...rupanya bunyi mengilai...dia saja kacau...patut lar kucing aku senyap semacam jer...tercengang agaknyer...hehehe...masa tu dalam jam 1:30am...aku tengah tengok rancangan favourite aku kat ASTRO...channel 11...Travel & Living...aku ingatkan bunyi binatang gaduh...rupanya dia...iskkk...lama gak dia bertenggek depan umah aku...atas bumbung lak tu...kuat bunyinya....iskkk...seram aku dibuatnya...nasib baik lar mak aku jaga lagi masa tu...kalau aku sorang...tak tau lar...hehehe...aku rasa dalam jam 3:30am baru di blah...fuhhhh...lega lar..baru aku bleh tido..kalau tak takut aku...hehehe

Sebenarnya...aku kalau kisah seram nie...dah biasa sangat lar masa sekolah dulu...especially masa aku sekolah teknik dulu....huhh...boleh dikatakan tiap-tiap hari lar berdepan dengan masalah histeria & kena rasuk...iskkk...yang kena tu plak bebudak dorm aku...so, setiap malam akan sibuk membaca yassin...aku rasa masa tu memang aku dah khatam lar...hehehe...masalah tu sentiasa berlanjutan sampai aku abih sekolah...macam-macam kes dalam dorm...kalau ingat memang takut gak..tapi kena kuatkan semangat lar...sebab kita perlu bantu kengkawan yang lemah...aku ingat lagi...pasal satu kes...aku bleh angkat member aku dari tingkat dua pegi bawah...uikss...memang extraordinary tul kuasa aku masa tuh...tetiba jadi kuat...sebab nak tolong member...kawan aku tu kira berat gak lar...tapi aku leh larat angkat dia...sebab member lain tak bleh angkat dia...hmmm...macam-macam jer...

Pas tu aku masih ingat lagi....masa aku tingkatan 2...masa tu kami baru pindah ke rumah baru..kira blok baru lar...sebab ayah aku pegawai waran...so, kena dok blok pegawai...blok tu dah hujung sekali...dekat plak dengan kawasan blok yang tak siap..tiap-tiap petang ayah & mak aku tak der..mak aku keje...ayah aku pi mengajar...so, aku sorang-sorang ler sampai malam..kul 9 malam baru semua ada umah...umah tu dah ler besar...4 bilik...memang luas giler lar...aku sampai seram...meremang bulu roma aku setiap kali aku melintas bilik jemuran kain aku...takut gak...tapi kena biasakan diri lar...sebab aku kan anak tunggal...memang kena biasakan diri untuk tinggal seorang diri...semua nie pengalaman...kira fear factor tak der lar kan...hehehehe.....

Okies laa...aku nak pi minum jap...boring lar....ingat nak kuar pi snap gambar kat Teluk Batik...tapi tak der mood lak nak kuar...kaki sakit..susah sket nak bawak kereta...suruh mak aku memang susah sket...hehehehe...okies...adios amigos...byee...

Wassalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...