Sunday, November 28, 2004

:: Beraya Sakan

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm...Dah Syawal ke 15 dah...aku masih lagi beraya sakan...hehehe..kat umah sibuk dok perabih kuih raya...hehehe..orang datang tak leh nak makan la plak...hehehe...tadi aku beraya ke rumah sepupu ayah aku...umah pakcik aku...tak jauh...dalam 10 km jer...kira orait ar...ada gak sedara kat sini...tak ler sedih sangat kan...kalau tak memang susah nak tengok muka sedara..semua jauh beribu batu dari kami...ntah-ntah ada yang dah lupakan kami kot...nak buat macam mana kan...biarlah....masa kat rumah pakcik aku tuh...macam-macam lar dia cerita...dia memang jenis yang suka bercerita...hehehe...aku dengar jer...sekali sekala aku menyampuk ler...sebab aku sibuk makan kuih raya..tu kan memang fav aku...merasa kuih raya kat rumah orang...hehehe...biasa la kan...part paling aku suka...dan jangan tak tau....aku dapat duit raya tau...hehehe..jangan jealous...sukanya aku...

Before keluar rumah untuk beraya...aku kemas bilik dan rumah aku jap...dok plaster dinding umah aku...hehehe...ada yang lubang-lubang tu...aku tampal lar...sakit mata aku tengok dinding semacam jer...tak rata...sakit mata wooo...tu lar aku dok kerjakan...dok simen sinki dapur sket...dah kering kelmarin...nie tinggal nak repair mana yang patut lar..b4 aku balik kena settle kan ler...nanti mak aku tak payah buat lar kan...dia pun tak berapa sihat sangat..cian lak..dia tinggal sorang...hmmm...rasa macam nak cat bilik...tapi nanti lar...hehehe...tunggu time "tertentu" barulah aku nak cat kot..hehehe...tapi aku akan hias lar bilik aku waktu tuh....hehehhe..hasil kerja tangan aku sendiri..baru best...heheheh...jangan tak tau...semua keje dalam rumah nie aku kena buat...dari memanjat tangga, mengecat, pasang lampu, tukar suis etc...semua aku kena tau...yer laa...sapa lagi yang ada tinggal bersama mak aku...selain aku yang satu nie :)

Okay lar...aku rasa dah ngantuk lak...nak tido lar...nanti esok lusa aku post entry baru lar ek...sebab aku dah nak balik KJ dah nie...so, see ya all....adios amigos....chow...

Wassalam...

Tuesday, November 23, 2004

:: Ala-Ala Kampung ::




Assalamualaikum wrth wbkth...

Huhhh...hari nie keje aku tengok TV jer....semalam aku lambat tido...aku tido dalam jam 4am...ntah lar...habis semua channel Astro aku tekan...kejap channel tu...kejap channel nie...last-last baru aku ngantuk...Nie petang nie giliran mak aku plak dok tercongok depan TV...dia sibuk tengok resepi Ala-Ala Kampung ...pas tu dia sibuk suruh aku bukak website Ala-Ala Kampung untuk copy semua resepi...cam biasa lar...aku memang suka kumpul resepi...sekarang nie ada lar dalam 2 buku yang dibinding aku kumpul...banyakkan? Tu pun ada lagi yang belum aku print lagi dari komputer aku nie...bila dah banyak sok baru aku leh print...senang...abih sekali print je...tak banyak keje sangat kan...

Tadi tengahari baru masak. Masak lambat sket...sebab sibuk kemas dapur dan bilik stor kat belakang tuh...dok kemas pinggan mangkuk mak aku yang bertimbun tuh..banyak seh..aku pun pening tengok koleksi pinggan mak aku tuh...semua dia beli masa kami dok kat Woodlands Singapore...masa tu arwah ayah aku masih dalam perkhidmatan NAVY lagi...navy base di Singapore...aku kecik lagi masa tuh...umur 6 tahun hingga umur 8 tahun aku dok sana...lama jugak...so, banyak gak lar koleksi mak aku...bila aku tanya pasal koleksi pinggan dia...dia akan kata..."ala...sok kalau ada kenduri kendara senang...tak payah nak pinjam pinggan orang...sendiri dah ada"...tu lar alasan dia...nak kata kami nie jenis berkenduri-kendara selalu tak jugak...sekali sekala jer ada jamuan. Tu pun masa arwah ayah ada...jamuan tu biasanya untuk kengkawan ofis dia...ada sekali dua gak lar buat kenduri masa first time pindah ke rumah sendiri...lepas tu jarang lar buat...kalau sedara-mara datang pun...pinggan memang cukup lar...alhamdulillah...tak payah menyewa atau meminjam pinggan jiran...

Cakap pasal pinggan ingat makanan lak...tengahari tadi, barulah kami makan nasi betul-betul bersama lauk pauk...bukan apa, mood raya nie asyik nak makan kuih, ketupat, rendang etc lar...sampai muak aku dibuatnya...tadi aku masak telur dadar special, sambal belacan tempoyak & terung goreng lada...perghhh...makan kenyang-kenyang lar...apa lagi...macam dah lama betul tak makan nasi...hehehe...macam kes survivor lak...tapi aku kenyang lar gak...tak lar makan banyak sangat...cukup sekadar untuk alas perut aku...tak boleh berlebihan...nanti berat badan aku bertambah pulak...

Okay lar...mak aku dah panggil tuh...dia nak suruh aku angkat kotak-kotak lar tuh...so, jumpa lagi...adios amigos...chauuu...

Wassaalam...

Monday, November 22, 2004

:: Rumah Terbuka ::

Assalamualaikum wrth wbkth....

Aduhaiii...raya raya...dah syawal ke-9 dah nie...beraya sakan tak jugak aku nie...raya sederhana pun tak jugak...ntah lar...nak kata banyak rumah aku dah raya tak jugak...ada 3 buah jer...tak tau lar esok lusa plak...tengok lar cam ner...kalau rajin aku sampai lar rumah mana yang patut aku pegi...dalam senarai ada 4 buah...tapi tak tau nak pegi bila plak...tengok la cam ner...

