Friday, March 23, 2007

My Trip to Kemaman....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm..last week 17-19 Mac 2007...my trip to Kemaman, Terengganu. Actullay ada Urusan Seri Paduka Baginda le...bukan saja-saja pegi cuti laa...ada urusan sket kat sana...tu pun bukan main payah lagi aku nak mohon cuti...maklum laa big bos tu byk songeh sket...bos aku ok jer...lulus jer...hehehe...

Anyway, trip aku bermula ke sana hari Sabtu 17 Mac...seronok gak la...dah lama tak long distance...macam pelancong lak rasanya masa tu...dengan begnye..botol airnye..hehehe...best laa..sebab dah lama tak buat keje nie...dulu rajin laa...sekarang nie kurang masa sket laa....perjalanan bermula pagi Sabtu tu...aku balik ke Perak dulu..amek mak aku...hehehe...so, dalam jam 8.00am aku drive ke Lumut...kul 11.40am aku sampai la...then makan tengahari kat umah...sebab masa sampai mak aku baru lepas masak...huhh..selera sungguh aku makan...hehehe...then lepak-lepak jap...dalam kul 5pm pergi ke stesen bas...kami ke Terengganu naik bas...cadangan mak aku..dia tak mau bawak kereta...jadi kami pun naik bas beramai-ramai ler...iskkkk...hehehe...kelakar gak...

Biler citer part bas nie...aku tension giler...mau taknyer...bas yang nak Kemaman nie..macam bas lompat lak...memula kami berenti kat Seri Iskandar, then berenti kat Ipoh...pemandu bas suruh turun sebab dia kata naik bas lain lak...tunggu bas lagi satu untuk ke destinasi Kuantan & Kemaman...bengang tul aku masa tu...dah ler tunggu kat situ tercangak je selama 2 jam...tak der info sama ada bas dah sampai ke lom..bila tanya, dia cakap kejap lagi sampai laa...lepas 2 jam dalam kepanasan di Medan Gopeng, maka sampai la bas tu...bila naik jer...rupanya bas tu ke KL gak...iskkk...geram tul aku...pe salahnya kalau naik bas tadi je...sebab bas yang memula tu pun singgah ke KL..iskkk...sabo jer laa...ntah hape2...menyusahkan penumpang jer bas cam nie...

Akhirnya kami sampai ke destinasi dalam jam 5.40am...awal pagi buta...kedai pun tak bukak lagi..yang aku nampak hanya kedai 7 Eleven & D Lima (kedai macam 7 E la gak) hehehe...macam-macam jer...memula tugasan adalah mencari hotel...dah la pemandu bas tadi berhentikan kami ntah kat mana...nasib baik tanya balik...naik balik bas...dia berhentikan kat depan perhentian teksi..kira ok laa...so, misi mencari hotel yang tau kat ner..akhirnya naik laa kereta 'sapu'...kena bayar laa...anyway, sampai gak laa kat hotel nie..kira ok laa...ada 1 katil queen size...& 1 single bed..ada bilik air, aircond & tv...kira ok la...harga cuma Rm55 semalam saja...murah kan...hehehe...dah sampai check-in...apa lagi...Buuumm jap laaa...jam 7.30am baru bangun balik....pas tu pi selesaikan urusan rasmi yang nak dibuat tu...huhhh...letih tul.....

Nanti aku story lagi kay...nak balik dah...chow chin chow...

Assalamualaikum....



Gambar di muara Kemaman

Monday, March 12, 2007

Bila April....

Assalamualaikum wrth wbkth....

Hmmmmm....dah nak separuh bulan Mac 2007...cepat betul masa berlalu...rasanya macam baru semalam jer kita melangkah ke tahun 2007...tup tup dah bulan Mac...bulan depan nak masuk bulan April dah...cepatkan!!

3-4 Mac lepas...ada family day kat Bayu Beach Resort, Port Dickson..MCCS Recreation Club Family Day.....seronok la gak...sebab sekali sekala berada di luar dari KL..dapat la nak release tension sket dari kesibukan kerja di office tu kan...sekali sekala ambil angin laaa konon..hehehee...anyway, it was enjoyable moment of the year...hehehee...

