Friday, July 23, 2004

Kinabalu (2003)


Masa di Kinabalu Park last year(2003). Seronok pegi sana, sebab masa tu musim hujan, bertambah lar sejuk. Kenangan yang tak mungkin dilupakan. Posted by Hello

Friends


Masa jumpa kengkawan dari website Infokampus.com di KLCC.  Posted by Hello

My favourite cats


These are my cat. My favourite cats...I love them very much...Barnie & Fifie Posted by Hello

::: Akademi Fantasia :::

Assalamualaikum wrth wbkth...
 
Hmmm...dah berapa hari aku tak tulis blog..mesti peminat-peminat(ada peminat ker aku nie?) blog ku semua tertanya-tanya...mana lar si Heldamelissa ni pegi ek..hehehe...anyway aku bz sket tengok Diary Akademi sampai terlupa nak tulis blog...maaf la ek...lagipun aku leka dok main ngan kucing-kucing aku kat umah nie...maklum jer laa...balik sekali sekala..rindu plak pada mereka nie...adik-adik ku cayank nie...seronok main kejar-kejar dengan mereka lar...
 
Next week..aku pindah lar...tak tau lar cam ner keadaan rumah baru nie kan...memacam jer yang kena buat lar tuh...barang pun aku tak habis kemas...ala..pasal kemas barang nie kejap jer aku kemas...lepas tu semua nanti pasti kosong dalam sekelip mata jer...jangan risau...
 
Aku pun sebenarnya kering idea la nak tulis blog nie...tak tau plak apa nak celoteh kali nie...lenkali jer laa aku nak celoteh...tak leh nak fikir dah masa nie...okeh...see ya...byee....

Saturday, July 17, 2004

Beres...ditanggung beres!!!

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm..satu kerja baru settle. Lega rasanya. Tapi dari tadi asyik tension jer sebab notebook aku buat hal. Asyik 'hang' sana..'hang' sini..perghh..berapi gak aku dibuatnya. Tapi nasib baik dah aku dah bereskan ler. Kalau tak sure aku tak dapat nak print handouts aku untuk presentation pagi nie. Esok dah ler ada presentation lagi. Nasib baik lar kelas tu sebelah petang..relax skit lar aku..kalau tak sure tak leh nak tido lagi ler jawabnyer...hehehe...

Lusa aku nak balik kampung jap. Sebab semua kelas aku dah abih dan tak der benda nak buat. Dah lama lak aku tak balik. Nak balik before exam and before pindah ke rumah baru. Hmmm...cam ner la suasana rumah baru tu nanti ek..rumah flat. Aku dah pernah duduk gak sebelum nie masa aku kecik-kecik. Dok tingkat 8 lak tuh...tinggi..gayat gak dibuatnya. Tapi ni aku dok tingkat 4 jer...tak ler tinggi benor..hehehe..tapi umah flat nie..banyak bahayanya...bukan setakat bahaya kat ketinggiannya..tapi macam-macam masalah ada..macam-macam ada..hehehe..tau jer ler...orang atas bising ler...masalah kain dijemuran ler...macam-macam lar..hehehe..pada yang pernah merasa tu mesti tau la kan...

Dah settle semua assignment nie aku nak start study untuk exam aku awal bulan Ogos nie. Lepas tu aku cuti 3 minggu. Masa cuti 3 minggu..sorang lagi kawan aku nak kahwin pada 14 Ogos nie. Lepas tu lak cousin aku kahwin..ramai betul nak kahwin. Dengar-dengar khabar...sorang member dorm aku masa sekolah dulu nak kahwin gak. Wow..semua dah kahwin...aku biler lagi ek? Bila ntah...malas nak fikir lar..banyak keje lagi nak buat..so, tolak tepi dulu semua..heheheh..insya'allah, sampai masa aku akan kahwin gak. So, tunggu lar ek..kalau dah ada kadnya..aku akan letak di blog aku nie. Bagi semua orang tengok. Senang skit kan...virtual!! Hehehe...

Okay ler..aku rasa macam nak pi makan mee kari lak hari nie. Kalau rajin aku pergi lar makan...aku asyik lapar jer...al-maklum jer la..sekarang ni kan musim hujan. Walau dah kenyang mana makan waktu tengahari...nanti pukul 3 petang sure lapar balik. Tu yang susah tuh...hehehe...okeh...see ya...aku nak pi carik MEE KARI. Favourite aku tuh...hehehe..see ya guys...byee....