Sekarang nie musim cuti sekolah...pergi mana-mana ramai orang jer...kalau aku keluar pergi bank kat pekan Lumut, ramai orang dan banyak kereta serta bas rombongan di parking lot. Susah gak nak park kereta...dah pekan kecik...ada plak pusat pelancongan(Pulau Pangkor) yang ramai orang...time ni lar aku malas betul nak keluar...sebab segala-galanya ramai orang jer...sampai nak makan kat KFC pun beratur panjang jer...tu la mak aku cakap...tak payah pegi...ramai sangat...kalau baris pun...panjang jer...lapar sampai petang lar jawabnye...cancel lagi nak pegi makan KFC...*termenung...teringatkan KFC yang lazat*

Esok mak aku cakap nak pegi beraya umah pakcik aku kat Sitiawan dan rumah kawan arwah ayah aku kat Kampung Tersusun Datuk Seri Kamaruddin(KDSK)...kampung yang agak fames kat tempat aku nie lar...sebab ramai orang kat situ...banyak lot tanah...banyak lar gak rumah banglo sebijik-sebijik kat situ...best gak tengok rumah orang nie...kalau yang lawa tu...lawa sungguh...sampai berkenan nak lalu dua tiga kali lak...hehehe...

Semalam aku buat rumah terbuka...ada lar gak kengkawan aku, family members & kawan mak aku datang sekali...spagetti ada...rendang ada...ketupat ada...kuih raya ada...macam-macam ada...hehehe...spagetti tak ramai yang makan..aku tak tau lar...agaknya ramai yang tak reti makan makanan Itali tu kot...aku jer yang makan benda tuh...tak per la...sendiri masak sendiri makan...tu part yang paling best...aku paling suka...tu pasal susah nak turun jer berat badan...makin 'comel' lak jadinyer...hehehe...makin comel tak per...jangan makin bulat dah ler...

Okay lar...nak beransur dulu lar dari internet nie...Mak aku dah menyeru kat luar tu...karang dia dok bising buat 'album dangdut' dia lak...lagi aku tak larat nak dengar...so, jumpa lagi kengkawan ku semua...thanks for visiting my weblog...adios amigos...byee...

Wassalam

Thursday, November 18, 2004

:: Raya Wedding ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmm...hari nie hari Khamis...penat semalam tak abis lagi nie. Penat giler walaupun bukan aku yang drive all the way to Selama, Perak...ingatkan dekat...jauh gak...adventure sket perjalanan ke rumah member yang kawin kali nie...hehehe...tapi seronok lar...dapat lar berjalan sekali sekala...tengok tempat yang tak pernah dijejaki...best tu...makan angin...

Ahaa...nie aku nak citer pasal member aku masa sekolah teknik dulu...dia kahwin dengan senior kami gak...wahhh..tak sangka sampai ke jinjang pelamin gak yek...lepas nie dengar khabar ada lagi yang akan menyusul kemudian. Kalau kahwin jangan lupa jemput aku nie...okeh...aku insya'allah datang kalau tak der aral melintang...asalkan korang jemput jer... aku biler lak ek? Ntah lar.....insya'allah, ada jodoh sampai juga waktu tuh...nanti aku kirimkan lar kad aku kat korang semua kay...

Raya ooohh raya...tadi aku baru lepas pi beraya kat umah jiran aku...rumah kedua aku pegi lar selepas rumah member aku yang kawin nie...makan kuih cam biasa lar...tu kan dah hobi aku...merasa semua kuih muih yang ada di atas meja...selagi ada kuih...selagi tu laa aku makan...hehehehe...so, kalau aku mai umah korang...hidang lar bebanyak kuih sket...aku nak rasa semuanya...kalau boleh lar kan...eheheh...

Ahaa...ada sesapa nak mai umah aku? Jemputlah hari Ahad nie...tengahari...dalam kul 12-2 petang...aku ada buat open house sket...jemput-jemput datang umah aku kay...pada member-member yang aku dah jemput secara SMS...jemput datang..jangan segan-segan lar ek...datang jer...dah jemput suruh makan nie..jangan tak datang lak ek...okay...

Okay lar...aku ada hal sket...nak susun kuih muih...ada orang nak datang malam nie...okay...selamat hari raya aidilfitri...adios amigos...

Tuesday, November 16, 2004

:: Selamat Hari Raya Aidilfitri ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hai kengkawan semua!! Apa khabar? Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua umat Islam di seluruh dunia...anyway hari nie dah raya ke-3...korang dah beraya ke mana setakat nie? Mesti dah banyak beraya lar tuh kan...aku tak ke mana-mana pun...dok umah jer...bosan jer nie...tak tau nak pegi mana lak...tapi esok aku akan keluar daerah ler...sebab pergi majlis perkahwinan kawan aku masa kat asrama dulu...dormate aku kawin kat Selama, Perak...pergi pun ngan kengkawan aku gak semuanya...lepas tu may be pegi beraya lar kot...kalau tak penat lar...

Apa nak citer ek? Aku pun tak tau nak citer apa...tak der apa yang meriah beraya di sini...sebabnya kami berdua jer beraya...kawasan perumahan aku pun sunyi sepi...hanya kedengaran bunyi meriam buluh yang diletupkan di kampung belakang nie jer...tu pun bising giler...susah nak tengok tv...kena pasang kuat-kuat volume tu..kalau tak sure tak dengar lar...tension jer...orang raya nak gembira makan..depa nie raya nak hilang jari plak..pelik aku...apa agaknya erti raya pada mereka tuh...

Aku balik PJ...tak tau lagi biler...rasanya minggu depan...leh lar raya umah sedara mara aku kat sana...nak pegi makan kuih jer...aku suka sangat makan kuih kalau beraya...kalau masa kecik budak-budak lain suka kumpul duit raya...aku hanya suka makan kuih raya..pergi rumah orang hanya nak merasa kuih raya jer..tu lar nikmat yang aku suka...best bila makan kuih yang berlainan di rumah orang...macam-macam jenis kuih aku akan jumpa...tapi aku akan cari kuih baulu yang paling sedap lar...heheheh..tu kuih favourite aku lar...tahun nie aku suka makan kuih aiskrim...sedap...mak aku beli hari tu...hehehe...aku yang tukang makan..heheheh...baru lar best...kuih tart memang beli punya..kat tempat yang sama last year..memang best...sedap giler...kat mana aku beli? Rahsia..heheheh...kalau nak meh lar datang umah aku kay...

Okay lar...dok tunggu kengkawan yang nak tiba..tapi tak mai pun lagi..ntah mana semua pegi ntah...bosan menanti aku...baik aku tido cam nie...lagi best...hehehhee...okeh laa..jap lagi nak pegi tengok CUANDO SEAS MIA...lagi best..byee...selamat berhari raya kengkawan ku semua...adios amigos...

Wassalam...

Thursday, November 11, 2004

:: Happy Deepavali ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hmmmmm...dah DEEPAVALI dah hari nie...HAPPY DEEPAVALI..maknanya tinggal 2 hari saja nak berhari raya...diharapkan kepada sesiapa yang balik ke kampung atau yang akan bertolak untuk berhari raya di kampung dinasihatkan memandu dengan berhati-hati dan dengan cermat...jangan nak beraya jer tahu...tapi nak selamatkan hari raya nie tak tahu lak...memandu dengan cermat...ingatlah orang tersayang...