Mingg nie...Sabtu; 17 Mac nie aku nak ke Kemaman, Terengganu..ada urusan di Pejabat Tanah Kemaman, Terengganu...dah lama dah aku tak ke sana...ada la gak dalam 10 tahun..huhh..ntah ingat ke dak...mesti dah membangun dah bandar Kemaman tu....maklum la dah lama aku tak pi sana...hehehe...mesti seronok, yer laa..dah sekali ke sana...terus laa jejalan kat bandar Kemaman tu...hehehe...

Okay laa...apa-apa nanti aku update lagi kay...chow...Wassalam.....

Sunset dari bilik di Bayu Beach Resort, PD

Friday, March 02, 2007

A Day Before Go To PD

Assalamualaikum wrth wbkth....

Hai....hari nie dah hari Jumaat...hari nie ramai staff kat ofis tak der...ada yang dah cuti...tengahari nie ramai dah 1/2 day...semua dah menuju ke PD...sebab esok family day kami kat PD...Bayu Beach Resort..heheh...ok la tu kan..tapi aku pegi esok...sebab hubby keje...tak pe laa...jimat sket pegi esok kan...hehehe...pepagi esok aku bertolak le ke PD...tak jauh mana pun...dekat jer...

Semalam...balik keje je...sampai umah aku terus makan...makan spagetti yang aku masak pagi tu...hehehe...lapar tul aku semalam...then dalam jam 830mlm....aku pegi Carrefour...sebab memang nak pegi sana pun...nak pegi beli vacum cleaner...hehehe...dan akhirnya dah beli la semalam...beli jenama Panasonic...ok la gak..kecik & compact...senang sket nak kemas umah. Memandangkan ada carpet...kena laa vacum, kalau sapu tak jalan nyer...mesti ada sisa tertinggal...jenuh lak aku nak berus...tak kuasa laa...hehehe...memudahkan kerja laa kiranya bila dah ada nie kan....

Banyak benda lagi aku nak kena kemas tentang rumah aku nie...aku tengah usahakan sket demi sket ler...sebab ada sesetengah barang nie memang mak aku bagi...barang kat umah aku di Lumut...mak aku cakap dari tak pakai baik aku bawak pegi KL..penuhkan rumah aku....antara yang aku dah angkut masa raya hari tu....carpet, pinggan mangkuk, langsir etc..kiranya banyak la...tu pun penuh kereta aku masa balik ari tu...ni dalam bulan nie aku nak balik lagi bawak kereta...so, aktiviti mengangkut laa lagi kan...nak bawak buku aku balik..buku-buku programming aku...tu yang aku sibuk carik almari letak buku tu...sebab nak menyusun balik semua...senang...sebab ada orang nak pakai tak lama lagi...hehehe...

Malam nie...nak singgah Carrefour lagi...kawan aku yang nak ikut pi PD sekali ngan aku nie..datang umah..so, kami nak pegi aktiviti menyinggah ...nak beli barang sket katanya..hehehe...bleh laa...saja aaaa nak menyinggah...hehehe..dia ada benda nak beli...ikut jer ler...tak kisah...malam nie nak packed baju lagi...hehehe...malas tul nak packed..leceh....benda yg aku tak suka laa nak buat...ehehehe...

Okeh laa...gambar-gambar kat PD...aku akan upload Isnin nanti...setelah siap di edit ler....so, tungguuu okey..jumpa lagi....chow chin chow.......

Assalamualaikum......

Thursday, February 15, 2007

Valentine's...Bukan Budaya Kita


Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...semalam 14 Feb...hari yang dinantikan semua kekasih di dunia. Tapi aku tak faham...kenapa kita nak sambut hari tersebut..kenapa hari tersebut saja kita perlu ingat orang yang kita sayang...lagipun sambutan Hari Valentine bukanlah budaya kita...atau lebih tepat lagi...bukan ajaran yang perlu diikuti oleh penganut Agama Islam di dunia. Bukankah ia hari yang melalaikan semua umatnya. Sibuk peleseran di merata tempat semata-mata untuk makan malam bersama kekasih, berpegangan tangan atau mungkin lebih dari itu. Malah ia akan mengundang dosa kepada kita. Kenapa perlu semua itu? Pada hari inilah semua orang akan membazir duit...makan di hotel mahal, membeli jambangan bunga hingga ratusan ringgit, coklat, dan macam-macam lagi hadiah...so, fikirlah..apa yg best sangat....

