Saturday, February 02, 2008

Hari Shopping

Assalamualaikum...

Baru lepas kemas dapur dan mandi..pas tu teringat nak upload resepi cheese cake yang aku buat petang (5.30pm) tadi...saja laa..buat....sebab dah lama tergendala nak buat..jadi aku rasa lapang..aku pun buat..memandangkan semua bahan dah cukup kat dapur...aku terus aaaa buat satu...saja laa nak rasa...dapat gak buat akhirnya...dengan sorang assistant pembaca resepi...hehehe...pas tu tolong rasa dan makan...hehehe...ok resepi tu...gebu kek aku...hehehe

Pagi tadi...kul 10am aku gi Tesco Ampang...patutnya kuar awal...tapi terlewat bangun...so, kuar laa lewat....sampai Tesco orang tak ramai lagi laa...masuk dekat sejam lebih laa...shopping beli barang rumah; basah & kering...semua ada...penuh bakul tolak...tapi tak sedahsyat orang lain...ada yg sampai 2-3 troli..aku baru setengah troli jer...selalu aku pi Carrefour Wangsamaju..tapi saja tukar angin laa kan...sebab semalam aku view catalog online Tesco lebih menarik..hehehe..dah bosan pi Carrefour..pi Tesco laa plak....kensel pi IKEA...mungkin esok kot...tengok laa perancangan cam ner kan...

Pas beli barang kat Tesco tu...perut lapaq....jadi pi letak barang dalan kereta dulu...then terus makan kat kedai mamak kat Tesco tu...memula order Roti Arab...tapi rasa lapar...sebab tak makan dr pagi....terus jer aku pi amek nasi campur...lauk Kari Telur Ikan + Hati Ayam berempah dan kuah Kurma Ayam..ok la tu...hubby plak amek Kari Ikan Tenggiri...sedap kari kat situ...aku penah cuba mee goreng...sedap gak..pas dah kenyang....terus balik umah...jalan pun ok..tak jem..tapi ramai yang bawak kereta macam baru pertama kali dapat stereng...slow cam siput..pas tu plak ada yg macam kena kejar hantu..laju nak mampus..giler tul...apa-apa jer laa...asalkan aku sampai umah selamat....

Dah sampai kat parking lot plak..adehhh....letih laa....nak panjat tangga tu...tingkat 2 1/2 la katakan...rasa seksa gak nak naik tu...yer laa dengan barang yang banyak...penuh tangan...sampai tingkat 1 1/2 pun rasa dah semput...adehhhh...bile laaa aku nak beli PENTHOUSE...senang ada lift...hehehe....apa-apapun bersyukur..sebab ini rumah sendiri...sampai kat pintu dah mengah..masuk dalam umah jer dah terduduk...hehehe....bukak kipas selaju-lajunye..hehehe...

Petang baru laa aku start baking Butter Cheese Cake...mudah jer buat dia....barang pun senang carik...dan tak de bahan merepek laaa..hehehe...aku malas nak buat yang susah-susah tu...pas dah siap membakar..baru aku masak makan malam plak...dah ler hujan jer sepanjang petang tadi..nak tengok tv pun tak bleh...Astro tau je laa...suara tv macam dalam air dah..nyampah tul...

Okeh laaa...nak rehat sat...nak menikmati kelembutan
Butter Cheese Cake heheheh...sedap...nie kek pertama aku untuk tahun ini....hehehe..nak bagi Long esok kek nie...Selasa nie aku nak buat satu lagi..untuk bawak balik untuk Ibu ku...dia suka makan kek....hehehe...

Okiesss...chow chin chow..adios amigos..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...