Balik kampung? Aku masih lagi di sini...tak ke mana pun...masih melekat kat umah nie...pagi tadi dah penat berus lantai...mau terduduk aku dibuatnya kat lantai tu terus..sakit kaki aku...apa nak jadi daa...ahakzz...bukan senang nak berus lantai...penat wooo..memerlukan tenaga yang banyak...aku letih giler pagi tadi. Sampai tak larat nak berdiri dah nie...Nie pun aku curik-curik masa berehat aku...lepas nie ada keje lagi nak buat...Malam nie dengar citernyer mak aku nak tukar langsir..aduhh...aku lar tu yang kena panjat tuh...sabo jer laa...

Hmmm...ahaa, citer KOREA kat 8tv tu dah nak habis...Stairway To Heaven...sapa tengok? Sedih gak...macam citer WINTER SONATA lak...sama jer heroin dia..hero je lain...hero dia hensem gak tuh...hehehe...aku minat lak tengok hero dia...hehehe...sedih nak berpisah ngan hero tuh...tak per...mak aku dah bagi GREEN LIGHT suruh beli VCD citer nie...leh lar aku carik nanti...hehehe...

Apa lagi ek...malam nie mesti banyak citer best-best...aku tak sabar nak raya nie...bukan apa...nak tunggu citer best kat astro dan rtm...perghhh..kalau citer kat TV3 semua aku dah tengok...so, malas nak tengok lar...tengok citer yang belum tengok jer lar kan...Hindustan yang baru pun akan main gak...tu pasal aku nak tengok...Hari nie dah release citer SRK yang baru bersama Preity Zinta...VEER ZAARA...wahhh..filem romantis dari Yash Chopra...mesti best...tak sabar nak tunggu CD...rasa macam nak pegi tengok wayang lak...besar sket tengok muka SRK & Preity Zinta tuh...perghhh...mesti best...heheheh...

Okay lar...mak aku dah panggil tuh...anyway selamat makan murruku...selamat menyambut hari raya aidilfitri...maaf zahir & batin...adioss amigos....

Wassalam...

Wednesday, November 10, 2004

:: Demam la plak ::

Assalamualaikum wrth wbkth....

Aduhhh..dah berapa hari aku tak online...tak sihat beb!! Demam dah menjangkiti aku plak selepas virus demam tu melekat kat mak aku...dia dah transfer pegi kat aku...akhirnya aku plak yang demam...kalau demam biasa-biasa jer tak per lar...nie sampai tak bleh nak bangun...demam panas...lemah segala urat saraf ku...ntah lar...dah makan ubat...dan beransur kurang selama 3 hari 3 malam...huuhhh...macam kenduri lak...tu la pasal...letih aku dibuatnya...Nak makan pun tak selera...

Dah demam melanda umah aku nie...nikmat raya rasa macam tak terasa jer...sebab kami berdua demam...then nak kemas rumah pun tak larat...dua-dua dok sakit...so, lepak dan tengok jer lar...harap-harap esok lusa akan beransur baik lar...sebab kalau tak sure tak seronok nak beraya kali nie...dengan cuaca tak menentu..tentu tak best nak raya...panas hujan panas hujan...nak buat apa-apa pun tak bleh...semua tergendala...susah-susah...ntah lar...

Kepada rakan-rakan yang beragama Hindu...SELAMAT HARI DEEPAVALI...esok dah raya depa dah..kita punya raya Ahad nanti...so, sabar lar ek...aku tak tau lar...ada kat umah kot raya nie...tapi kalau nak mai...call lar dulu kay...sebab kekadang aku kuar...mana laa tau kan...ada yang datang...so, sila-silakan lar datang umah aku nie...jangan segan-segan kay...

Okay lar...nak pegi masak lauk lar...cuaca pun mendung jer...baik aku beransur dulu dari sini...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat semua teman-teman...selamat bercuti...bawa kereta berhati-hati...okay...take care...adios amigos...

Byee...

Wassalam....

Saturday, November 06, 2004

:: Stairway To Heaven ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Wahhh...tinggal beberapa lagi nak tiba hari raya Aidilfitri...Semoga Syawal yang bakal menjelma membawa sinar dalam kehidupan setiap insan di atas muka bumi Allah ini..aku raya nie rasa macam tak best plak...tak tau lar kenapa kan...rasa sayu jer sepanjang puasa nie...macam tak meriah langsung...dah ler mak aku ngah demam...aku pun rasa macam nak demam sekaki nie...ntah lar..musim agaknya yang menganggu persekitaran ketika ini. Hujan jer...aku pun dah tak selera makan dalam 2-3 hari nie...ntah la kenapa...aku sendiri pun tak tau...

Semalam hujan jer...hasrat nak ke pasar malam seorang terbantut...hujan jer...susah nak jalan...lelagi lar dan dekat buka puasa...sure ramai yang bawak kereta macam kena kejar 'hantu' jer...asyik nak cepat jer...pas tu kurang ajar plak tuh..buat aku angin jer kalau bawak kereta tuh...mula lar rasa macam nak langgar jer...(heheh...macam iklan kat Radio ERA lak)...Jangan tak tau...heheeh...ingatkan nak pegi pasar malam nak beli barang-barang dapur dan makanan untuk berbuka puasa...tapi dah hujan malas lar...aku akhirnya masak bubur jer...okay la dari tak makan kan...janji aku buka puasa dengan apa yang ada...dan tak membazir...kuih kelmarin pun ada lagi...abihkan je lar semua....

Demam mak aku tak kebah lagi...risau gak aku...asyik panas jer badan dia...aku dah buat macam-macam masih sama...harap esok dia akan beransur pulih...risau aku...dah ler tinggal berdua jer...tak tau nak buat apa...aku dah banyak kali ajak dia pegi klinik 2-3 hari lepas...last-last kelmarin baru dia nak pegi...doktor kata suhu dia memang tinggi...iskk...cam no nie? Pening fikir pasal nie...dah ler nak raya...tu agaknyer aku rasa macam tak meriah jer raya nie...sebab rasa macam tak raya jer...kurang menarik agaknya raya kali nie...ntah lar...mungkin satu lagi...kad raya aku kurang...kalau tahun 2000 dulu kad raya aku mencecah sampai 50 keping...sekarang nie satu pun susah nak dapat..agaknya kengkawan aku dah tak ingatkan aku agaknya...nak buat cam ner....kawan masa senang memang mudah di cari..kawan masa susah tak der sorang pun nak hampiri...ntah lar...