Dan aku...memang tak sambut langsung...sebab ia bukan budaya kita..dan bukan dalam ajaran agama kita...tapi berapa ramai yang diluar sana sedar tentang hakikat ini walaupun dah berkali-kali dinyatakan...ntah la...umat kita hari ini makin hilang iman & pedoman...makin canggih...makin teruk dunia nie...

Oh ya...semalam aku ke Carrefour Wangsamaju lepas waktu keje...beli barang dapur sket...tapi memang lapang betul...macam tak der orang...mungkin sibuk dengan sambutan perayaan di atas...tumbuh melata kedai bunga...dalam Carrefour pun ada gak...isk...sabo jer la...yang penting aku tak join laa...hehehe...beli barang dapur sket...sebab nak masak Sabtu nie...esok malas nak jalan ler...balik keje nak rehat di rumah jer....

Ahaa..Sabtu nie nak pegi Kuala Kubu Bharu....hantar pc kawan hubby...so, saja laa jejalan pi sana....tak penah gi sana...dengar citer macam best jer umah dia...nanti aku gi...aku upload photo sepanjang perjalanan...hehehe..jadi sepanjang minggu terisi laaa aktiviti...ehehe...

Okay laa...nak sambung buat keje....chowww..

Assalamualaikum......

Wednesday, February 07, 2007

Jalan-jalan @ Putrajaya


Assalamualaikum wrth wbkth...

Hehehehe...syok sendiri btol aku nie...gambar ni di ambil oleh Ecun masa aku gi gathering kat Souq, Putrajaya..hehehe..lawak gak...saja laa posing sisi lain lak...konon cun abih la tu...tapi persepsi baru dalam sesi fotografi aku lar konon...kira orait laa..memang sabtu & ahad lepas aku sibuk ke sana ke mari...hari nie pun..tak tau laa kenapa minggu nie minggu sibuk aku..kejap pi sana..kejap pi sini...

Kononnya cadang nak beli telefon baru minggu nie..tapi tak tau nak beli jenama apa plak...aku ingat nak beli Sony Ericcson..yang walkman tu..hehehe..harap duit cukup la...tak penah beli tepon cecanggih nie...maklum laa...nak jimat...save budget laa...tapi tak dapat budget dengan cukup gak sampai hujung bulan...hehehe...apa nak jadi dah...

Hmmm...minggu nie ingat nak pi jejalan..tapi tak tau pi mana lak...tapi kena simpan duit gak..nak kumpul duit belanja untuk ke PD nanti...harap dapat laa simpan duit sket...heheheh...hutang sana sini dah bayar...kira selamat la kan...hehehhee...kira dah tolak hutang piutang laa baru dapat buat simpanan sket...

Okey laa...nak chow...ado keje..hehehe...keje update blog jer...hehehe..ade keje..sesambil ler..bosan laa ngadap keje jer..okies..chow..

Wassalam...

Monday, February 05, 2007

Gathering Ex-SMTSI @ Souq, Putrajaya

Assalamualaikum...

Nie laa gathering yg aku pegi Ahad (4/2/2007) lepas...seronok gak..ada budak junior sekali datang...walaupun tak ramai..kira ok la kan...dari tak de...anyway TQ kat adik-adik yang datang...hehehe..harap lenkali ada lagi...datang laa ramai-ramai kay....



Wednesday, January 24, 2007

Eye On Malaysia...On board!!!


Assalamualaikum wrth wbkth....

Hmmmm...mesti sekarang orang Malaysia sedang sibuk mengatakan tentang Eye On Malaysia...hehehe...so, aku pun mengambil kesempatan minggu lepas untuk 'menziarahi' Taman Tasik Titiwangsa yang tak pernah aku jejaki lagi semenjak aku tiba di KL 6 tahun lalu...mesti korang tak percaya...memandangkan aku memang tak suka sangat pegi area tu...ntah la...tak tau kenapa...pegi Titiwangsa pun tak lama..lepas aku tangkap gambar...dalam 30 min lepas tu kami blah...hehehe...ramai sangat orang..kepala aku pening lak petang tu...balik terus demam..hehehehe...kelakar gak...yer laa...tak tau naper...hehehe...

