Showing posts with label My Kitchen. Show all posts
Showing posts with label My Kitchen. Show all posts

Saturday, July 03, 2010

Nasi Tomato in Da Houz

Assalamualaikum ......

Hujung minggu bermula...walaupun 2 hari je (Sabtu & Ahad)..tapi gembira sebab dapat bersantai di rumah...seronok dapat berasapkan dapur...mencuba resepi-resepi yang digemari...menu hari nie...
Nasi Tomato & Daging Masak Merah...special request from my hubby....dari ari tu dok dengar dia nak makan Nasi Tomato je kan...jadi buatkan laa special untuk yang tersayang...

Nasi Tomato
Daging Masak Merah

Air Bandung Laici
Hmmm....lepas nie nak singgah ke pasar malam...beli bahan untuk masakan ala-kampung lak esok.... huhuhu menu apa? Tunggu je laa update nanti...heheheh ....rasa nak pegi jalan-jalan...tapi tak tau laa nak ke mana? Rasa macam dah tak de dah tempat menarik kat sini...hehehe...

Huhu ok laa...nak pegi potong Agar-Agar Buah...baru buat tadi... perghhh sodap nie...sekali sekala manjakan diri dengan masakan yang enak-enak... hehehe tak salah kan? Pas tu bleh laa diet... hehehe...

Ok laa..nak bersantai ....c ya...bye...

Friday, July 02, 2010

Memasak dan memasak . . .


Assalamualaikum

Hujung minggu dah bermula...dalam fikiran macam-macam benda nak buat...sampai tak tau mana satu nak buat dulu dah nie...pening fikirkan semuanya...apa yang penting nak laksanakan dulu hajat hubby...sibuk nak makan NASI TOMATO....Nasi Tomato...Daging Masak Merah...Perghh...melekat!! Hidangan yang aku dah lama tak buat...apa plak rasanya nanti ek...heheh harap ok la :)

Hari Ahad...nak buat Butter Oat Prawn...rindu lak nak makan udang...my faveret dish.. huhu...mungkin nak buat..nak lepaskan rindu pada cik Udang...tapi kena pergi carik Udang dulu kat pasar malam..huhu..baru fresh....

Sebelah petang...ingat nak saja nak pegi jalan-jalan...mungkin ke Tasik Perdana...tengok pada keadaan laa...ingat nak tangkap2 gambar kat sana...untuk buat gambar potret...bergantung pada keadaan semasa laa.. hehehe....Harap semua plan menjadi laa....

Ok laa nak lelapkan mata...membuai mimpi indah...good nite semua....

Saturday, May 15, 2010

Sarapan?


Salam....

Tiba-tiba dapat idea pagi nie....
Nak buat sarapan buat hubby yg terpaksa bekerja hujung minggu...
Tapi tak dapat plak buat Cucur Tauhu kegemaran dia....
Sebab TAUHU tak de stok kat umah...
buat je laa cucur biasa....




Saturday, August 08, 2009

Dinner @ Home

Salam buat semua...

Huhuhu...dah malam hari pun masih online...hehe excited nak upload gambo sebenarnya...gambo makanan...yang siap di masak..hehehe...hari nie Jumaat..balik jam 5pm...hubby pun sampai awal...jadi sampai umah dalam 530pm...best giler...apa lagi terus masak apa yang dirancang ler...buat Nasi Tomato + Ayam Masak Merah...memang teruja...tak penah buat Nasi Tomato lagi...selalu buat Nasi Minyak atau Nasi Beriyani je...nak cube la konon...hehehe...

Resepi bleh di ambil terus dari dapur ku secara online ek...http://heldamelissa-kitchen.blogspot.com/...hehehe...so, nak pi ler sana ek....godek la apa2 yang patut okeh..kalau nak cube sila laa....resepi nie simple...dah ubah suai sket sebenarnya...

Hmmmm...setelah siap di masak...hidang dan makan laa kan...hehehe ...rasa lapo tak biler tengok gambo tu?? Hehehe...jangan jeles...anyway, nanti akan di upload laa resepi kat web aku okeh... hehehe ...so, enjoy laa tengok gambo nie ek...hehehe...

Choww...Wassalam....

