Tuesday, April 29, 2014

Sirih Pulang ke Gagang ~ Sandakan (Part 2)

Salam,

Kembara ke sini 7 hari. Masa banyak di habiskan di rumah. Menguruskan nenek yang kurang sihat. At least berbakti sewaktu dia masih ada.

Kalau balik ke Sandakan, tak ke pasar besar Sandakan memang tak sah. Sinilah hub untuk membeli barang-barang basah dari segi makanan laut, sayur-sayuran dan buah-buahan. Macam-macam sebenarnya ada di sini.


Ni yang sempat di beli. Ketam. Hehehe favourie aku bila balik ke kampung. Memang kalau bagi seperiuk memang aku makan sendiri ajer. Heheh...kolestrol naik laa macam ni kalau balik kampung selalu kan.


Sebelah petang time santai-santai. Dapat laa buah mangga plak kan. Memang best. Lepak sungguh melayan angin sepoi-sepoi bahasa tu.


Kebetulan pakcik dari KK sampai ke Sandakan beberapa hari lepas kami tiba di Sandakan. Jadi berkesempatan laa melawat tempat-tempat yang tak pernah aku jejak sebelum ni. Antaranya look-out-point di atas bukit. Boleh tengok Bandar Sandakan dari atas. Best. Cuma agak sunyi sket jalan nak naik ke atas.


Berdekatan dengan look-out-point ni terletak di English Tea House & Restaurant. Kat sini boleh laa minum teh ala-ala orang British. Tak berkesempatan untuk singgah minum di sini. May be next time with all family member. Baru best kalau macam nie kan...kalau minum sendiri tak best.


Since esoknya dah nak balik ke KL. Aku pun berpeluang untuk bershopping bahan-bahan kering untuk dibawa pulang. Contohnya macam ikan kering, udang kering, keropok belinjau dan blend coffee. Kenapa? Sebab barang-barang ni agak murah di sini. 



Balik ke KL. Saat paling sedih. Malas nak fikirkan laa plak kan. Anyway, Airport Sandakan sedang renovation masa aku balik ari tu. Memang seronok laa kan, sebab dah berpuluh tahun dah airport ni tak de perubahan. With modern look, cantik. Cuma masa tu baru 40% siap. So, may be next time boleh laa mendarat di airport baru.

Hingga bertemu lagi...chauuu!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...