Friday, July 16, 2004

Penat & Letih

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hi! Perghh...semalam aku betul-betul letih. Ikut makcik aku pegi sana pegi sini....jadi secretary dia jap...heheheh...biasa la tuh...orang kanan dia...anyway, my cousin baru balik dari Ukraine..study medic kat sana...dia cuti sekarang nie...dapat lar jumpa setelah 10 bulan tak jumpa...so, sekarang ni kami melepak sesama lar...tapi time aku tak der kelas lar...sabtu & ahad ni aku ada presentation...aduh ...penat ler...banyak betul keje kena buat...tapi minggu depan aku nak balik jap...jumpa mak aku & kucing-kucing ku..hehehe...rindu kat semua.Macam dah setahun tak balik...macam pegi luar negeri lak rasanya...hehehe...

Hari ni macam tak der citer sangat nak diceritakan ler...aku rasa macam nak tido jer...penat sangat kot...lepas discussion ni aku nak balik...tido jap..sekarang ni musim hujan petang..perghhhh...sedap ni kalau tido...memang tak sedar ler jawabnyer..eheheh...tapi mesti bangun before citer Cina kat tv3 tu mula..hehehe...rugi tak tengok...

Semalam aku tengok Diary Akademi Fantasia kat umah makcik aku...depa dapat kasut...untuk menari dan persembahan lar tuh...pas tu Suhaimi Meor Hassan datang kat Akademi...siap puji KAER nyanyi lak tuh...dah ler aku suka kat Suhaimi Meor Hassan tuh...suara dia & lagu dia semua best tau...AFUNDI ZAHID...AFUNDI KAER...

Okeh laa...aku rasa ni je kot yang larat aku tulis untuk hari nie...nanti aku citer lagi kalau ada cerita menarik...hehehe...byee....


Wednesday, July 14, 2004

::: My Fair Lady :::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...dah berapa hari aku tak tulis blog. Sorry lar yek..saya bz skit...pada yang membaca tu..TQ very much sebab sudi jenguk blog saya yang tak seberapa ini. Anyway, last Saturday...saya pegi Konsert ke 5 Akademi Fantasia...best jugak tengok rancangan live ni depan mata...tapi banyak sangat rules...nak pi toilet pun susah..hehehe...tau tau jer la kan..best memang best..kul 6.45 petang lagi aku dah beratur kat Dewan Sivik MPPJ...kul 7.30 malam masuk lar ke dalam dewan...macam-macam celebriti yang datang malam tuh...Phyne Ballernz...Ezlyn...Andy Flop Poppy..Shuhaimi Baba...yang bestnya aku dok kat tempat HOTLINK...so, kat area depan lar kan...nampak lar ngan jelas semua artis-artis tu..aku tak pasti lak muka aku masuk tv ke tak..tapi mak aku kata muka aku ada gak masuk tv..hehehe..glamer lak kejap malam tuh...and then...aku dok belakang family KAER...salah seorang peserta AF2..hehehe...

Malam tu aku menyaksikan ANDING terkeluar pula...depa ni nak kata tak best..sebenarnya memang best...tapi disebabkan kurang undi...dah terkeluar..walaupun vokal bagus kan...nak wat cam ner...tapi paling aku suka dan tak ku lupa...persembahan ZAHID...memang best...bersahaja..nakal jer...dia memang best...rasanya dia seperti VINCE masa AF 1 dulu...VINCE pun perangai macam dia gak...so, mungkinkah ZAHID juara AF 2? Nantikan jer laa sampai penghujung kan....okeh ;)so...AFUNDI ZAHID okeh!!

Hmmm...hari ni hujan...pagi renyai..tengahari renyai...petang lebat..malam renyai..aduh...cam ner aku nak keluar nie...nasib baik semua barang-barang nak buat makan dah beli...tak ler aku kena keluar kan...lepak jer lar...makan apa yang ada..kebetulan family kawan aku datang...depa bawak pulut kuning & rendang ayam...apa lagi..makan jer lar kan...hehehehe...kenyang gak..rezeki untuk hari hujan...hehehe..tu dah kira bagus laa kan...

Hari ni aku tak packing barang...sebab semalam aku dah penat packing semua barang aku masuk kotak...perghhh...banyak giler kotak aku...rasanya nak bawak balik kampung lar nanti...tengok lar cam ner..larat ke dak aku nak bawak ek...malas tul nak bawak...kalau ada kereta leh laa mengangkut...ni nak bawak naik bas...penat nak angkut pi PUDURAYA tuh...berat ler...nak bawak beg tarik...malas lak...hehehe..karang macam pramugari lak..tarik sana...tarik sini...hehehe..cehh...berangan lak...macam dalam cerita KOREA kat 8TV...MY FAIR LADY...best..mamat tu comel...suka tengok dia...aku aku tengok perempuan...lain lak jadinya kan..hehehe..