Okay lar...aku nak pegi bersahur nie...takut terlajak lak...baik aku makan awal...lagipun aku rasa macam tak selera jer...ntah lar...sedih kot...biar lar...asalkan aku tunaikan kewajipan pada agama dan pada Tuhan...aku puasa...jangan ponteng puasa melainkan ada sebab...okay le...adios amigos...

Wassalaam...

Tuesday, November 02, 2004

:: Sahur ooo Sahur ::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Aduhhh...perit lak rasanya perut aku nie...agaknya asid-asid dah kuar...hehehe..tu laa...cam ner leh lebur lak sahur aku pagi tadi..aku dah set jam...tapi nak buat cam ner...tido mati...bunyi kapal terbang jatuh pun aku tak dengar..tu lar yang mak aku selalu bebelkan...tido tak ingat dunia..hehehe...aku rasa macam aku dah bangun..tup tup bila aku buka mata...dah ada sinaran matahari kat muka...uwaaa...sahur aku!! Aku tak bangun rupanya...tapi nasib baik lar malam tadi aku dah makan banyak gak...macam-macam aku makan...kuih-kuih lagi...kuih raya pun aku sental sekali...hehehe...dah ada depan mata...apa lagi..tak leh nak lepaskan peluang menikmatinya lar...

Buka puasa hari nie..tak keluar pun..malas lar...masak jer tadi...nie pun baru lepas masak sebelum aku online...mak aku demam...so, malas lar nak keluar beli barang makan...lagipun peti ais dah penuh dengan bekalan secukupnya untuk 2-3 hari...so, boleh la hidup lagi kan...lagipun kalau beli macam-macam bukannya habis pun makan...membazir je...baik makan apa yang ada jer...tu lebih baik...Lauk hari nie biasa jer...aku masak udang black pepper...dan sayur sawi goreng...then sambal belacan dan timun...ok lar tuh..rasanya jap lagi nak masak ayam goreng kot...tengok lar cam ner kan...

Aku pun tak der benda nak buat...tengah tunggu sms member aku lar...kalau dia kata jadi nak datang umah aku...seronok lar aku...best friend aku masa sekolah dulu...dia dah cuti...so, dia nak datang rumah..seronok bukan main aku...yer laa..dah lama tak jumpa member lama kan...tentu rindu lar...lelagi best friend lak tuh...member yang boleh dikongsi segala benda bersama...suka dan duka...makan dan minum...semua kisah kami kongsi...kalau jumpa sure bercerita sampai ke pagi...tak ingat nak tido terus...seronok sangat lar kan...

Okeh laa...aku nak pegi tengok kucing aku jap...dia dok ngiau-ngiau depan pintu aku nie...Snowbelle...kucing kesayangan ku selepas si Twiggies...mana Twiggies aku pegi ek...ada orang culik dia 2 tahun lepas...aku sedih sebab dia tak beraya ngan aku dah...nasib baik ada Snowbelle...si parsi kacuk si kampung...dah jadi kucing "parpung"...hehehe..aku sendiri yang reka lar...ok lar..gtg...adios amigos...byee...

Wassalam....

Sunday, October 31, 2004

::: Haruskah Kau Jadi Milik Ku :::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Mesti korang tengah syok belek lagu-lagu tu...haa...nyanyilah sampai kering tekak yek..dah 6 bulan dah blog aku nie hidup...macam-macam dah aku coretkan...dari yang serius sampai la kepada isu-isu merepek aku dalam nie...bukan apa, nie la tempat lepak aku bila bosan dan bila tak der benda nak buat. Sebab aku nie bukan jenis yang suka berjalan tak tentu arah. Kalau jalan biasanya dah set dalam otak...nak pegi mana...nak beli apa...nak buat apa...tu bila orang ajak jalan tanpa tujuan aku lebih rela tak ikut. Aku lebih sanggup jalan sorang-sorang...jangan tak tau...aku lebih suka berjalan sorang-sorang dari jalan ramai-ramai dengan kengkawan. Berani? Mungkin...tapi bila berjalan sorang-sorang nie, aku dapat melihat keadaan sekeliling dengan baik...biasanya aku suka jalan time aku bosan atau tension...time tu la aku pegi ronda banyak tempat...dan kekadang aku sendiri pun tak sedari ke mana aku pegi...tup tup aku dah ada dalam panggung wayang..hehehe...biasanya tempat tu la aku tuju...beli tiket citer lawak...gelak kuat-kuat...(aku punya suka lar nak gelakkan..aku bayar tiket...)janji aku bahagia...biaq pi laa ngan orang lain...aku tak kisah dah masa tuh...janji hati aku senang...

Aku tension sebenarnya nie...dan sekarang nie aku sedang bz kan diri dengan mendownload semua lagu-lagu yang ada kat JiWaNg.OrG...tapi dalam 2-3 hari nie Jiwang akan ditutup buat sementara waktu..alaaa...tak der benda lak aku nak buat...aku nak kumpul lagu nie...pas tu aku bleh lar burn dalam CD...nak beli malas lar kan...mahal lak tuh harga CD...tak der ler murah sangat seperti yang di war warkan dalam TV dulu...kalau murah tuh...tahap aku mampu beli lar...setakat nie aku hanya mampu tengok jer kat kedai tuh...

Dah cakap pasal lagu nie...aku suka plak dengar lagu Ezlyn & M.Daud Kilau..best lar lagu tu...mula-mula dengar aku terkejut gak...Ezlyn dan M.Daud Kilau?? Wooo..cam tak caya jer...tapi gabungan yang best..suara depa serasi...2 generasi berbeza...tapi best lar...aku siap carik dan download lagu nie...sebab suka sangat nak dengar...hehehehe...jangan jealous...

Iskk...dah kul 3.40am dah...aku tak bleh tido sebenarnya...tu pasal aku tulis blog nie...tak tau kenapa...dah ler lengan aku sakit nie..tak tau naper...lenguh semacam jer...nak kata aku dok jenuh berchatting tak gak...aku sekarang dah tak kaki chatting...sekadar jumpa member dalam Yahoo Messenger jer ler..tu pun kekadang ada gak member yang online tak tegur..ntah lar...member dah tak nampak aku kot...aku kan invisible selalu...tapi kalau aku appear online...semua lak member aku offline...cam ner nie? Semua macam tak sudi nak kawan ngan aku jer...apsal? Ker korang sibuk? Bizi dengan kehidupan masing-masing hingga lupa teman-teman lama...bizi dengan kekasih hati...tapi bagi aku...seorang sahabat lebih bermakna dari seorang kekasih...sahabat susah nak cari...susah nak dapat yang jujur, setia dan yang boleh kita kongsi bersama...susah...aku ada sahabat begitu...tapi tak ramai lar...tapi nanti aku kupaskan isu nie dalam hari sahabat sedunia (Friendship Day)...tunggu yek...