Kononnya Eye On Malaysia nie...pusing pusing bleh nampak satu KL...hehehe..tak tau laa...aku tak naik lagi pun...sebab masa aku sampai kat Titiwangsa...jalan tu jem giler....then masa lalu kat tepi tu...aku tengok ramai gile orang baris pi sana...huhhh..tak kuasa aku nak baris selama itu...sah-sah laa aku lapaq balik lepaih tu...hehehe....baik aku tengok kat TV jer...atau aku naik Menara KL jer...sama gak...bleh dok lama-lama kat atas...nie tak..sekali pusing jer...dah dikenakan bayaran RM15....hmmm...ada ruginya gak kan...hehehe...

Okay laa..ada story best lagi aku letak ek...chow.......adios amigos.....


Thursday, January 04, 2007

Hari Lahir

Assalamualaikum...

Hmmm...hari nie hari lahir ayah...4 Januari 1957...yg ke -50...kalau dia masih ada...umurnya sama dengan tahun Kemerdekaan Malaysia tahun nie...50 Tahun...
Anyway, semoga rohnya di cucuri rahmat....Al-Fatihah...

Hari nie juga birthday ibu mertua ku...hehehe..happy birthday Mama...yang ke 54 tahun dah...hehehe...


Wednesday, December 27, 2006

Lawak Pagi Hari...

Telur separuh masak

Jojo dan Shasha membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.

Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata, "beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu."

Besok pagi, apabila anak mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.

"Telur ni untuk saya ke mak?", tanya si anak.

"Engkau makan satu saja. Yang lain tu untuk ayah kau", kata emaknya.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suami Yang Pening

Pada suatu hari sepasang suami isteri yang agak berusia umurnya sedang dalam perjalanan menuju ke Johor Bahru melalui highway. Tujuan mereka adalah untuk melawat cucu yang baru lahir di sana. Mereka bertolak semenjak subuh lagi. Perjalanan itu agak jauh juga, maklumlah dari Lumut, Perak katakan. Sesampai mereka diperhentian rehat Pagoh, mereka berhenti melepaskan penat memandu. Si suami minum air "PowerRoot" dan si isteri pulak minum air kacip fatimah, nak segarkan mata agaknya tu. Setelah berehat agak lama juga, mereka pun menyambung perjalanan menuju ke JB. Lebih kurang 15 minit selepas meninggalkan Pagoh, tiba-tiba si isteri teringat sesuatu lalu berkata,

Isteri: Abahnya, cermin mata saya tertinggal kat tempat makan tadi!!

Suami: Ya Rabbi, awak ni menyusahkan betul la, cermin mata tu pun tak boleh nak jaga, nak kena pusing balik lagi, kena bayar toll lagi, lain kali letak cermin mata atas kepala, baru tak tertinggal. Dah tua makin nyanyuk pulak dia ni.

Si suami terus membebel sepanjang jalan, manakala siisteri terus membisu kerana salah sendiri. Walau macamana pun si suami pusing balik jugak untuk ambil cermin mata si isteri, tapi cuping telinga panas membara kena leter. Bila sampai ditempat tadi si isteri turun tergesa gesa untuk mengambil cermin matanya yang tertinggal. Tetapi tiba –tiba si suami memanggilnya semula.

Suami : Nak pergi mana?

Isteri : Nak ambil cermin mata saya la, apa lagi!

Suami: Tolong ambil cermin mata saya sekali, saya rasa tertinggal jugak atas meja tu!

Isteri : @#%$*!?>/&$( %#@#@$%&^%*&^?>&%$#^!@~>@#

Thursday, November 30, 2006

Sebuah Karya Buat Renungan...

