Friday, August 03, 2012

:: Ramadhan ooh Ramadhan ::

Salam Ramadhan,

Hari nie letih sangat. Balik tadi ingat nak beli aje. Akhirnye Mr Hubby berhenti di gerai-gerai kuih di hadapan Zoo Negara. Alahai, tinggal kuih aje. Lauk ada tapi mcm tak best plak. So, nak pusing balik ke bazaar Ramadhan memang tidak laa kan. So, balik terus ke rumah.

Apa lagi, sampai aje di rumah memang dah mcm lipas kudung. Aku pun terus on power TURBO. Pergh....kalah kelajuan Lancer macam nie....tak sampai setengah jam 2 lauk aku dah siapkan. Huhuhu...laju gak ek...dah la baru nak nyahbekukan udang....mencabar sungguh hari ni...labu plak blom potong lagi..alahai...mcm apa dah aku...pusing sana sini...adehh letih...capek tul! Haha...padan muke sendiri yek!!


Kuih 2 jenis aje ari ni. Burger Malaysia & Karipap. Tak der mood nak pilih tadi. Tu aje laa...ok laa tu at least aku tak membazir kan. Sambal Belacan & Ulam memang dah ada dalam peti ais. Senang sket terus letak atas meja aje laa...Sempat la masak Sambal Tumis Udang Petai & Masak Lemak Labu .. jadi laa kan dua lauk pauk nie untuk buka & sahur skali. Jimat.

Jumaat aku tak tau apa plak nak masak. Mungkin nak buat Sotong Bakar or Asam Pedas Ikan Pari untuk berbuka. Menarik nie. Bila di rancang biasanya tak menjadi. Baik aku bantai aje laa kan bila masuk ke dapur tu. Hehe...janji makan la kan...

Anyway, kalau nak resepi boleh laa jenguk ke dapur aku di sini yek ....
---> http://heldamelissa-kitchen.BlogSpot.com <---

Ok chow...Selamat mencuba...selamat berpuasa....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...