Jap lagi aku nak bersahur...nak panaskan lauk...kalau rajin nak goreng ikan masin dan telur...kalau malas...makan apa yang ada jer lar...tapi ada sambal belacan..ahh, cukup lar tu kan...janji aku makan untuk sahur dah lar...dari tak makan langsung...karang tak der tenaga plak disiang hari...makan ala kadar jer...overload bahaya gak...

Okeh la kengkawan ku...Selamat bersahur...Selamat berpuasa...adios amigos...byee...

Wassalam...
Artis : ZAHID AF2
Lagu : Milikku

Ciptaan: Cat Ruffedge
MAESTRO


RAP 1:
Memang berat bila dikira dengan kilo
Cintaku dipasang sehingga ke corong radio
Apa yang ditenung tak ku biarkan kau melolong ¡­
Bocorkan ku tampung cintaku tak ku lambung

Cunnya cintaku berikan
Ah! cunnya cintamu ku terima
Persetankan cinta buta
ikut apa ku suka
Jiwa karat tiada guna

Verse 1:
Ku cinta padamu
Pengubat rindu
Sayang untuk selamanya
Cintakan bersatu

Milik hatimu
Miliki cintaku
Sayangku untuk selamanya
Ohh..

Versi 2:
Setahuku masihkah ada lagi
Lagumu terhadapku
Masihkah kamu menyangka
Permainkan kamu
Lafaz cintaku masih seperti waktu itu
Masih membara hangat lagi seperti waktu dulu

Verse 3:
Bila¡­bila bila¡­.jauh darimu
Rinduku teramat bila dan kita bertemu
Bila bila bila¡­jauh darimu
Terasa aura cintamu memanggil namaku

(Ulang Verse 1)

Bridge:
Kukorbankan segalanya
Untuk mempertahankan
Mahligai kita yang dibina
Selama pertemuan kita¡­.

(Ulang verse 3)

Ku cinta padamu
Pengubat rindu sayang untuk selamanya
Cintakan bersatu

milik hatimu
Miliki cintaku
Sayangku untuk selamanya
Cintakan bersatu

RAP:
Kan kan kan dah ku katakan
Kau kau kau bersama aku
Opp anggukkan kepala tanda setuju
Bila kau Tanya aku ..aku cintamu
Kaulah yang kulafazkan
Bicarakan dari kata
Tapi bingit telinga dari hati
Ah ah panah berdiri
Ah bersemi
Cinta disini
Terperi untuk bidadari
Kamulah ehhh¡­

Ku cinta padamu
Pengubat rindu
Sayang untuk selamanya
Cintakan bersatu


Aku memang suka lagu nie sangat. Sebab ZAHID yang nyanyi...then lagu nie pun memang best..sesuai sangat dengan vokal ZAHID yang nakal tuh...best memang best... jom nyanyi ramai-ramai kay...

:: Cobalah Untuk Setia ::

Artis : KRIS DAYANTI
Lagu : Cobalah Untuk Setia

Lirik: Rieka Roslan/Sony Music Publishing


Apalah mau mu kasih
Kau pilih diriku di dalam hidupmu
Nyatanya ku lihat kini
Tak bisa kau coba untuk setia

Sudah cukuplah sudah
Ku memberikan waktu
Kau selalu tak bisa
Mencoba untuk setia

Korus:
Yang selalu kuinginkan
Yang selalu ku nanti
Kau coba tuk mengerti
Apalah arti mencinta

Dan kau harus sadari
Bila ingin bersama ku
Jangan coba kau ingkari
Cobalah untuk setia

Ulang rangkap pertama

Bridge:
Masihkah aku diinginkan
Masihkah aku didambakan
Masih ada waktu untukku
Bersamamu akanku jalani hidup

Saturday, October 30, 2004

Hari Tension Sedunia

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hari nie aku tension tul...dah lar bangun sahur lagi 10 min nak abih dah waktunya...then lepas subuh aku tido kejap...lepas tu aku dengar bising jer kat luar...rupanya mak aku sibuk membebel...aku tak tau apa yang dibebelkannya...tak berpangkal dan berpenghujungnya...aku sendiri tercengang...tak tau apa yang terjadi...bad mood ker dia? Pelik tul aku...tak pasal-pasal aku kena marah...hangin semacam jer...apsal ntah...Lepas tu dia kuar pegi bank..sepatah pun tak cakap ngan aku..aikss...pelik pelik..tak tau lar apa jadi kat dia...tapi petang masa tengok "La Hija Del Jardinero" elok lak sembang ngan aku...aiks...nie lagi lar aku pelik...

Puasa hari nie...aku masak tomyam udang jer untuk sahur...baru siap masak jap tadi. Nie ngah lepak-lepak ler kat internet...update blog aku yang dah seminggu aku tak update. Buka puasa lak aku sibuk carik nasi kerabu aku...masa aku pegi pasar malam hujan tetiba melanda petang tu...masa hujan turun tu aku ngah beli rojak. Bertambah tension aku apabila seorang perempuan tuh...bukan nak reti berganjak skit dari tempat dia berdiri...dah lar tak membeli kat situ...bagi lar can aku nak beli...dah ler hujan...air dari payung besar tu abih mencurah kat aku jer...basah kuyup aku petang tuh...aduhhh...tension tul aku...dari kepala sampai ke kaki aku habis basah...lepas tu aku ke Manjung...pegi Pasar Ramadhan sana carik kuih-muih...orang semua pandang-pandang aku semacam...sebab basah budak nie...hehehe..yer la..kat area tu dah hujan dulu...dan dah kering pun...aku je tetiba sorang jer yang basah semacam...isk isk isk...macam-macam je...nie semua pasal perempuan tuh lar...geram gak aku dibuatnyer...

Pagi nie tak tau la keluar ke dak...may be dok umah jer kot..nak basuh kain yang menimbun dalam baldi tuh...pas tu nak basuh seluar jean aku yang dah basah kuyup dan kotor kena lumpur tuh...almari baju dah selamat aku kemas...tengah pk nak pasang cadar katil yang mana satu nie...heeheh...atau aku nak beli yang baru jer...hehehe...jimat jer lar...pakai apa yang ada jer...actually aku nak buat tema pink tahun nie...tapi tak jadi lak...tapi ada gak barang-barang yang aku beli warna pink..tengok lar nanti..kot-kot nak tukar balik ker...