Pernikahan atau perkahwinan menyingkap tabir rahsia
Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia Khadijah tidaklah setaqwa Aisyah pun tidak setabah Fatimah
Justeru isterimu hanyalah wanita akhir zaman yang punya cita-cita menjadi solehah
Pernikahan atau perkahwinan mengajar kita kewajiban bersama

Isteri menjadi tanah kamu langit penaungnya
Isteri ladang tanaman kamu pemagarnya
Isteri kiasan ternakan kamu gembalanya
Isteri adalah murid kamu mursyidnya

Isteri bagaikan anak kecil kamu tempat bermanjanya
Saat isteri menjadi madu kamu teguklah sepuasnya
Seketika isteri menjadi racun kamulah penawar bisanya
Seandainya isteri tulang yang ben gkok berhatilah meluruskannya
Pernikahan atau perkawinan menginsafkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan redha Allah swt. kerana memiliki isteri yang tak sehebat mana

Justeru kamu akan tersentak dari alpa
Kamu bukanlah Rasulullah saw
Pun bukanlah Sayyidina Ali Karamallahhuwajhah
Cuma suami akhir zaman yang berusaha menjadi soleh

Untuk isteri pula.. renungkanlah
Pernikahan atau perkahwinan membuka tabir rahsia
Suami yang menikahi kamu tidaklah semulia Muhammad saw?
Tidaklah setaqwa Ibrahim
Pun tidak setabah Ayyub atau pun
Segagah Musa..apalagi setampan Yusuf
Justeru suamimu hanyalah lelaki akhir zaman yang punya
Cita cita membangun keturunan yang soleh

Pernikahan atau perkahwinan mengajar kita kewajiban bersama
Suami menjadi pelindung kamu penghuninya
Suami adalah nakhoda kapal kamu pengemudinya
Suami bagaikan pelakon yang nakal kamu adalah penonton kenakalannya
Saat suami menjadi raja kamu nikmati anggur singgahsananya
Seketika suami menjadi bisa kamulah penawar ubatnya
Seandainya suami ben gis lagi lancang sabarlah memperingatkannya

Pernikahan ataupun perkahwinan mengajarkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan redha Allah swt
Kerana memiliki suami yang tak segagah mana
Justeru kamu akan tersentak dari alpa
Kamu bukanlah Khadijah yang begitu sempurna di dalam menjaga
Pun bukanlah Hajar yang begitu setia dalam sengsara
Cuma wanita akhir zaman yang berusaha menjadi solehah

Justeru itu wahai para suami dan isteri
jangan menuntut terlalu tinggi
seandainya diri sendiri jelas tidak berupaya

Suami & isteri ingatlah:
Mengapa mendambakan isteri sehebat Khadijah andai diri tidak semulia Rasulullah
Tidak perlu mencari isteri secantik Balqis andai diri tidak sehebat Sulaiman
Mengapa mengharapkan suami setampan Yusof seandainya kasih tak setulus Zulaikha
Tidak perlu mencari suami seteguh Ibrahim andai diri tidak sekuat Hajar dan Sarah

Tuesday, October 31, 2006

Gathering Raya Ex-SM Teknik Seri Iskandar

Bila tengok balik gambar kat atas....Rasa seronok sebab dapat bertemu kembali dengan rakan-rakan sekolah....walaupun kehadiran macam tak cukup orang jer...tak happy laa...& BIG THANKS kepada yang hadir pada hari tersebut....tanpa anda..Gathering ini takkan menjadi....TQ TQ TQ....

Gathering nie berlangsung di Bilik Pameran (Bekas bilik guru masa kami bersekolah di sini) Sekolah Menengah Teknik Seri Iskandar, Bota, Perak. Majlis bermula lebih kurang jam 10 pagi..di hadiri oleh rakan-rakan Ex-Techsis...Cikgu yang hadir...Cikgu Sabri (cikgu matemetik kami dulu)....

Okay laa....semoga jumpa lagi pada gathering akan datang....tunggguuuuuuuuuuuuuu

Friday, October 06, 2006

Word Of The Day


malediction

DEFINITION: (noun) the act of calling down a curse that invokes evil.
EXAMPLE: In the fairy tale "Sleeping Beauty," the princess is trapped in a death-like sleep because of the malediction uttered by an angry witch.
SYNONYMS: curse, denunciation

Monday, October 02, 2006

Jual Kuih Raya


Kuih Kuih...Kuih Kuih...Kuih Kuih....

Untuk Tempahan Sila Hubungi :
Cik Norhafiza
013-4805 545 @ hazafieza_2724@yahoo.co.uk

Sapura (50 biji = RM15.00)

Twin Peanut (50 biji = RM22.50)

I Love You (50 biji = RM14.00)

Eslilin (50 biji = RM15.00)

Bahtera Buah-buahan (50 biji = RM15.00)

Hello Bunny (50 biji = RM17.00)

Karisma ( 50 biji = RM17.00)

Chocolate Rice (50 biji = RM14.00)

Monday, September 25, 2006

Bazaar Ramadhan...