Okeh laa...aku nak pegi GIANT...temankan makcik aku pegi shopping...aku mesti jadi tukang tolak troli lar nie...hehehe..biasa lar kan...pegi GIANT mesti ajak aku...hehehe..jadi secretary dia jap...hehehe..tukang kira harga barang...okeh...adioss amigos...Byee....

Friday, July 09, 2004

Bila lar agaknya yek?

LOVE has nothing to do with what you are expecting to get-only with what you are expecting to give-which is everything
(Katherine Hepburn)

Benarkah kata-kata itu? Tapi seramai mana manusia di dalam dunia ini begitu? Lebih kepada memberi daripada menerima...Adakah insan yang benar-benar ikhlas bila bercinta? Seikhlas mana mereka? Sukar kita dugakan? Walaupun mungkin kekasih sendiri...Mungkin mereka bukan mencintai kita kerana 'cinta' yang sejati..memberi bukanlah bermaksud dengan maruah atau harga diri...tapi nilai CINTA yang benar-benar sejati.Berapa ramai rakyat malaysia ni sebenarnya tahu erti cinta...kalau setakat bercinta..ramai orang boleh lalukannya..tapi untuk mendapat cinta sebenar bukan mudah...dan saya masih lagi mencari di mana ruang cinta sejati itu wujud...jadi renungkanlah..carilah di mana cinta sejati anda...

Jiwang la plak aku...tapi bila fikir balik memang ada benarnya...aku suka kata-kata tu...anyway hari ni tak der apa yang menarik selain aku sibuk dengan assignment yang ada dua tiga kerat tuh...tak banyak dah..kurang dah beban skit...cuma kena buat revision jer lar...exam dah dekat dah nie...lepas tu cuti..cuti yang pendek jer...lepas tu naik balik semester...

Tadi pi kampus jap...lepas tengok cerita Cuando Seas Mia...Citer kegemaran aku tu...tak ikut sehari rasa rindu lak...petang tu aku jumpa tuan rumah baru tuh...bayar deposit umah...hujung bulan nie pindah...nasib baik tak hujan lebat petang tadi macam petang semalam...kalau tak susah gak aku nak jumpa tuan rumah tuh...cuma hujan renyai jer...lepas tu on the way balik aku singgah jap beli nasi lemak lauk ayam masak merah...perghh...sedap!Di makan bersama air cincau...hehehe...air pun beli...sebab nak air sejuk...peti ais tak der..kena lar beli...kalau ikut aku...semua aku nak buat sendiri jer...tak berapa suka beli sangat melainkan terpaksa ler...atau time lapar sangat...tau jer la...makanan kat luar ni kita bukan tau sangat kualiti kebersihannya. Lain la kalau masak sendiri...dah guarantee kebersihannya.

Masa sebelum keluar tuh...member aku call..kecoh...hehehe..biasa la..sekali bercakap macam nak runtuh...macam nak pecah tepon aku...kuat giler suara...satu rumah leh dengar...wey, aku tak pekak lagi ler..hehehe...lenkali jangan cakap kuat-kuat ler ek...karang aku yang tak pekak jadi pekak lak...susah lar nanti kang! Heheheh...

Aku selalu tulis blog ni malam before aku send...bukan apa, aku save dulu...yer laa..tak der internet kat umah ni susah ler...kena tunggu aku pi lab baru leh aku send...kalau dulu kejap-kejap nak online jer...lain lar kalau kat umah aku...Broadband la katakan...laju jer la..on 24 hours...hehehe..biasa laa...macam-macam ada...yer laa..zaman teknologi..kat kampus malas lak aku nak bawak notebook aku...penat laa nak usung sana sini..nak guna wireless pun bleh...best...hehehe...tapi tak per...guna jer la pc yang ada di lab tuh...selagi tak ramai yang guna...baik guna lar kan...

Okeh laa...nanti aku sambung lagi blog nie...nie tengah idea banyak lar kot...panjang jer rasanya...lenkali aku buat blog paling panjang lar plak..baca lar sampai bosan tahap cipan...hehehe...okeh..chow chin chow...

Thursday, July 08, 2004

Masa Terluang...

Assalamualaikum wrth wbkth...

Jumpa lagi! Hehehe...sibuk-sibuk pun masih ada masa terluang untuk menulis kan. Bukan apa..ni la tempat nak relax-relax kan otak...kalau tak nanti asyik tension jer...tak best la kan hidup nie...kalau asyik tension semua keje tak jalan lak nanti...hati tak tenang kan...