Minggu depan sure lagi bz lar aku...nak kemas rumah untuk raya nie...mesti kena berus lantai kat luar tuh...aduhh...dah ler musim hujan...mudah berlumut..licin lak tuh...pas tu nak basuh memana yang patut lar...bilik-bilik kena pastikan bersih dan teratur...takut ada orang datang bertandang dan bermalam kat sini...mak aku cakap lar..tak tau lar sapa nak datang lak...Pada kengkawan yang nak datang umah aku raya nie...sila-silakan lar...tapi kalau nak mai kena phone dulu...karang aku tak der..buat penat je...sebab aku kekadang kuar ker...cuma raya pertama jer aku may be tak der...raya kedua tu ada la kot...datang jangan tak datang...aku masak best untuk korang...hehehe...nak test masakan aku...meh lar mai sini kay....

Okay lar....nak tido jap jer...pas tu nak sambung sahur...lepas tu start bekerja untuk hari ini lak...banyak kerja la nak buat...okeh..adios amigos...selamat berpuasa...bye...

Wassalam...
Everytime - Britney Spears

Notice me
Take my hand
Why are we
Strangers when
Our love is strong
Why carry on without me

Everytime I try to fly
I fall without my wings
I feel so small i guess
I need you baby
And everytime I see you
In my dreams I see your
Face it's haunting me
I guess I need you baby

I make believe
It's the only way
I see clear
What have I done
You seem to move on easy

Everytime I try to fly
I fall without my wings
I feel so small i guess

I need you baby
And everytime I see you
In my dreams I see your
Face your haunting me
I guess I need you baby

I may have made it rain
Please forgive me
My weakness caused you pain
And this song's my sorry

At night I pray that soon
Your face will fade away

Everytime I try to fly
I fall without my wings
I feel so small I guess
I need you baby
And everytime I see you
In my dreams I see your
Face your haunting me
I guess I need you baby

Wednesday, October 27, 2004

::: Lamaran Bakal Mentua :::

Assalamualaikum wrth wbkth...

Dah masuk 15 Ramadhan dah...maksudnya dah 15 hari kita berpuasa...wah...dah dekat nak raya dah nie...dah prepare barang-barang untuk hari raya? Kad-kad raya dah pos ker? Baju raya dah beli atau dah tempah ker? Mungkin ada yang dah siap gak tu kan...Kasut raya mesti dah sibuk mencari atau memilih la tuh...kuih raya mungkin ramai dah sibuk mencari bahan untuk memulakan buat kuih hari raya...sebab beberapa hari lepas masa aku singgah ke GIANT...dah ramai borong barang-barang nak buat kuih muih...aku nengok jer...sebab aku carik bahan nak masak untuk berbuka...hehehe...kuih-kuih raya pun dah banyak jual di merata-rata tempat...

Bulan Ramadhan...bulan baik dalam kalendar Islam...bulan untuk kita beramal ibadat...macam-macam dugaan juga akan selalu muncul di bulan Ramadhan nie pada yang tak tahan godaan syaitan tuh...selain tu ada gak dugaan yang lain...macam-macam lar...aku setakat nie masih okeh...dugaan melanda? Ada...tapi...bagaimana bisa ku ceritakannya? Ntah lar nak mula di mana yek...rasanya kalau nak cerita tak cukup blog aku nie...sure panjang giler...

Ahaa...pada kengkawan aku yang baru mendirikan rumahtangga sebelum bulan Ramadhan yang lepas...selamat pengantin baru...mesti la best korang ek...dapat beraya berdua kali ini kan...beraya bersama orang tersayang...orang baru dalam keluarga...wahhh..jealous lak tengok...bila nak ada keluarga sendiri kan? Nie memang soalan cepu emas lar...ramai member dah tanya...biler nak kawin aku nie? Ada ke patut...ehehehe...nanti la...ada rezeki...sampai lar kartu wangi aku kat dalam peti surat korang...ada ke orang nak aku? Ntah lar...tapi dengar cerita...ada yang dah bertandang...aku sendiri pun tak tau...kalau benar...bagaimana ye...aku macam tak ready jer...tak tau lar...kalau mak aku terima cam ner ek? Kalau mak aku terima...kahwin lar aku...hehehehe...orait tak...hehehe...tunggu je la nanti kay..suspen nie...aku sendiri pun berdebar-debar...tak tau kenapa...

Okeh laa...aku nak tido...karang miss sahur aku lak...lebur lak...rugi laa kan...okay guys..selamat berpuasa kay...adios amigos...

Wassaalam....

Sunday, October 17, 2004

Bagaikan Sakti

Bagaikan Sakti - M.Nasir & Siti Nurhaliza

SN
Cinta datang
Tanpa diundang
Seumur masa tercipta

MN
Dia datang bagai sakti
Bagai menyaksi mekar
Kembang pagi...ooo

SN
Cinta datang
Dengan senyuman
Panasnya membakar mentari

MN & SN
Wajah yang tergambar
Takkan terpudar
Dari hati insan yang fana ini
Fana ini

MN
Tak mungkin mentari
Akan terus sembunyi

SN
Tiada sempadan
Tak bisa ku lewati

(Korus SN & MN)
Cinta ini hakikatnya
Aku serahkan jiwa dan raga ku
Menanti mu walau sengsara
Jika ini ketentuannya

Cinta ini hakikatnya
Aku serahkan jiwa dan raga ku
Jika ini ketentuannya
Kau kan jadi miliku ku ...jua..

Ulang Korus(1X)

16 OCTOBER 2004
Assalamualaikum wrth wbkth...

Puasa kedua dah hari nie...semalam masa buka puasa...aku carik popiah goreng jer...tu dah hajat aku nak makan sangat popiah goreng..jadi aku carik sampai dapat ler...then aku beli kueh teow goreng dan kek coklat batik...tu memang favourite aku every puasa lar...tak pernah miss langsung..2 menu tu memang aku akan beli tiap2 hari sepanjang bulan puasa...mesti pelik kan..aku kalau dah suka..aku malas nak tukar-tukar...sebab bila dah tukar..mula la nak beli benda yang merepek...dan membazir la kalau tak makan...so, kalau aku beli pada 2 menu nie je..aku leh bajet lar kan...tak ler teruk sangat nak bila hujung bulan kan...hehehe...

Hmmm...sahur pagi tadi...kami makan sup cendawan , pappadam dan goreng ikan masin jer...orait lar tuh...dari tak der...bersahur ala kadar jer...tak perlu membazir untuk masak sampai penuh meja(dok atas lantai jer..meja tak der lar)...karang tak makan plak..dah membazir jadinya...bersahur 3 orang jer...yang lain tak bangun...roomate aku jer yang bangun..housemate aku yang lain masih tido...depa tak bangun sahur..tak tau kenapa...aku tak bleh kalau tak sahur...aku mesti sahur lewat...kalau aku sahur tengah malam mulalah nanti susah nak tido...bukankah lebih baik kalau dilewatkan sahur...apa-apapun...puasa jangan tak puasa jer lar...