Saturday, May 30, 2009

Malas Main Masak-Masak

Salam buat semua...

Ari nie bosan...hubby kena pi ofis lak petang nie...ingat nak ajak pi pasar malam...aku nie kalau sorang malas nak pegi...heheh tak syok jalan sorang...jadi dok umah je la jawabnye...lunch tadi masak...sebab hubby nak pi keje...before pi keje kena laa makan something kan...aku dari semalam dah fikirkan nak masak ape...Nasi Beriyani...heheh...sejak semalam dah ada dalam otak aku...sedap ke tak...terpulang pada yang makan...

Keluarkan bahan..Beras Basmathi pun ada...sayur untuk buat acar timun...dan ayam masak merah...eheheh lauk simple je..makan berdua...bukan makan ramai-ramai kan...aku tak suka masak untuk perut ramai orang...sebab aku tak reti nak agak..then mula la aku membantai jer sukatan masakan tu..hehehe...kul 1.30pm aku dah siap masak..dan terus makan...hubby kata SEDAP! Heheh...usually kalau dia kata tak sedap...terang-terang kata TAK SEDAP!! Kecik ati gak..hehe...tapi biasa laa...masak ikut suka tu laa jadinya...so, aku tak kisah sangat laa...sok nanti aku perbaiki laa cara masakan yang cincai tu..hehehe...pelik kan...aku masak aku aku tak suka merasa...tapi tak penah laa masin...masak ikut naluri...masak penuh kasih sayang...jadi masakan sedap kot! Hehehe...







Ok laa...aku nak pi mengemas..dan mop dapur...mop kawasan ruang tamu..dan lorong bilik-bilik lagi...adehhh banyak keje orang perempuan nie kan...dan siap semua nak angkat kain yang di jemur plak...esok aku nak pi jalan-jalan...nak pi Hi Tea kat Corus Hotel KL....saja laa..dah lama tak pi jalan-jalan...lepas tu nak pi lepak KLCC...nak tengok wayang...lama tak pi KLCC....selalu tengok wayang kat Pavilion jer...its been ages tak pi sana...selalu lalu jer..hahah...

Ok laa...sambung keje balik...daaaa....wassaalam....


Tuesday, May 26, 2009

Main Masak-Masak

Salam buat semua....

Tetiba aku teringat di saat aku rajin...rajin main masak-masak di dapur...sekarang dah kurang masak sket...sebab hubby kata...kena diet...so, kurang masak sket...makan malam awal...dan jumlah makanan di kurangkan...heheh ... yang penting..aku rehat secukupnya laa...hehehe...rindu nak masak-masak....bukan tak masak hari-hari...masak sebenarnya...tiap-tiap hari aku masak...cuma tak de la special ... cuma lauk campak-campak je laa...

Ingat hujung minggu nie nak buat Nasi Beriyani kot...tengok macam mana...sebab hubby pun kena keje plak Sabtu nie...jadi baik aku masak special sket...khas untuk orang yang penat keje...kena tambah kabohidrat sket kot lepas dah penat bekerja...hehehe...

Kat bawah nie gambo-gambo yang aku biasa snap laa selepas aku masak...saja dokumentasikan dan upload di blog....bleh kalau nak tengok resepinya ek...sila la ke Heldamelissa's Kitchen ...jemput laa ke sana ek... rasa lapo lak tengok makanan nie...heheh ....okeh...chow....wassalam....



t

Tuesday, March 03, 2009

Main Pondok-Pondok @ Dapur

Salam....

Huhu....time rajin macam2 buat kan..especially hujung minggu...semua benda nak makan..jadi baik masak saja di rumah..kalau sempat lagi menarik laa resepi yang di masak...kalau malas....yang simple jer...itu pun ikut bahan gak laa...kalau bahan ada banyak...banyak laaa benda yang boleh di masak kan....






Main Pondok-Pondok

Salam semua...

Edisi meng Update resepi lak...hehehe...sebenarnya tak tau apa nak post dah...tak de idea nak bercerita dah sekarang nie..kering gusi dah nak berjenaka..heheh...so, basahkan lidah dengan makanan yang terhidang jer laa..heheheh...penuhkan perut dengan menu yang ada...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...