Haaa...tak lama lagi pindah rumah...aduhh...sure penat kemas & punggah barang balik...nie yang malas nie...dah ler nak exam..situlah sibuk nak pindah...susah betul la..kalau tak pindah plak lagi susah..kalau dah dapat umah tu baik lar pindah kan..lagipun rumah yang baru ni murah skit kosnya...berbanding dengan rumah lama nie...at least boleh la save budget skit kan...flat pun flat ler...asalkan bersih...udah la kan...sendiri mau duduk...sendiri mau ingat la kan...

Tadi aku pegi IKEA...ushar barang-barang skit..hehehe...cam nak pindah umah sendiri lak...bukan laa..tolong orang untuk mendesign umah...hehehe...macam terror jer interior design...tolong pilih perabut..pilih warna...ciplak lar skit cara depa design kan...sebelum pi ronda dalam IKEA tuh..aku pi 'mencekik' kat IKEA punya foodcourt...makan SWEEDISH MEAT BALL...perghh..dah lama tak makan...sekali pekena...tak bercakap langsung...hehehe...memang aku suka makan tu bila mai IKEA...best!! Try lar ek...Padahal sebelum tu aku baru lepas 'mencekik' gak kat restoran mamak tepi Sunway Pyramid tuh...perghh....asyik makan jer keje aku...dah penat berjalan..perut kena isi gak lar kan..kalau tak isi susah gak aku...

Hujan! Sekarang ni asal kul 4 petang jer...mesti guruh dah berdentum...kilat dah terpancar...takut gak...susah nak keluar kalau lewat petang...risau gak aku...jemur kain pun kekadang susah nak kering musim hujan cenggini..dah jadi macam rumah setinggan lak...baju bergantungan sana sini dalam rumah...luar rumah...hehehe...jemur pagi pun belum tentu kering...dah ler tak der mesin basuh...penat tangan nak perah sampai kering tak der air...kalau tak sure lambat kering kan...

Berita tergempar!! Exam aku kena tunda seminggu...cehhh...lagi lambat lak aku cuti...apa laa...susah lar cam nie...aku dah pening nie..banyak benda nak buat maaa OGOS nie...plan dah bertimbun nie..tak tau nak buat mana satu dah nie...harap dapat buat semua laa..dan semua terlaksana dalam tahun nie dan tahun depan...insya'allah!! Plan apa? Bukan plan kawin maaa...heheheh....tunggguuuuu dan lihat kay!!Okeh laa..jumpa lagi nanti yek...Bye...

Thursday, July 01, 2004

Minggu Sibuk...

Assalamualaikum wrth wbkth...

Minggu sibuk! Tension plak aku rasa kali nie. Banyak benda nak buat. Assignment bertimbun-timbun. Sibuk nak kemas barang...nak carik kotak satu hal...Mana sibuk nak pindah umah...Sibuk plak nak carik umah...susah betul hidup nie. Barang dah ler banyak..nak angkat pakai apa? Lori ker? Mana nak guna duit lagi..aduh aduh..destinasi umah yang dipilih...Mungkin akan ke Sunway...setelah lama dok di PJ...kini berubah angin..hahaha..angin apa..dekat jer Sunway-PJ...berubah apa...lain laa kalau aku ke Afrika ker...mungkin lar bertukar angin jugak..

Assignment aku ni pun satu hal..kena tulis pasal "MY OBITUARY"...perghh...tajuk menakutkan ler...kena tulis sekiranya aku mati...apa yang akan membuat orang lain ingatkan aku..aduh aduh..mencabar minda aku betul nie..hehehe..Sapa akan ingat aku?? Susah gak nie...Tak per...aku mesti cuba yang terbaik lar...kena score paper ni gak.

Hmmm...makan? Aku rasa hari ni paling sikit aku makan lar...kalau tak mesti cukup 6 kali makan aku nie...dah kurang skit..harap dapat kurangkan berat badan jugak lar...at least ada berubahan lar kan..dari tak berganjak langsung kan...Aku makan mee jer hari nie...tengah hari aku makan chicken puff jer..tak kenyang kalau ikutkan..Hehehe...tamak jugak aku rupanya...hehehe...

JULAI dah menjelma..kena study woiii..exam dah dekat...study week hanya 6 minggu. Semester paling giler pernah ku lalui lar setakat nie..memang pendek giler..Tak sempat nak buat apa-apa..semua benda kena buat dengan cepat..kalau tak susah lar aku. Macam mana lar agaknya kalau aku dah pindah nanti yek...susah hati aku...ntah laa..tunggu dan lihat hari itu jer laa kan...