Assalamualaikum wrth wbkth..

Hi Semua...Selamat Menjalani Ibadah Puasa pada semua Muslimin & Muslimat...today second day puasa...semalam dah selamat semuanya...seronok gak..sebab tahun nie tahun pertama aku berpuasa sebagai seorang isteri...dan kali nie berpuasa bersama suami...seronoknya biler time nak prepare barang nak masak...sibuk ke sana ke mari membeli barang dapur..and mula la nak carik resepi untuk juadah berbuka...hehehe...

Sabtu lepas aku ke Macro..beli beberapa barang keperluan yang amat diperlukan di masa kini...GULA..hehe..kat sana bleh beli 4 kilo..tu pasal aku dok pi sana..then shopping bekas kuih sket...peralatan buat kuih...sebab minggu depan aku & member aku akan memulakan projek kuih raya 2006..hehehe...seronok...dah bersusun bekas kuih aku kat bilik tuh...dok tunggu masa nak buat jer...

Hmmm...semalam gak 1st time aku pegi Bazar Ramadhan kat Melawati...best gak...meriah dengan makanan...masa dok pusing-pusing kat Bazar tuh...aku terpandang seseorang...cam kenal ker...sekali aku tengok..si Buzen..tengah jual kuih..heheh...ala..sapa tak kenal pelakon Sembilu Kasih tuh..hehehe...dia pun jual kuih cam malu-malu jer...dok tutup kepala dengan topi...tarik sampai rendah..heheh..pelik tul...

Ok laa...nanti aku ceritakan lagi kemeriahan Puasa aku tahun ini...okies...chowww..chin chooowww.....

Wassalam...

Thursday, September 21, 2006

Musim Kuih Raya

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm...Dah nak puasa minggu nie...tak sabar rasanya...lepas tu..lagi sebulan laa nak raya plak...bertambah sibuk laa lagi nak raya nie...tahun nie raya pertama aku & hubby...hehehe..and aku excited nak buat kuih raya & kek raya...mau taknya..pemilihan kuih raya & kek raya sedang berjalan rancak...dan beberapa bahan bantuan buat kuih & kek dah di beli...ehehe..termasuk oven baru...

Operasi KUIH & KEK Raya nie start minggu kedua puasa...semuanya akan berlangsung di rumah aku ler..sakan buat kuih nanti...hehehe..biasa la kan...setakat nie yang dipersetujui adalah 8 jenis biskut, 3 jenis kerepek & 2 jenis kek..hehehe...apa lak nanti orang kata kat aku ek...nampak berIYA tul laa...tapi pe salahnya..mana la tau tahun depan aku amek order bagi semua benda tu kan....sapa tau...hehehe..leh laaa aku buat duit kan...hehehe...Operasi nie melibatkan aku & kawan aku...hehehe...biasa laa...memacam kami nak buat....semua benda nak buat...sampai tak tau mana satu nak buat..hehehe...bulan puasa balik jam 4.30pm..lega laa...dapek balik awal..masak kat umah...nak beli kureng laa..serik aaa dibulan2 puasa nie..nampak sedap..tapi basi...iskkk..tak mau laa...

Okay laa nak balik dah nie...esok aku sambung balik citer pasal operasi aku yang semakin menarik nie...okies...chowwww...

Wassalam.....

Wednesday, September 06, 2006

Dah Lama....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...Dah lama rasanya tak mencoret di halaman sendiri...sibuk dengan multiply...sibuk dengan fotopages...sibuk dengan kerja...sibuk di rumah...sibuk menjaga orang sakit...dan akhirnya, sendiri pun sakit gak...begitulah akhirnya cuti hujung minggu aku minggu lalu...ingat dok umah boleh laa berehat...tapi akhirnya dok terbaring je depan tv...terkulai tak bermaya...huhh...macam-macam jer...

Dalam demam-demam tu...aku terima 2 berita gembira...2 sahabat ku telah selamat bersalin...Nahdatul Akma dapat baby boy (1 September) dan Nurul Nadhirah dapat baby girl (4 September)...tahniah pada kedua-dua ibu nie...hehehe...at least masih leh aku senyum untuk berita nie...walaupun demam melanda..hehehe...

