Wednesday, February 09, 2005

Gong Xi Fa Chai

Assalamualaikum wrth wbkth....

GONG XI FA CHAI...buat semua member ku yang menyambut tahun baru Cina ini...especially to Lia & Yin Yin...May all the happiness be yours...ihikss...buat korang yang lain mesti semua sibuk bercuti kan...maklum lar..esok sambung plak cuti Awal Muharram...tahun baru Islam...maal Hijrah..Apa azam korang sempena tahun baru nie?

Semalam aku keluar beli barang dengan ibu ku...sebab kami diberitahun shopping complex tu akan tutup 2 hari...so, apa lagi..beli stok lar kan...kang kebulur lak...kita nie lain...orang lain punyer raya...semua kedai tutup sekali..susah lar kan..jadi kena lar simpan stok makanan...especially makanan kucing aku lar...semua makanan basah & kering mereka kami beli...makanan kami actually dah beli dalam 2-3 hari lepas...kalau bab air kotak/botol/tin...time raye cina nie..semuanya murah...coklat pun sama gak...apa lagi...buat koleksi lar kan...sebab murah habis-habisan...heheheh...jadi 2 hari nie memang dok umah lar kan...tambahan cuti lak tuh...huhhhh...malas aku nak keluar...sebab semua mesti 'jammed' kat luar tuh...sebab jalan nie menuju ke Teluk Batik...so, banyak kereta keluar masuk...aku memang serik sket kalau time cuti nie...sebab banyak kereta...aku serik pasal pernah accident...lagi berapa meter nak sampai rumah jer...tension jer...

Aku ingat lagi masa...19 days b4 ayah aku meninggal dunia..kami baru balik dari shopping beli barang kat Billion...then kebetulan masa tu nak cuti tahun baru 2003...on the way back...depan stesen Lembaga Air Perak..ada sebuah motor yang tunjuk dia hebat giler lar kan...dok potong kereta dari arah Teluk Batik...kira hebat sangat lar tuh...kesudahannya dia langgar kereta kami dari arah depan...kami pun tak sempat elak sebab dia tiba-tiba muncul dari celah-celah kereta...memang bukan salah kami pun...salah budak tuh...dah ler 'mat pit'..agaknyer baru lepas makan lar tuh...dok khayal jer...bawak motor syok sendiri jer...tu pasal...budak tu mati di hospital malam tuh...sbb dia mengalami keretakan di kepala...dia terseret dalam 10 meter gak..dah ler dia termasuk bawah kereta aku..aku bersyukur sebab dia tak tercampak atas cermin kereta kami...ibu aku masa tu memang trauma abih...aku takut gak...nasib baik aku tak apa-apa...aku yang kena tenangkan ibu aku...ayah aku alhamdulillah masa tu selamat...tak cedera...dia tenang jer...kira kemalangan nie memang disebabkan oleh manusia yg tak berhati-hati dan sentiasa nak cepat...apa hal nak cepat...kita laju mana pun still sampai rumah juga...kalau ikut speed kan bagus...jiwa selamat...keluarga pun gembira...time perayaan nie lar semua orang suka bawa ikut perasaan...walaupun berjuta-juta RM dikeluarkan kerajaan untuk kempen keselamatan jalanraya..nampaknya ia masih tak berguna & membazir...sebab manusia itu sendiri tamak haloba kerana mengikut perasaan mereka nak menguasai jalanraya...sendiri carik maut la kiranya...

Well, korang mesti pelik kan...kenapa aku cakap kejadian nie 19 days b4 ayah aku meninggal dunia...actually ayah aku memang sakit...tapi tak nampak macam sakit...2 bulan sebelum tu...dia dah di sahkan ada ketumbuhan di dalam perut...ketumbuhan antara usus & perut...keadaan dah kritikal...dia meninggal 16 Januari 2003...after second opperation di Hospital Selayang...Bagai jatuh ditimpa tangga masa tuh rasanya hidup...tapi aku terima keadaan seadanya masa tuh...semoga rohnya dicucuri rahmat oleh-Nya...Al-Fatihah...

Okay lar...jumpa lagi...tetiba lak rasa sayu....nanti ada masa aku akan story lagi...okeh...adios amigos...chow....

Wassalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...