Okeh laa..dah penat dah nie...lenkali aku citer lagi ek...see yaa...byee....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Wednesday, June 30, 2004

Spiderman 2

HOTLINK!29 June 2004 yang lepas..jam 9.15pm..aku pergi tengok SPIDERMAN 2 bersama-sama beratus-ratus ahli HOTLINK yang lain. Tak sangka akan seramai itu pulak yang akan pergi. Penuh TGV KLCC malam tuh. Sebelum masuk semua kena periksa. Takut ada yang bawak Video Cam, PDA, Camera Phone etc yang boleh rakam Spiderman 2..yer lar..kot-kot ada yang nak koleksi sendiri atau pirate CD ker kan...tak elok tu.

Anyway, SPIDERMAN 2 kali ni memang best ler...aku suka sangat. Dah ler muka Tobey Mcguire nampak sweet jer..Kali ini lebih banyak aksi berbanding dari SPIDERMAN yang lepas tu. Kali ini SPIDERMAN berdepan dengan masalah perasaannya terhadap Mary Jane Watson dan juga perasaan bersalahnya terhadap Auntie Ann yang telah membelanya sejak kecil. Kali ini musuh SPIDERMAN yang baru adalah seorang saintis yang telah menjadi raksasa akibat dari barang yang diciptanya sendiri. Manakala kawan baiknya sendiri Osborn juga mula memusuhinya akibat terbongkar identitinya kepada Osborn yang dia adalah SPIDERMAN yang dicarinya kerana dendam yang belum terbalas.

Kerana mahu menyelamatkan bandaraya New York dan Mary Jane...SPIDERMAN telah pergi ke tempat saintis yang menculik Mary Jane. Disitulah identiti Peter Parker terbongkar dan segala persoalan Mary Jane terjawab. Nak tahu lebih lanjut..bagaimana kesudahannya..dan mengalami keseronokan SPIDERMAN 2...jom lar pegi panggung terdekat di tempat anda..okeh..

Tuesday, June 29, 2004

Dah demam? Ni lah ungkapan AKADEMI FANTASIA untuk iklan AF 2 nie...Sabtu lepas dah buang sorang ahli pertama dari AF 2...EDLIN...vocal dia okay...tapi mungkin orang tak undi dia sangat pasal perangai dia kot...ada yang kata dia mengada-ngada...macam-macam lar lagi...tapi kalau tengok masa diary akademi tu pun...dia memang ada gak over...rapat betul dia dengan si anding tuh...ada apa-apa ker? Hmmm...mesti ada lar tuh..bila keluar jer...nangis bagai nak rak lak tuh...mak aku yang tengok konsert AF 2 ni ..dia kata meluat aku tengok orang nangih-nangih...macam tak jumpa lagi lepas nie...apa laa...ntah laa..tapi memang betul laa dia cakap...memang jumpa gak...cuma sedih laa...kena keluar dari Akademi...nak buat cam ner..yang penting...kena jaga perangai la kalau nak dapat undian yang baik & banyak....vocal biarlah mantap selalu....GOOD LUCK to all AF student...
 Posted by Hello

Monday, June 28, 2004


Hero & Heroin kegemaran ku...Silvia Navarro & Sergio Basanez Posted by Hello

Laily's Wedding : Laily and her husband Posted by Hello

Laily's Wedding : Me, Linda, Nick (With Baby) &; Azreen Posted by Hello

Gastrik...Bola...Jerebu...Demam...Batuk...

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...aku rasa ni coretan aku yang pertama setelah hampir 3 minggu aku tak menghadap blog aku sendiri. Tak der masa...tu jer la alasan yang aku ada buat masa ini.Tapi memang aku tak der masa pun sekarang nie. BZ giler. Then last week aku tak der laa sakit pun..saja la nak pi klinik...sebab aku selalu rasa semacam jer...rasa macam jantung aku tersepit jer...so, aku risau gak lar ngan kesihatan aku tuh...aku pun pegi check laa kat klinik..aku masuk setelah dipanggil...yang kelakarnya...doktor tu baru je letak stetoskop dia kat aku...dia terus cakap aku nie GASTRIK..isk isk isk..aku ni ada rupa ker gastrik...rasanya asyik mencekik jer..hehehe...badan aku pun bukannya kurus meleding...makin montel @ comel @ tembam...aduhh..tak faham aku doktor tuh...dah tu aku kena cas sampai RM30 lak tuh...chehh...aku rasa sejak aku makan ubat gastrik yang dia bagi tu...aku jadi sakit perut lak sejak akhir-akhir nie.Tak nak lar aku pegi lagi sana...takut lak aku...hehehe...

Minggu bola...malam tido tak menentu...tapi bukan aku tengok bola pun...bola tengok aku biasanya...hanya satu perlawanan jer yang aku tengok sampai separuh masa pertama...lepas tu yang lain hanya 20minit jer yang aku larat...dah masuk tido..bukannya dapat tido nyenyak lak tuh...nyamuk lak gigit sana sini...abih bengkak badan aku dibuatnyer..terpaksa la tido pakai stokin untuk mengelakkan digigit nyamuk..hehehe...