Ingat nak balik ke Lumut..tapi tak tau biler..perancangan dalam awal puasa..tapi tak best laa..ingat nak balik...hehehe..rindu kat adik-adik aku nak comot tu...hehee...hari tu tak puas main ngan depa...dah besar dah budak2 tuh...masa kecik comel laa..dah besar..abih satu rumah dia kerjakan...hehehe...kalau bantut jer kan bagus...hehehhe...nampak comel jer..

Okeh laa..aku nak sambung keje...ader keje...petang nie ader meeting lagi...huhh..maleh tul dok meeting jer...ngantuk dalam meeting...okiess..choww....

Wednesday, August 02, 2006

Hari hari kerja

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hari-hari kerja...rasa amat lambat sekali nak tiba hari Jumaat...hehehe...bukan apa..tak sabar nak melepak di rumah & menonton DVD..hehehe...nak jalan-jalan musim hujan lak..jadi malas laa nak pi jejalan...kalau nak jalan sangat pi KL pun...naik kereta park kat LRT station jer...then naik LRT jer pi KL...lagi baik tak yah laa aku pk nak bawak kete dalam jammed...tension jer...dah ler orang KL nie bawak cam pelesit..maleh aku...kang gaduh lak...macam-macam jer...

Hmmm....LRT dalam 2-3 hari nie macam ada problem jer..dah ler last week aku terkandas dalam LRT selama sejam bersama lebih 1,000 penumpang lain....nie 2-3 buah tren plak asyik tak der aircond...panas..aku tak naik..aku sanggup keluar balik dari tren tuh...bukan apa..kang aku pengsan lak...berpeluh-peluh aku...jangan laa tren rosak..sebab tu je laa pengangkutan yang ada & mudah untuk aku ke tempat kerja...naik bas aku tak baper gemar...dah ler jammed kat jalan...lagi laaa lemas....

Ahad nie...PIL & BIL mungkin datang untuk jemputan makan tengahari...saja laa jemput datang ke rumah, since dah pindah nie depa tak penah mai lagi umah kami nie...hanya BIL & SIL jer yang ada datang hari tu...depa lepak-lepak sini makan pizza hut...hehehe...sambil tengok Explorace...aku pun melayan laa anak sedara ku si Nufail tuh...comel tul...suka buat muka nakal dia..hehehe...

Okay laa...nak sambung keje...dah ler hujan kat luar...siap dengan 'okestra' lagi tu....harap petang tak hujan waktu balik keje nanti...kalau tak susah nak pi stesen lrt nanti...Okessss....Choww....

Wassalam.....

Tuesday, July 25, 2006

Itu Aku....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Huhhh...gempar semalam kepada semua pengguna LRT RAPID KL PUTRA..tren laluan dari Kelana Jaya - Kuala Lumpur...ROSAK!! Tension...dan aku salah seorang mangsa yang ada dalam LRT tuh....dari Stesen Masjid Jamek lagi aku dah agak...semacam jer...sebab pintu tak tutup dalam 15 minit..lama tul..pelik gak...then dah tutup pintu terus ke Stesen Dang Wangi...penumpang turun & naik macam biasa...kemudian baru jalan sket terus berhenti...bukan sekejap...lama! Dari jam 6.25pm hingga jam 7.30pm dalam tren tuh...nasib baik tren yang aku naik tu aircond ada...tapi malang plak tren yang belakang...dah la berenti tengah-tengah terowong..seram gak...tak der aircond depa cakap...sah-sah la lemas...ada yang pengsan...dahsyat tul...aku jadi fobia lak...ingat pagi tadi nak naik bus jer dari KL ke PJ...malas lak nak naik tren...nie antara laporan berita yg aku baca pagi nie kat Berita Harian Online..hehehe...kenangan..dulu pun aku hampir trap dalam LRT gak ...masa tu satu Malaysia tak der bekalan elektrik...
____________________________________________________________________________

3 tren kandas di terowong


1,000 penumpang LRT terperangkap

KUALA LUMPUR: Kira-kira 1,000 penumpang tiga tren transit aliran ringan (LRT) terperangkap apabila tren dihentikan secara tiba-tiba kerana masalah teknikal mengakibatkan dua daripadanya terkandas di terowong berhampiran Masjid Jamek dan Dang Wangi, petang semalam.