Aku 2-3 hari nie..homesick lak...alahaiii...tak tau lar..mungkin sebab bulan puasa kot...rindu kat masakan di rumah..especially bulan puasa nie kan...banyak la rancangan ibu dan aku..ada jer benda nak masak...dan mula fikirkan pelbagai resepi untuk berbuka dan bersahur...siapa lagi yang aku ada selain ibu aku...so, segalanya kami buat bersama...kalau masak buka...biasanya kami kongsi resepi nak masak apa...kongsi pendapat untuk memeriahkan meja kami yang kosong nie...kosong dengan insan...tapi sederhana dengan hidangan...kucing-kucing aku plak...best...depa memang best...bulan puasa semua relax jer...tak bising macam bulan-bulan biasa...senyap jer..depa pun puasa kot!! Rindunya kat 'adik-adik' aku yang nakal tuh...tunggu akak balik nanti ye...

Menu buka puasa hari nie? Aku tak tau nak masak ke dak...rasa macam nak makan ayam masak merah...tak pun ayam kurma...goreng sayur sket...jimat sket...aku beli kuih jer...ok gak tuh..tengok la cam ner..kalau aku malas nak masak untuk buka..aku masak untuk sahur jer lar...aku rasa macam nak carik Nasi Tomato...tapi semalam aku cari tak jumpa...tak tau plak kali ni di mana gerai pakcik yang tahun lepas tuh...asyik tukar tempat jer..jenuh gak aku nak explore satu pasar ramadhan tuh...pengsan...ramai orang...sesak..pening kepala aku nie...korang cadang nak buka makan apa hari nie?

Aku setakat ni masih berbuka puasa di rumah lagi lar...tak de ler plak jemputan dari kengkawan...sahabat handai...saudara mara...kaum kerabat...keluarga mentua(ooppss..lom kawin maa..bakal mentua lar!)...kalau ada jemputan tu alhamdulillah...terubat gak rindu aku pada suasana keluarga...maklum jer la...aku jauh diperantauan...nak jugak sekali sekala berbuka bersama teman-teman lain...hehehe...aku bukan lar mintak orang jemput aku pun...hehehe...kalau setakat nak buka kat luar rumah...any time...aku dok depan beranda umah aku pun dah kira buka kat luar gak...hehehe...orait per...ada pemandangan best lagi tau...GIANT HYPERMARKET kan depan umah..tengok jer dari jauh lar..hehehe...

Okeh laa...bulan-bulan puasa nie..banyakkan amal ibadat..insya'allah, semoga hidup diberkati-Nya...jangan nakal-nakal di bulan puasa...sehingga berjumpa lagi...selamat berpuasa...adios amigos...

Wassalam...

p/s: korang dah pos kad raya ker?? aku lom carik pun lagi...petang nie kot..sapa nak kad raya angkat tangan? Hehehe :p~
15 OCTOBER 2004
Assalamualaikum wrth wbkth...

Dah posa dah!! Selamat berpuasa buat semua umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia(ada ker orang dari luar Malaysia baca blog aku nie?) Hehehe...ntah ler...cam ner posa hari nie? Best ker? Selamat menunaikan kewajipan sebagai umat Islam yek...jangan tau nak raya jer...posa tak nak plak kan...kepada kaum adam yang suka skip puasa tu...bertobat lar ek..kepada kaum hawa lak...memang tak dapat nak dielakkan..memang bersebab...

Hmmmm...semalam aku pi lagi Masjid India...carik barang lar...apa lagi...dan suasana jualan raya dah mula...cadar meja, sarung kerusi, tudung, kain raya, kuih raya, songkok, dan penting sekali kad raya lar...dah mula dijual di merata tempat...kad raya aku lom beli...cadang-cadang esok lar kot..bukan apa...nak pos kat sedara mara aku yang jauh di seberang laut tuh...di kepulauan Borneo tuh...kena lar kirim awal..karang lambat plak sampainyer...biasa lar...kad raya belambak bulan posa nie...mesti ada keje kosong kat pejabat pos nie..hehehe...belambak gak ler tu...nak apply ler keje part time tuh...leh kumpul duit raya...orait tak...

Aku balik raya nie nak buat apa ek...mak aku dah pesan memacam kuih dah...mama carey ler...kerepek pedas ler...kuih tart ler...apa-apapun puasa nie aku nak pi carik popiah goreng...hehehe...dah lama lak aku tak makan popiah...aku suka makan popiah & karipap kalau di bulan puasa...dan jugak kueh teow goreng...kalau jumpa roti jala dan roti bom...lagi lar aku suka...hehehe..pada peniaga di pasar ramadhan tuh...aku mintak sesangat lar...jual lar dengan ikhlas...jangan lar jual benda basi kat pembeli...karang kena kutuk kena maki free je...dah tak berkat bila berjual tuh..so, kalau nak jual biar lar dengan ikhlas dan bersih..barulah pembeli akan datang lagi...kalau sedap..aku sanggup makan benda yang sama sebulan tuh...hehehe...gerenti tak tukar menu...macam tahun lepas...aku asyik makan kueh teow jer...mesti ada setiap kali buka puasa...korang buka posa makan apa biasanya??

Terawih dah dilaksanakan ker? Aku nak buat di rumah...hehehe..bukan apa...nak pi masjid takut lak...jalan kawasan gelap...memang umah aku yang sekarang nie dekat dengan Bangunan Tabung Haji Kelana Jaya...tapi nak ikut jalan belakang tuh...seram sket laa...sebab sekarang ni banyak kes jenayah...kes bunuh lar...kes ragut lar...jadi takut bila nak jalan sorang-sorang...kena hati-hati...kalau dapat jemaah dengan kawan-kawan satu rumah okay gak...hehehe...nanti nak start malam nie...

Ahakzz...semalam aku pi tengok wayang...masa aku on the way nak balik...tetiba aku rasa nak singgah KLCC..disebabkan nak reload Touch n' Go aku ler...lepas tu aku pun meringankan kaki ke TGV...bukan apa..saja jer..tapi last sekali aku pun 'terbeli' lar tiket wayang CINTA LUAR BIASA...hehehe...tengok sorang-sorang ler..nie kali ke 2 aku tengok wayang sorang-sorang...sebelum nie aku tengok citer LAILA ISABELLA...citer Nasha gak...aku minat gitu-gitu jer...tapi citer tu best...tak berat sangat jalan citer dia...lagipun aku tengah tension...tu pasal leh layan wayang sorang-sorang..kalau tak jangan harap lar...