Last week...negera kita lak dikejutkan dengan isu pembakaran di Sumatera...memang teruk gak...kalau tak tengok berita sure aku tak tahu ada jerebu...sebab aku pun heran kenapalah bila aku keluar rumah..semacam jer keadaan di langit..kelabu jer...rupa-rupanya jerebu dah melanda...patut laa tekak rasa semacam jer...dan disebabkan rasa semacam ni laa aku jadi batuk & demam...pergh...demam dah okeh...tapi batuk tu memang tahap sampai batuk kering lak...sakit tekak yang amat...sampai naik semput aku bila batuk..huhhh...dahsyat tu...hehehe..anyway aku dah okeh la setakat nie...

Okeh laa...lenkali aku story lagi ek kat korang...byee

Wednesday, June 09, 2004

~:: Bila Gila Bola ::~

Assalamualaikum...

Hmmm...Lagi 4 hari jer EURO 2004 akan mula...perghh..tak sabar aku nak tengok nie...tapi ada ke masa nak tengok nie...semester dah mula dah nie..rasa-rasa macam tak der jer masa nak jenguk TV nanti...ntah laa..tapi kena study maa..teruk aku kali nie...sebab short sem kena laa kejar..kejo yeop kejo..hehehe..karang aku lak yang tercicir kan..susah susah...

Tadi aku tgk berita TV3..ada berita pasal Lintasan Planet Venus...dapat gak la tengok kat TV...nak tengok guna teropong tak der lak...aku pun baru tau pasal benda ni dari berita..kalau tak sure tak tau...nasib baik aku tiap-tiap hari tengok berita...kekadang bosan gak tengok berita..sebab ada jer berita kes Norita tuh...aduh..tiap-tiap hari lak tuh...kekadang malas dah nak dengar...ntah laa...mungkin sebahagian boleh dijadikan iktibar...kes bunuh sana sini pun dah makin banyak...takut lak aku...yer laa..mak aku pun dah bising...jangan jalan sorang-sorang ler..apa la..memang betul laa..tapi nak buat cam ner kalau dah kena jalan gak sorang-sorang..aduh...ntah laa..

Okeh laa..byee..

50 Cara Utk Menghapuskan Teman On-Line

Kadang-kala kita seronok berkawan dengan teman on-line sehingga menimbulkan kemesraan dan persahabatan maya yang begitu unik. Apatah lagi jika dia berlainan jantina. Ada yg berlanjutan begitu lama sehingga sehari tak online pun dah rasa rindu. Tak nafikan, persahabatan maya dirasakan begitu selamat kerana kita hanya bersua di alam siber tanpa bersua muka. Identiti sebenar kita juga tidak akan diketahui teman kita kecuali kita memberitahu. Itu pun ada yg masih nak menipu dan mereka cerita.

Namun ada yg jujur dan ikhlas utk berkawan dgn kita dan kita pun tak keberatan utk menerimanya sebagai teman on-line. Teman on-line ini menjadi tempat kita bertukar pendapat, berkongsi rahsia, pengalaman dan maklumat serta adakalanya sebagai tempat kita mengadu masalah dari hal kerja hingga ke hal peribadi. Kita berchit-chat berjam-jam lamanya dengannya, bergurau-senda, berbalas gambar dan berbalas e-mail. Tidak mustahil hubungan maya yg dianggap persahabatan biasa oleh kita dianggap lain olehnya. Dia mula menganggap kita teman istimewanya dan berimpian utk menjadikan kita kekasih sebenarnya di alam realiti. Tapi kita tidak bersedia utk menerimanya sebagai kekasih, malah mungkin tak terfikir langsung ke arah itu. Selama ini kita melayannya kerana menganggap persahabatan ini hanya setakat keyboard dan monitor saja. Lagipun kita seronok berkongsi pendapat dengannya dan mempunyai teman siber... itu saja.

Tapi bila dia mula bercakap soal2 cinta dan bahasa pun dah lain macam, sudah tentu kita rasa tak selesa. Apatah lagi jika kita dah berpunya atau dah berkahwin. Atau dia yg dah berkahwin dan punya anak! Lagi teruk jika dia memang tak sesuai utk menjadi kekasih kita atas pelbagai sebab. Bila dia mula meluahkan perasaan, lagilah kita pening! Dia asyik melayangkan e-mails yg merayu-rayu dan cuba pelbagai cara utk menagih simpati atau cinta kita. Bila kita masuk chit-chat, nickname dia pasti terpacul di mesej box kita. Kita mula mencari jalan utk menjauhinya. Ada pula yg baru kita kenal di IRC, atau tempat lepak siber yg lain, dah mula mengajak bermain cinta. Semua ini tak masuk akal! Di sini di ajarkan 50 cara utk menghapuskan teman on-line yg ingin kita jauhi tersebut. Ia adalah berdasarkan pengalaman-pengalaman on-line sebenar yg pernah dilalui oleh kebanyakan orang. Ingat.. Mr Delete Key adalah sentiasa menjadi teman baik wanita.. begitu juga Mr Block Sender dan Mr Filter !