Tiga penumpang wanita pengsan dipercayai akibat sesak nafas apabila mereka gagal dikeluarkan selepas kira-kira setengah jam terperangkap di dalam tren sebelum penumpang lain bertindak memecahkan pintu kecemasan.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.45 petang itu, dua tren terkandas di terowong Masjid Jamek dan Dang Wangi manakala satu tren berhenti berhampiran stesen Pasar Seni.

Semua penumpang terkandas dibawa keluar kira-kira jam 7.15 petang selepas mereka bertindak memecah pintu kecemasan dan dibawa oleh pasukan Bomba dan Penyelamat ke stesen berhampiran.

Kejadian itu juga mengakibatkan beribu-ribu penumpang yang baru pulang bekerja terkandas di kebanyakan stesen Putra LRT. Semua laluan itu ditutup sementara sehingga jam 8.45 malam apabila penumpang dibenarkan semula menaiki tren.

Komander Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat, Azizan Ismail berkata, pihaknya mengenal pasti hanya tiga tren yang mengalami masalah serius kerana penumpang terkandas.

“Kami hantar 57 pegawai dan anggota untuk bantu keluarkan mangsa, kami tidak tahu apa punca masalah ini. Tiada kematian tetapi tiga wanita pengsan,” katanya.

Pengurus Kanan Korporat Rapid KL, Katherine Chew, berkata masalah teknikal itu berlaku apabila satu tren dikesan hilang daripada skrin komputer menyebabkan pihaknya terpaksa menghentikan serta merta tren bagi mengelakkan kejadian lebih buruk.

Katanya, semua perkhidmatan sepanjang 29 kilometer membabitkan Masjid Jamek, KLCC, Ampang Park, KL Sentral dan Bangsar terus ditutup kepada penumpang apabila pihaknya mengesan masalah berkenaan.

Kebanyakan penumpang marah dan merungut kerana mereka tidak diberikan sebarang pengumuman atau dihubungi untuk mengambil tindakan perlu apabila tren terhenti. Cubaan menghubungi mana-mana pihak juga gagal apabila talian telefon di dalam terowong terganggu.

Seorang penumpang, Ganesan Subramaniam, 47, berkata beliau mula menyedari tren menghadapi masalah apabila lambat tiba di KL Sentral dan bergerak perlahan sebelum berhenti terus berhampiran di Pasar Seni.

“Mereka maklumkan kepada penumpang berlaku masalah teknikal, tetapi kenapa benarkan penumpang naik. Saya mula curiga apabila apabila tren bergerak perlahan. Apabila tren berhenti, kami mula sesak nafas selepas setengah jam berada di situ, tanpa bantuan.

“Keadaan terlalu panas dan sesak. Bayangkan lebih 200 orang dalam gerabak,” katanya.

Seorang lagi penumpang, Samsa Mokhtar, 41, berkata tren yang dinaiki terkandas di Masjid Jamek dan dua penumpang wanita pengsan kerana terlalu panas dan kekurangan oksigen.

“Kami dah tunggu hampir setengah jam, tiada siapa datang bantu. Apabila dua wanita itu pengsan, kami pecahkan pintu kecemasan untuk dapatkan udara segar. Nak turun ke landasan, kami takut terkena kejutan elektrik, keadaan gelap pun gelap kerana bekalan elektrik terputus.,” katanya.

Difahamkan, selepas dua penumpang yang pengsan di Masjid Jamek dikeluarkan, sebahagian daripada penumpang masih menunggu di dalam tren, bahkan ada juga penumpang luar yang masuk ke dalam tren.

Friday, July 21, 2006

Tanah Untuk Di Jual

:: TANAH UNTUK DI JUAL ::

Negeri : Terengganu
Daerah : Kemaman
Bandar/Pekan/Mukim : Mukim Kemasik
Tempat : BELTEK
No. Lot : Lot 539
Luas Lot : 1.0040 Hektar
Kategori Penggunaan Tanah : Pertanian

Harga : Boleh Dirunding

Hubungi : heldamelissa@yahoo.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...