Okeh laa...tu jer laa...jumpa lagi kalau aku ada idea nak taip kat sini...okeh..adios amigos...byee...

Wassalam...

Friday, October 15, 2004

Dah mula dah....

Assalamualaikum wrth wbkth...

Jalan Masjid India...destinasi ku untuk hari ini. Apa aku nak buat...jangan tanya lar...korang pun tau kan apa ada kat sana...carik barang nak raya...wow..puasa lom start pun...aku dah beli barang nak raya lak ek...ntah hape-hape la aku nie...aku cadang nak carik barang umah...sebab mak aku ada pesan hari tu masa aku balik umah...nak carik mentol lampu warna warni...untuk umah aku tu laa...banyak yang dah blow...so, kenalah ganti dengan yang baru kan. Barulah berseri raya kali nie...walaupun beraya berdua...**sayu nyer rasa hati**...

Beli tudung plak adalah perkara kedua yang aku akan buat...tu pun setelah aku dapat tudung yang aku berkenan lar...tudung mak aku...aku dah beli...last week masa aku pegi Mydin...tapi aku tak ler beli kat Mydin..aku beli kat kedai-kedai depan Mydin tu la...Lepas tu aku nak pusing-pusing carik barang lain lagi la kot...tengok laa pada kerajinan aku untuk jalan...kalau larat ler...aku bukan apa...nak jalan before bulan puasa start..takut nanti tak larat lak...penat woo...aku serik jalan lelama bulan posa...mau bengkok aku dibuatnyer...dah ler jalan kaki...kalau naik kereta turun kereta...tak per la gak kan...

Aku baru lepas cuci gambar aku kelmarin..dah amek dah pun...aku cuci 2-3 keping gak lar gambar aku...then selebihnya aku cuci gambar aku bersama rakan-rakan lain...seronok bila tengok gambar...sebab ia menggambarkan perasaan kita masa tuh...tu pasal aku suka tangkap gambar...tu hobi aku gak lar..rasanya kalau aku cukup duit nanti...aku nak beli kamera yang boleh zoom jauh tuh...NIKON ker..orait la kan...untuk jadikan hobi sampingan aku...isi masa lapang...bila tangkap gambar tu...aku rasa puas hati sangat...best bila dapat tengok hasil yang memuaskan...

Raya nie aku tak tau aku balik bila..tiket lom beli...kalau jadi kerja...mungkin aku balik lambat lar...hmmm...tak pernah-pernah aku balik raya lambat..kesian ibu...dia dah ler dok sorang-sorang kat umah tuh...aku plak balik lambat...hmmm...nak buat cam ner kan...nasib baik lar kucing-kucing aku yang comel tu ada untuk mengubat kesunyian dia di kala berseorangan...ada gak teman untuk dia bermain-main dan bermanja-manja...aku pun rindu...rindu kat kucing aku tuh...terutama si Snowbelle...comelnyer dia...eee geram...rindu lak...rasa nak balik rumah jer saat nie...

Okeh laa...aku rasa setakat nie jer laa aku nak ngomel...malas nak ngomel pepanjang...selebihnya nanti aku taip lagi lar kemudian...sehingga berjumpa lagi...okeh...adios amigos...byee...

Wassalaam...

p/s:
KiNaBaLu - wey hang tuah(hang tua)..mana hang pi ek..dah pi betapa kat gunung kinabalu ker...hehehe
ZuL (bdk gemuk) - wey sorry lar sebab aku dah lama tak online la...sini tarak streamyx lar...:P~
Se7en - Lama tak nampak...jarang online ker?
Fiedah - Dengar citer penat ronda KL..hehehe...shopping banyak ker?
Nadhirah - Wey ko kat Shah Alam ker? Tak habaq pun..sejak kawin dah sombong ek...
E-Cun - ko masih bz macam selalu lagi ker??
SyukRee - Tak lama lagi sampai lar CD tuh...tunggu dengan sabar kay...
Fadz - Jangan dok melangut jer kat opis tuh...selamat berposa yek...
Watie - Hang kawin baru aku mai kay...:)

Tuesday, October 12, 2004

Selamat Berpuasa Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum wrth wbkth...

Hi...jumpa lagi setelah lebih kurang seminggu tak online. Maaf laa ek...bz jer memanjang kalau balik ke KJ...biasa la...ada jer kerja nak buat kan...kalau dok umah lain sket...ada la banyak masa nak surf sebab memang senang nak connect internet...hehehe...kalau kat sini susah sket lar...

Hmmm..lagi beberapa hari lagi nak puasa...wooo...tak sabar rasanya nak mula puasa...tak tau apa agenda puasa nie. Kalau dapat kerja best gak...leh lar nak shopping raya nie...nie memang tengah sengkek giler nie..hehehe..nak beli apa raya nie? Aku sendiri pun tak tau...kasut hari tu elok lagi...tak yah beli lar..masih cun lagi...baju pun elok lagi...tak yah la rasanya...semua masih okeh...baju masa aku jadi pengapit okeh lagi...hehehe...kira orait lar kan...

Aku tak tau nak buat apa hari nie...lepak jer sorang-sorang kat umah...semalam berjalan pi IKEA...beli barang sket...dok carik mangkuk comel tuh...geram masa tengok dalam catalog IKEA tuh...tu pasal pegi carik...hehehe...barang lain kalau nak beli...tunggu dah keje lar...mau bengkok tulang aku kalau nak beli semua..hehehe...mahal gak..tapi kualiti ada lar kan...IKEA..world of ideas...semua rekaan kreatif...

Ingat sat gi nak kuar jap...pegi kedai gambar...nak pegi ambil gambar yang aku pi cuci semalam...alar...gambar kucing aku jer...bukan apa...saja nak pos kat makcik aku...dia minat sangat ngan kucing-kucing aku tuh...maklum jer le...semua kucing aku cun-cun belaka..hehehe...alaa..kalau korang nak tengok gambar kucing aku..kan ada belambak dalam photo album aku tuh...view jer kat sana kay...

Okeh laa...aku nak tunggu member aku nie...dia beli barang sket...petang ni kami nak masak lontong...perghh...sodap...belum raya dah buat lontong...hehehe...jangan jealous...kami ada rendang nie...so, tu pasal nak masak lontong...dah macam raya lak...buat kuah kacang sket...perghh...kalau ada satay lagi best...hahahah...semua benda nak sumbat dalam perut jer...hehehe...anyway...SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA buat semua member-member ku sayang...adioss...amigos...

Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...