50 cara tersebut:

1. Jangan respon.
2. Jadi seorang yg menyakitkan hati sehingga dia hilang minat terhadap kita.
3. Buat-buat macam tak berminat sehingga dia bosan dan menjauhi diri.
4. Katakan anda memang tak berminat secara jujur dan diplomasi secepat yg mungkin.
5. Tunjukkan sesuatu yg spesifik pada dirinya yg tak sesuai dengan kita. Contohnya, "Saya tak keluar dengan org yg dah ada anak" , "Saya tak selesa berhubungan dengan duda" atau "Saya tak percaya pada hubungan jarak jauh!"
6. Beritahu perkara sebenar.
7. "Let’s just be friends."
8. "Terima kasih atas mesej awak. But, I am not available at present. Hope you find your real mate soon."
9. "Saya dah berkawan dengan ramai orang.. jadi terima kasih sajalah.."
10. "Saya betul-betul tak berminat, terima kasih."
11. "Awak tak memenuhi citarasa saya."
12. "Maaf.. saya masih tak boleh lupakan kekasih lama saya. Jadi, saya tak bersedia utk memulakan hubungan baru."
13. "Saya tak yakin awak boleh memenuhi semua kehendak saya."
14. "Saya sebenarnya tak begitu berminat dengan hal2 cinta.. but it was nice to meet you."
15. "Saya suka bertemu awak di Internet. Tapi saya rasa kita tak ada hubungan yg istimewa. Semoga awak bertemu dengan teman lain yg boleh awak menjalin hubungan.
16. "Seronok berjumpa awak.. tapi saya hanya menganggap awak teman on-line biasa. Semoga awak berjaya mencari teman di Internet"
17. "Maaf, saya begitu sibuk sejak kebelakangan ini.."
18. "Saya yakin awak seorang yg baik. Tetapi saya tak rasa kita akan bertemu secara bersemuka di realiti"
19. Puji niat baik mereka tetapi kemudian jelaskan " Saya sudah ada menjalin hubungan dgn seseorang yg saya kenal sebelum awak... jadi maaf ya!"
20. "Terima kasih kerana minat awak tu, saya suka dengan puji-pujian awak. tapi, saya tak berminat dgn sesiapa pun pada waktu ini. Saya ucapkan Good Luck pada awak utk mencari teman lain yg sesuai"
21. "Terima kasih kerana menulis kepada saya. Tetapi sekarang saya berdating dgn beberapa orang dan tak ada masa utk seorang lagi."
22. "Perbezaan budaya dan cara pemikiran menghalang kita. Terima kasih."
23. "Saya dah berjumpa orang lain."
24. "Saya bukan perempuan normal"
25. "Awak tak sesuai dengan saya. Saya mempunyai citarasa yg tinggi."
26. "Saya akan ke luar daerah utk jangka waktu yg lama"
27. "Terima kasih.. tapi saya sudah berhenti mencari cinta di Internet."
28. "Saya dah kahwin."
29. "Awak tinggal di London saya tinggal di Malaysia.. Hubungan ini tak akan menjadi!"
30. "Saya tak berminat utk menjalin hubungan serius. Perlahan-lahan laa dan tengok apa yg akan berlaku."
31. "Saya mencari seseorang yg lebih tua"
32. "Saya mencari seseorang yg lebih muda."
33. "Terima kasih tapi terima kasih sajalah.... Good luck."
34. Utk tidak mengecilkan hati mereka, cakaplah sesuatu pada diri anda yg pasti mereka tak akan suka seperti "Saya ni pemalas dan tak pandai memasak. Kat rumah semua mak buat." Pasti mereka pula menarik diri!
35. Hantar mereka gambar monyet!
36. Blok nama mereka dalam program instant messenger anda atau e-mail anda!
37. Tukar nama nick anda semasa on-line di chat room.
38. Hilangkan diri anda buat sementara atau terus hilang begitu saja!
39. Menolak pelawaan mereka utk bertemu dgn baik.
40. Bila dia ajak chat.. dc saja! Atau klik off pada ICQ atau instant messenger.
41. Beritahu mereka komputer anda asyik meragam. Jadi, tak boleh nak chat!
42. " Oh.. saya tak sangka awak menaruh minat pada saya.. tapi saya mencari seseorang yg sedikit berbeza.."
43. "Maaf... saya rasa kita tak secocok.. Good luck on your journey!"
44. Bila dia mula cakap merapu.. soal cinta.. perasaan dan sebagainya.. buat tak layan saja! Cakap topik lain.
45. "I’m sorry, you seem like a really nice person, but I’m not interested."
46. "Maaf.. hubungan kita pasti tak akan menjadi.. Saya ada firasat yg kuat. Saya beritahu awal2 kerana tak mahu awak terus mengharap.. Carilah orang lain.
47. "Tak berminat.. terima kasih. Harap awak tak tanya lagi!
48. "Tak! Jika awak berdegil, saya akan komplen pada Sys Admin."
49. "Maaf, saya ni sebenarnya lelaki!!
50. "Saya pendek, hitam, gemuk dan hodoh!"

