Monday, March 17, 2014

Jom Jalan : Tugu Negara

Assalamualaikum

Weekend lepas aku dah menjelajah KL. Dalam erti kata jalan-jalan dalam KL aje. Tak ke mana pun. Bukan apa, dah lama tak keluar jalan-jalan untuk dating kan. So, ambil kesempatan ini before Mr Hubby sibuk.

Nama ajer laa dah duduk KL dekat 13 tahun. Tapi banyak jugak tempat-tempat dalam KL ni yang belum aku jelajah lagi. Maklum laa dulu nak jalan-jalan sebab student, duit tak de la sangat kan. Banyak dok umah aje la kan. Sekarang nie laa baru nak jalan-jalan bersama yang tersayang.

So lokasi yang aku terjah kali ini adalah Tugu Negara. Mesti korang gelak kan?? Maklum laa biasanya tempat ni korang dah melawat masa zaman sekolah dulu. Ni dah tua-tua baru nak datang melawat. Lawak gak kan!


Cuaca hari tu jugak agak panas. Memang garing laa kiranya kalau dok berjemur tengah panas tu. So lepas bergambar sakan...terus lari2 ke tempat redup. Hehehe takut hitam lettewww..hahaha..apa nak takut? Memang aku dah hitam pun...so, tak kesah laa kan..janji ada gambo gedik2 kat situ kan...

Kat sini ada juga kedai souvenir. Jadi boleh laa datang dan tengok-tengok untuk membeli apa yang patut. Dan Mr Hubby memang mudah terjebak laa dengan membeli belah ni kan. So, dia sempat laa membeli mug dan fridge magnet sebagai habuannya. Banyak juga la barang-barang yang dijual di sini. Memula aku nak beli gak T-Shirt....maklum laa peminat t-shirt. Tapi tak jadi laa...may be next time.


So udah-udah laa kan dok di bawah sinaran mentari yang terik tu. Memang rasa kering dan garing sangat. Jom lepak bawah pohon ketapang dan minum air. Jom rehat!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...