Kaedah ini hanyalah sebagai pembacaan sahaja. Ambil mana yg baik dan buang mana yg buruk. Pasti anda punya cara tersendiri utk menolak cinta di Internet!

~:: Fear Factor ::~

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...aku ni bukan la baru lepas tengok Fear Factor pun...hehehe...tapi aku memang dalam ketakutan..ketakutan untuk menghadapi hidup..tak tau cam ner...aku rasa aku ada banyak masalah..bertimbun masalah aku datang dan pergi...yang pasti hanya datang...yang pergi belum lagi ada rasanya...tak tau lar...banyak fikir sangat, sakit kepala aku dibuatnya...

Minggu ni jer aku rasa macam susah hati jer...sakit hati pun ada...tak tau nak citer macam mana kekadang...nak mula di mana pun tak tahu...nak akhir di mana pun aku tak tahu jugak...di mana salahnya? Ntah laa...aku kena kaji lagi dengan lebih mendalam lagi nie ...hmmm...kena buat research dalam masalah sendiri pulak aku nie...

Okeh laa..aku stop dulu..nanti ada idea aku sambung lagi...otak tengah kering tahap cipan dah nie...aduh aduh... ntah ler labu...

Monday, June 07, 2004

~:: Hilangnya Seorang Teman ::~

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmm...cam ner nak mulakan kali nie? Teman? Ni topic aku hari nie...seorang yang menemani kita di saat suka dan duka...mungkin tidak semua teman kita begitu? Betul kan? Ada juga teman yang hanya sekadar ada pada saat kita senang...dan tidak kurang juga ada yang muncul pada saat kita berduka atau susah...teman yang sentiasa membantu dalam apa jua yang kita sedang lalui....

Teman? Aku dulu punya seorang teman..kenal melalui seorang teman lain juga..pen-pal..itu istilah dulu...kami jadi agak rapat..walaupun jarang dapat berjumpa..telefon dan surat dijadikan sebagai alat perhubungan untuk berkomunikasi..aku ingat lagi...aku kenal dia...di tahun 1994...saat itu dunia internet belum lagi wujud dalam dunia kami...kenal IE..kena Yahoo Messenger pun blom masa tuh..surat!! Itulah bahan penghubung kami...

Ditakdirkan kami bersahabat...rapat...kongsi segala suka dan duka...dan antara kami akhirnya lahir rasa cinta terhadap diri masing-masing...tapi..dipendam..kenapa? Kerana kami hanya kenal makna 'SAHABAT' sahaja. Bagiku dia tetap sahabat walaupun lahir isu 'cinta' antara kami...itulah silapnya...tapi aku hanya perlukan seorang 'teman' dan bukan sebuah 'cinta'...

Hilang? Apa yang hilang kan? Aku kini sudah kehilangan title 'sahabat' kepadanya...sejak kami terputus hubungan...bukan memutuskan utk tidak berhubung...tapi terputus begitu sahaja..kenapa? Aku sendiri sampai sekarang tak tahu kenapa.Aku sendiri masih mencari jawapan...yang tak mungkin aku jumpa dalam jejak ku sendiri...yang pasti kini memang aku telah kehilangannya...sepenuhnya...dia milik orang lain kini. Tahniah di atas pertunangan mu...semoga kau berbahagia bersamanya...semoga jangan kau lupakan aku sahabat mu yang satu...

Untuk mu sahabatku...ku pinta hanya satu...hanya makna sahabat dari mu untuk ku...aku rindu saat kita berkongsi segala cerita suka dan duka...aku rindu gelak tawa dan lawak mu...kerna aku tahu...aku kini hanya rindu seorang sahabat...seorang teman...yang hilang di mata ku...

Assalamualaikum wrth wbkth...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...